Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VPS oplossing met customer interface

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JohnLeCon
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-02-2023
Beste tweakers,

Ik ben een derdejaars HBO student. Op het moment loop ik stage bij een datacenter op Curaçao. Voor de stageopdracht die ik moet uitvoeren naast de gewone werkzaamheden van het bedrijf, moet ik een onderzoek doen met proof of concept voor een VPS oplossing. Het gaat hier om een opensource systeem, met daarbij een webinterface waarop klanten gemakkelijk een machine uit kunnen rollen als 'preview'. Nu loop ik vooral vast op het tweede, de webinterface. Hierbij bedoel ik niet het control panel van bijvoorbeeld Vcenter of Proxmox etcetera, maar een webinterface die we aan klanten kunnen bieden, en waarbij zij snel en gemakkelijk een Windows/Linux/OpenBSD machine uit kunnen rollen doormiddel van templates.

Mijn vraag is of hier bepaalde add-ons voor zijn bij sommige hypervisors, of moet ik dat zelf bouwen aan de hand van scripts? Ik heb het een en ander proberen te zoeken op internet, maar met weinig resultaat.

Alvast bedankt.

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

JohnLeCon schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:06:
Hierbij bedoel ik niet het control panel van bijvoorbeeld Vcenter of Proxmox etcetera, maar een webinterface die we aan klanten kunnen bieden, en waarbij zij snel en gemakkelijk een Windows/Linux/OpenBSD machine uit kunnen rollen doormiddel van templates.
Ik twijfel of ik de vraag goed begrijp. Alvast excuus als het niet zo is ;)
Maar zoek je b.v. zoiets? http://ajenti.org/

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Hey JohnLeCon,

Wat ik je kan aanraden is virtualizor als Virtualisatie systeem. Dit systeem beschikt over een gehele webinterface waar jijzelf maar ook de klanten hun eigen server(s) kunnen bedienen. In dit panel zijn voor alle linux distributies al templates gemaakt behalve voor windows server. Dit kun je gemakkelijk zelf doen door een vm aan te maken in dit panel met een windows server iso. het panel beschikt namelijk over de functie create template. Ook een voordeel is dat virtualizor hun eigen WHMCS module hebben dit is voor bijv: automatisch opleveren.

*knip*. Acquisitie / spam is ongewenst op de site.

[ Voor 177% gewijzigd door F_J_K op 07-02-2018 20:11 . Reden: Spam ]