Werkt blauw licht als die van Philips?

Pagina: 1
Acties:

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een lamp die in (theorie) je meer energie zou moeten geven voor in de loop van de dag d.mv. blauwlicht. Zelf heb ik al zo'n 'ouderwetse' wakeup light.

Wat is je budget?
Max. 200 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mij meer energie te geven mits dit werkt en min of meer bewezen is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Philips heeft diverse lampen, maar ik zie ook goedkopere en andere merken staan. Mijn voorkeur zou zijn een van Philips, tenzij andere merken dezelfde kwaliteit bieden.

Ik zie ook brillen staan, maar kan even niet zo snel een goede prijs vinden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik lees diverse reviews en de meeste zijn positief, echter vind ik niet ergens meteen een wetenschappelijke onderbouwing. Wel natuurlijk dat blauw licht slecht is voor je slaap 's avonds, maar voor overdag lijkt het vooral marketing. Ik wil er echter wel serieus over nadenken.

[ Voor 6% gewijzigd door HollowGamer op 27-09-2017 17:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Licht breekt melatonine af, dus dat zorgt dat je beter wakkere wordt.. Een beer die slaapt niet voor niets tijdens de donkere winterdagen veel...
Je kunt dus ook melatonine innemen om beter te slapen.

O.a. zeker blauw licht breekt jouw melatonine af.. dus in jouw woonkamer & slaapkamer moet je dat 's avonds niet hebben... Denk daarbij ook aan wit(ter) LED licht daar zit veel blauw licht in.

Je krijgt dus niet meer energie van blauw licht maar door de snellere afbraak van het melatonine krijg je een beter wakker gevoel, noem het meer energie dat is het feitelijk niet... je kunt de potentiële energie wel beter aanspreken....

Die potentiële energie die je hebt hangt vnl af van erfelijke factoren maar ook heel sterk van jouw leefstijl....
Dus als je er met de pet naar gooit met die leefstijl...dan kun je met blauw licht wel beter wakker worden dan zonde dat... maar je zul nooit meer energie er door krijgen, immers wat je niet hebt.. kun je niet aanspreken...

[ Voor 42% gewijzigd door route99 op 27-09-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
@route99 Thanks voor je uitleg. :)
Neem inderdaad melatonine in om te slapen (heb mijn heel leven al slaapproblemen) en zorg ervoor dat ik gebruik maak van tools als f.lux en Redmoon. Het zit hem bij mij vaak in het wakkerworden, dan gaat nogal moeilijk, vandaar dat mij zo'n lamp wel interessant ljjkt.

Voorlopig houd ik het dan nog bij mijn wakeup light, en zal ik de komende maanden nog wat meer gaan opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:33

DjVe

Hatsaflats!

Je zou eens wat kunnen spelen met verlichting die je van 2700 tot 6500k kan aansturen. Veelal gaat het om lampjes met twee ledstrips erin (koel en warm wit). Mi-light heeft best leuke betaalbare lampjes die je met je telefoon kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:34
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Mar.tin schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:27:
Dat gezegd hebbende doe ik wakker worden met een kamer vol (8stuks) Hue lampen die in +- 20 minuten van niks naar volle bak gaan.
Met alle respect dat is wel veel overkill..
Het melatonine wordt weliswaar afgebroken... maar alleen door licht dat op je oog valt (dus geen zonnebril opzetten... ;)...
Maw: met een of max twee goed gerichte lampen zou je al uit moeten komen... ga eens bij een expert langs voor meer voorlichting.. En das ook nog beter voor de stroomrekening.. en je had flink op de uitgaven vd aanschaf kunnen besparen..

Dit effect geldt ook voor beeldschermen.. daarom advies om voor het slapen gaan niet te lang achter TV, mobiel, laptop/desktop met scherm te gaan zitten....
nieuws: Beeldschermen kunnen flink effect op slaap hebben
Pagina: 1