Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC (incl randapparatuur) ~1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:00

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
Ik help een vriend met het samenstellen van een nieuwe PC. Hij heeft een budget van ~1000 euro, en heeft alles nieuw nodig (dus ook randapparatuur). We hebben wat rondgekeken op het forum, en zijn tot het onderstaande lijstje gekomen (toetsenbord ontbreekt nog maar dat wordt een generiek ding). Hij wil met dit systeem graag gamen, de nieuwere titels zoals The Witcher 3. Ook is enige toekomstbestendigheid gewenst, voor zover dat mogelijk is in de computerwereld.

Hij doet geen computersimulaties, berekeningen, mining, video- of beeldbewerking; de pc is puur voor huis-, tuin- en keukengebruik en de nodige games.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is 1000 euro, dit is eventueel enigszins rekbaar mits daar een goede reden voor is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een muis :)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 200,95€ 200,95
1Asus Prime B350-Plus€ 85,-€ 85,-
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 319,-€ 319,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 44,95€ 44,95
1Fractal Design Define S€ 78,70€ 78,70
1Samsung LS24F356FHU Zwart€ 119,-€ 119,-
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 84,95€ 84,95
1Corsair CX450M€ 49,50€ 49,50
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 90,95€ 90,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.060,25

Ook moet hij een WiFi-kaartje hebben, maar ik heb geen idee welke hiervoor geschikt is. Heel graag advies? :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een lichte voorkeur naar AMD, al staat er nu een GTX1060 in het lijstje...

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk binnen de prijscategorie.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Advies met betrekking tot de samenstelling van het systeem en de prijs en kwaliteit van de huidige gekozen onderdelen.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Goedkopere kast en moederbord.
Gezien je al boven budget zit, vond ik de prijs van de Fractal niet in proportie.
Wel direct een 2TB schijf erin omdat je voor 2 tientjes meer een extra TB krijgt

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 200,95€ 200,95
1ASRock AB350M Pro4€ 77,-€ 77,-
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 315,-€ 315,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 63,13€ 63,13
1Fractal Design Core 1100€ 35,14€ 35,14
1Samsung LS24F356FHU Zwart€ 119,-€ 119,-
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 84,95€ 84,95
1Corsair CX450M€ 49,50€ 49,50
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 90,95€ 90,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.035,62

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Als het even kan, kies voor de pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
Mensen hebben aardig veel problemen met de Corsair CX voedingen en ik zou dat soort voedingen ( of zelfs nog goedkopere ) alleen aanraden voor echte budget/minima systemen.
Een systeem van €1000+ valt daar wat mij betreft zeker niet in.

De Seasonic focus plus 550 gold kost wel 3 tientjes meer maar ( zeker op lange termijn ) verdient het zich dubbel en dwars terug door het net iets lagere netto stroomverbruik en de langere levensduur.
Het systeem is hierdoor ook geschikt om in de toekomst eventueel een betere grafische kaart in te bouwen, die meer stroom verbruikt zoals een GTX 1080(ti) of gelijkwaardig.

Ik zou ook zeker even wachten tot 5 oktober om te kijken wat Intel te bieden heeft.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

JohanNL schreef op donderdag 28 september 2017 @ 02:11:
Mensen hebben aardig veel problemen met de Corsair CX voedingen en ik zou dat soort voedingen ( of zelfs nog goedkopere ) alleen aanraden voor echte budget/minima systemen.
De Corsair is een prima voeding voor een mid-range systeem en die vele problemen vallen ook wel mee getuige de reviews op Tweakers.
De Seasonic focus plus 550 gold kost wel 3 tientjes meer maar ( zeker op lange termijn ) verdient het zich dubbel en dwars terug door het net iets lagere netto stroomverbruik en de langere levensduur.
De Seasonic is amper 3 maand op de markt. Knap dat je al iets over de levensduur kan zeggen.
Daarnaast geeft Corsair 5 jaar garantie. De Seasonic moet minstens 3 jaar langer meegaan om uberhaubt kiet te spelen op die 30e meerprijs. Voor besparing op stroomkosten hoef je het echt niet te doen. Dat gaat letterlijk om centen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
JohanNL schreef op donderdag 28 september 2017 @ 02:11:

Het systeem is hierdoor ook geschikt om in de toekomst eventueel een betere grafische kaart in te bouwen, die meer stroom verbruikt zoals een GTX 1080(ti) of gelijkwaardig.

Ik zou ook zeker even wachten tot 5 oktober om te kijken wat Intel te bieden heeft.
Gezien @-The_Mask- deze voeding als 'goede voeding voor de prijs' heeft aangeduid, lijkt het me niet nuttig om 3 tientjes meer uit te geven aan een Seasonic-voeding met een wattage wat we niet nodig hebben en een gold-certificering die de kosten voor gaming-gebruik niet waard is.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Tegenwoordig is er ook een be quiet! Pure Power 10 400W, die weer wat beter is in mijn ogen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:18
Esumontere schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:50:
Ook moet hij een WiFi-kaartje hebben, maar ik heb geen idee welke hiervoor geschikt is. Heel graag advies? :)
Geen, zeker niet als je wil gamen.
Heb het thuis ook een tijd gehad, maar met gamen is WiFi gewoon niet te doen. Uiteindelijk heb ik zo'n powerline adapter aangeschaft. Ook niet ideaal, want haalt niet de volledige lan snelheid. Maar die van mij draait stabiel, met vrij lage ping op 60Mbps en dat is een stuk beter dan WiFi. Althans, volgens mijn ervaring.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het is totaal afhankelijk van de situatie. Voor velen zal powerline ook niet geschikt zijn en WiFi perfect.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
TheBrut3 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:02:
[...]

Geen, zeker niet als je wil gamen.
Heb het thuis ook een tijd gehad, maar met gamen is WiFi gewoon niet te doen. Uiteindelijk heb ik zo'n powerline adapter aangeschaft. Ook niet ideaal, want haalt niet de volledige lan snelheid. Maar die van mij draait stabiel, met vrij lage ping op 60Mbps en dat is een stuk beter dan WiFi. Althans, volgens mijn ervaring.
Hij woont in een studentenhuis met gedeelde wifi, en geen mogelijkheid om powerline of vaste aansluiting te gebruiken. Wifi zal dus wel moeten.

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:32

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Esumontere schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:02:
[...]

Hij woont in een studentenhuis met gedeelde wifi, en geen mogelijkheid om powerline of vaste aansluiting te gebruiken. Wifi zal dus wel moeten.
Oei oei, dat worden gefrustreerde avondjes gamen :S

Steam ID = Ackerfiets

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
Family Guy schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:05:
[...]

Oei oei, dat worden gefrustreerde avondjes gamen :S
Met games als The Witcher 3 is de snelheid van je internetverbinding bijzonder oninteressant (behalve als je 'm moet downloaden natuurlijk). Ligt er dus volledig aan wat voor games je speelt. :)
Pagina: 1