"Casemod", hoe (licht) gekrast plastic weer mooi krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 03:27
Het gaat hier niet om een PC casemod, maar om 'oud' speelgoed electronica. Het betreffen twee 'My First Sony's' (TCM 4040 en CFM 2300). Het speelgoed is schoon, functioneert volledig, maar het is behoorlijk veel gebruikt, waardoor het vol met lichte krassen zit. Omdat dit vrij hard en hoog kwalitatief plastic is, moet het wellicht mogelijk zijn de boel op te poetsen. Enkele diepen krassen even buiten beschouwing gelaten, het gaat mij vooral om de dunne krassen die ruw aanvoelen.

Ik ben op zich al tevreden wanneer een paar ruw aanvoelende plekken weer glad aanvullen, maar ik heb geen idee welke methode het beste is. Google heeft tal van voorbeelden, van tandpasta en banaan tot schuren, schaven en chemische goedjes. Wellicht heeft iemand hier ervaring met dergelijk plastic, dus ik probeer het even hier.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Heb het niet op dat specifieke plastic geprobeerd, maar met tandpasta kun je gerust een poging wagen, het heeft een zeer fijne polijstende werking. En heb er wel eens wat plexiglas mee opgepoetst.
Als je het daarmee niet weg krijgt zou je iets sterkers kunnen proberen, zoals een polish voor krasjes in autolak. Wel met de hand poetsen, machinaal geeft teveel warmte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik altijd novus 1, 2 en 3
http://www.ebay.nl/itm/Ik...ner-6201-32-/322522332486 ideaal, en maakt zelfs gekrast plexi weer spiegelglad.

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 03:27
Super, ga eerst eens aan de slag met tandpasta dan. Auto polish moet ik ook nog wel hebben liggen. Als dat allemaal niet werkt, dan ga ik zo'n setje novus bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:03

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Vorig weekend zijn mijn lichten gedaan van de wagen (zat vernis op ofzo) met schuurpads en veel water. De schuurpads gaan van 5000 tot 15000 korrel. Lijken wel nieuw *O*

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag