Vraag

• mike1992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-04 22:06
Mijn vraag
Bestaat er, op een nog aan te schaffen smartfoon, een modus waarbij 1 app bruikbaar is. Die app mag voor de gebruiker niet te sluiten zijn. Ofwel: Toestel aan > Toestel start automatisch de betreffende app.

Betreft een app waarmee het toestel functioneert als een intern toestel op de vaste telefonie.

Rede hierachter is een groot pand, waarbij een uitgebreid dect netwerk kostbaar is, maar goede wifi reeds aanwezig. Telefonie bedoeld om intern met elkaar te bellen. Het bellen is al getest met andere toestellen en werkt naar behoren, wifi is dus echt goed :)

Relevante software en hardware die ik gebruik
3CX telefooncentrale. Deze heeft een iPhone en Android app die geschikt is voor het doel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google en de leverancier van 3cx. Die hebben geen idee hiervan.

Doel:
Een toestel dat simpel is, en functioneert als handset, zodat zelfs 'domme' mensen ermee om kunnen gaan zonder het slopen van instellingen, of wifi uitschakelen, of... nouja noem maar op :)

Beste antwoord (via mike1992 op 30-09-2017 16:58)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
Iphone's kunnen dat out-of-the-box, genaamd Guided Access Mode
https://support.apple.com/en-us/HT202612

Je hebt een vier cijferige pincode nodig om het uit te zetten. Zie het als een soort kiosk mode. Ook zaken als volume en touch gestures kun je uitzetten.

Android kent ook wel kiosk mode, maar die kun je niet vergrendelen

//edit
Op Android kan je het "pinned screen" ook vergrendelen met Pin.

[ Voor 10% gewijzigd door frickY op 30-09-2017 20:36 ]

Alle reacties

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-04 20:31
Is VoIP dan geen oplossing? Of anders wellicht een telefoon zonder Sim en met Skype for business. Door verder de telefoon af te grendelen met mobile management (Google naar EMM of Enterprise mobile management)

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-04 17:20
mike1992 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:22:
Doel:
Een toestel dat simpel is, en functioneert als handset, zodat zelfs 'domme' mensen ermee om kunnen gaan zonder het slopen van instellingen, of wifi uitschakelen, of... nouja noem maar op :)
Er zijn gewoon "dect-achtige" handsets, die via Wifi werken. Dat is volgens mij precies wat je zoekt ?

Edit: Let wel even op wat je koopt. Er zijn oplossingen die werken via een wifi-dect-gateway, en er zijn handsets die native via wifi communiceren. En ik heb een vermoeden dat je die eerste categorie niet wil, omdat het een loods is met metalen magazijnstellingen die dekkingsproblemen op kan leveren, omdat e geen zin in dect hebt ?

[ Voor 28% gewijzigd door Oekiejoekie op 27-09-2017 21:20 ]

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10

Je hebt een vier cijferige pincode nodig om het uit te zetten. Zie het als een soort kiosk mode. Ook zaken als volume en touch gestures kun je uitzetten.

//edit
Op Android kan je het "pinned screen" ook vergrendelen met Pin.

[ Voor 10% gewijzigd door frickY op 30-09-2017 20:36 ]

• mike1992
Oekiejoekie schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:39:
[...]

Er zijn gewoon "dect-achtige" handsets, die via Wifi werken. Dat is volgens mij precies wat je zoekt ?

Edit: Let wel even op wat je koopt. Er zijn oplossingen die werken via een wifi-dect-gateway, en er zijn handsets die native via wifi communiceren. En ik heb een vermoeden dat je die eerste categorie niet wil, omdat het een loods is met metalen magazijnstellingen die dekkingsproblemen op kan leveren, omdat e geen zin in dect hebt ?
Er zijn wifi telefoons, maar die zijn volgens de leverancier niet compatible met de telefooncentrale, helaas :(
Details weet ik niet, maar hun werken met Dect basisstations van 400 euro per stuk... Ik heb er 3 of 4 van nodig, kostbare hobby. Vandaar dat ze kwamen met een telefoon als optie.

• mike1992
frickY schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:40:

Dit klinkt als wat ik zoek :) Weet iemand nog opties waarmee dit kan op android met vergrendeling? Die toestellen zijn wat goedkoper, en minder diefstal gevoelig, en gezien het doel erg simpel is.. :)

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 28-09-2017 08:22 ]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:29
@mike1992 volgens mij kan je alles wat je wilt met deze app op android

Google Play: SureLock Kiosk Lockdown

Ik zie bij de functie in iedergeval dit staan.

Start applicatie(s) automatisch bij het opstarten

[ Voor 21% gewijzigd door HKLM_ op 27-09-2017 21:55 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-04 17:20
mike1992 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:49:
[...]

Er zijn wifi telefoons, maar die zijn volgens de leverancier niet compatible met de telefooncentrale, helaas :(
Details weet ik niet, maar hun werken met Dect basisstations van 400 euro per stuk... Ik heb er 3 of 4 van nodig, kostbare hobby. Vandaar dat ze kwamen met een telefoon als optie.
Kijk eens naar bijvoorbeeld deze telefoon. Ziet er redelijk foolproof uit, maar is daarnaast ook nog hufterproof :D (valbestendig, stofdicht en zo). En in zakelijke omgevingen heeft hij ook nog voorzieningen als man-down-alarm, voor als er mensen alleen werken in de loods. Maar ik weet niet wat je eisen en wensen zijn, en de omstandigheden waarin je het gebruikt.

Duur telefoontje, maar hier zo te zien refurbished te krijgen voor een vriendelijkere prijs...

Edit:
Daar lees ik op het forum van 3cx.com het volgende over:
It all depends on the device. Just because something isn't supported, doesn't mean it won't work...it is SIP after all, it's a "Standard", and any device that supports SIP should work (added...for "basic" features, at least) on 3CX.

However, if the device is "unsupported" then there is probably no way to auto-provision (no template available in the PBX). Some manufacturers do supply their own 3CX compatible template on their sites, you'll have to check with them.
m.a.w. : Als het toestel SIP kan lullen, dan zal het wel werken. Maar heb je alleen de basic features (dus bellen/gebeld worden, alles meer is meegenomen) en zal auto-provisioning niet werken. Dus je zult elk toestel handmatig moeten configureren. Ik weet niet of je 3 (dan is het te doen) of 300 (veel succes...) handsets nodig hebt.

Op diezelfde site die ik eerder linkte, zie ik 3 handsets staan die je voor 50 euro al hebt. Ik begreep uit je andere post dat goedkoop in ieder geval een eis is. Voor 50 euro heb je ook net een goedkope Android, maar zeker geen Apple die ook genoemd wordt. Maar een wifi-phone, daar heb je thuis vaak weinig aan (of je moet tweaker zijn >:) ) en dus stukken minder diefstalgevoelig...

[ Voor 41% gewijzigd door Oekiejoekie op 27-09-2017 22:53 ]

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

frickY schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:40:

Volgen's dit verhaal kan Android 5 dat wèl. Ik weet alleen voor beiden niet wat er na een reboot gebeurt.

Zo scherp als een voetbal!

• mike1992
De apple variant werkt in elk geval naar behoren, bedankt voor jullie advies! Ik heb ongeveer 2 of 3 toestellen nodig, mooie 2e hands iphone voldoet dan :)

Ook na reboot overigens werkt het goed
Pagina: 1