OpenElec 8, NFS storage unknown file system

Pagina: 1
Acties:

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:53
Ik heb OpenELEC draaien op een RPI3. Hierbij had ik al tijden de storage partitiie op mijn Synology NAS staan als nfs share. Enige wat ik hiervoor heb gedaan is de volgende regel in cmdline.txt gezet:

ip=dhcp boot=/dev/mmcblk0p1 disk=NFS=ipadresnas:/volume1/rpi-map quiet

Dit werkte dus altijd en zorgde ervoor dat de SD kaart niet corrupt werd aangezien de rpi stroom krijgt van de TV en dus abrupt wordt uitgeschakeld.

Er draaide nog versie 6.03op, dus ik wou updaten naar versie 8. Nu opeens werkt de storage partitie niet meer. Ik krijg dan een foutmelding: error in mount_storage unknown filesystem

Op de NAS is niks veranderd. rechten voor de map zijn volledig toegekend voor *

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 21:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je wel verder met het OS, of dat ook al niet meer? Check de logs als die er zijn voor foutmeldingen. Heb je ook al gecontroleerd of de optie die je nu gebruikt nog steeds beschikbaar is op deze manier, of dat het anders aangeroepen wordt nu?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Blackouts
De rpi start dan helemaal niet meer op. Je ziet eerst het bekende regenboogscherm en daarna de foutmelding.

Verander ik de cmdline naar de standaard: boot=/dev/mmcblk0p1 disk=/dev/mmcblk0p2 quiet dan start ie gewoon op, maar dan draait het geheel dus vanaf de SD kaart wat mogelijk niet stabiel is...

• Blackouts
Hmz, Dit werkt inderdaad niet meer vanaf OE8

Uit de release notes:
"NFS, NBD, iSCSI Network boot support removed."

Is er mogelijk wel een andere mogelijkheid? SMB? of...?

[ Voor 57% gewijzigd door Blackouts op 27-09-2017 20:40 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, die opmerking doet mij denken dat netwerkboot nu helemaal niet meer mogelijk is, ongeacht het file system. Overigens is CIFS/SMB compleet ongeschikt omdat het gewoon geen POSIX features heeft zoals NFS dat wel doet.

Omdat je in principe alleen maar netwerkboot doet om corruptie te voorkomen van de sdkaart, kan je ook een andere distro pakken die dat wel ondersteunt. Je kan bijvoorbeeld een minimale installatie van Debian pakken (waar vziw OpenElec op gebaseerd is) met Rasbian en het zo oplossen. Kodi erop en je bent dan klaar. Meer hoef je in feite niet.

• Blackouts
Ik ga het even aankijken. Mocht de sd kaart corrupt raken ga ik er iets aan veranderen. Mogelijk jouw oplossing of terug naar OpenELEC 7.

Topic mag dicht wat mij betreft... :)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

We horen het vanzelf wel.

En topics gaat niet zomaar dicht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Probeer LibreELEC eens, volgens mij ondersteunen die nog steeds NFS boot...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1