Photos app op macOS High Sierra synced niet meer...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
Vorige week heb ik mijn iPhone/iPad geüpdate naar iOS 11, en gisteren mijn iMac naar macOS High Sierra.
Ik heb alleen een probleempje met de Photos app.

1) Mijn iOS-devices (iPhone/iPad) werken onderling perfect, de Photo app synced goed.
2) Alleen synced de Photos app op mijn iMac totaal niet meer... terwijl hij dat een paar dagen geleden toen hij nog op Sierra draaide wel gewoon deed.
Ik heb ook geen instellingen veranderd ofzo.

• Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik het syncen weer aan de praat krijg?

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Alle reacties

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 09:41
Ik heb hetzelfde issue, dus ben ook erg benieuwd naar suggesties

• The_Prodigy1982
Op diverse fora wordt aangeraden om Photos te ontkoppelen van je iCloud, te rebooten, en daarna weer te koppelen aan je iCloud.
Maar bij mij werkt dat iig niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
Ik ben er inmiddels achter dat mijn VPN server het probleem was...
Omdat ik (zoals bijna iedere Nederlander) gewoon een Nederlandse iCloud account heb, geeft het server problemen bij Apple als ik op mijn VPN zit (en hij verwijst naar een IP adres in een ander land).

- Ik heb het net uitvoerig getest, en zodra ik de VPN uit zet, werkt Photos weer perfect (goede sync, en ook snel).
Maar zodra ik de VPN aan zet, duurt het ongeveer een dag voor hij gesynct heeft...

[ Voor 83% gewijzigd door The_Prodigy1982 op 02-10-2017 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

The_Prodigy1982 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:21:
Op diverse fora wordt aangeraden om Photos te ontkoppelen van je iCloud, te rebooten, en daarna weer te koppelen aan je iCloud.
Maar bij mij werkt dat iig niet... :(
Je bedoelt de optie van iCloud Photo Library uit en weer aan zetten?
Ik vind dat altijd heel eng. Een het verleden ging hij alles opnieuw uploaden, moest ik mijn ruimte uitbreiden omdat het niet paste maar toen hij klaar was had hij niet echt iets geupload/toegevoegd.

Maar ik heb ook problemen. Kleine en hele vage. Mijn iPhone heeft 2 foto's meer dan mijn Mac, iCloud.com en iPad (op 32.000 foto's is dat lastig zoeken welke).
Ook is er een album dat zich steeds niet aan de sorteer volgorde houdt. Echt wtf :?
En scannen voor gezichten duurt nu al meer dan 4 dagen...

Overigens weet ik uit ervaring wel: wees geduldig, start eens opnieuw op en doe geen overhaaste dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
iAmRenzo schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 09:06:
[...]

Je bedoelt de optie van iCloud Photo Library uit en weer aan zetten?
Ik vind dat altijd heel eng. Een het verleden ging hij alles opnieuw uploaden, moest ik mijn ruimte uitbreiden omdat het niet paste maar toen hij klaar was had hij niet echt iets geupload/toegevoegd.

Maar ik heb ook problemen. Kleine en hele vage. Mijn iPhone heeft 2 foto's meer dan mijn Mac, iCloud.com en iPad (op 32.000 foto's is dat lastig zoeken welke).
Ook is er een album dat zich steeds niet aan de sorteer volgorde houdt. Echt wtf :?
En scannen voor gezichten duurt nu al meer dan 4 dagen...

Overigens weet ik uit ervaring wel: wees geduldig, start eens opnieuw op en doe geen overhaaste dingen...
Zoals de naam het al zegt, is iCloud Photo Library geen back-up.

iCloud Photo Library as backup http://reddit.com/r/apple..._photo_library_as_backup/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

The_Prodigy1982 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 21:23:
Ik ben er inmiddels achter dat mijn VPN server het probleem was...
Omdat ik (zoals bijna iedere Nederlander) gewoon een Nederlandse iCloud account heb, geeft het server problemen bij Apple als ik op mijn VPN zit (en hij verwijst naar een IP adres in een ander land).

- Ik heb het net uitvoerig getest, en zodra ik de VPN uit zet, werkt Photos weer perfect (goede sync, en ook snel).
Maar zodra ik de VPN aan zet, duurt het ongeveer een dag voor hij gesynct heeft...
Is op zich logisch. Je verkeer wordt via je nieuwe buitenlandse adres gerouteerd en dit gaat fors langzamer dan als het direct naar je Nederlandse adres gaat.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1