Ik heb toestemming om een nieuwe desktop samen te stellen en zou graag van jullie willen horen of de gekozen componenten goed samen kunnen werken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (oa PUBG), programmeren (Java, Docker, VM's), Unreal Editor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil graag onder de 2000 euro uitkomen. Windows en eventueel office licentie moet ik nog meenemen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles in mijn lijstje wil ik nieuw aanschaffen. De gekozen ssd's zijn nog niet in een nederlandse webshop te koop dus die wil ik rechtstreeks bij Crucial bestellen.
Verder heb ik nog een 1TB WD schijf liggen welke ik mee zou willen nemen in dit systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik voor mijn programmeer werk gebruik ga maken van meerdere core's en de VM's/Docker zal wel wat geheugen nodig hebben. Vandaar een Ryzen 7. Heb gekozen voor 16GB geheugen omdat ik 32 gewoon nog te duur vind. Wil wel graag proberen om het geheugen op 3200 te laten lopen.
De ssd's heb ik gekozen omdat die goed uit de review's kwamen, niet al te duur zijn en over mlc geheugen beschikken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een kleine, stille kast. Vandaar mAtx.
Ga je overklokken?
Het zou mooi zijn als ik de processor (met stock koeler) op 3.8 ghz zou kunnen krijgen en het geheugen op 3200.
Wat verwacht je van ons?
Passen mijn wensen bij de gekozen hardware? Is de psu goed genoeg? en zou ik eventueel nog ergens op kunnen besparen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (oa PUBG), programmeren (Java, Docker, VM's), Unreal Editor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil graag onder de 2000 euro uitkomen. Windows en eventueel office licentie moet ik nog meenemen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles in mijn lijstje wil ik nieuw aanschaffen. De gekozen ssd's zijn nog niet in een nederlandse webshop te koop dus die wil ik rechtstreeks bij Crucial bestellen.
Verder heb ik nog een 1TB WD schijf liggen welke ik mee zou willen nemen in dit systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik voor mijn programmeer werk gebruik ga maken van meerdere core's en de VM's/Docker zal wel wat geheugen nodig hebben. Vandaar een Ryzen 7. Heb gekozen voor 16GB geheugen omdat ik 32 gewoon nog te duur vind. Wil wel graag proberen om het geheugen op 3200 te laten lopen.
De ssd's heb ik gekozen omdat die goed uit de review's kwamen, niet al te duur zijn en over mlc geheugen beschikken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een kleine, stille kast. Vandaar mAtx.
Ga je overklokken?
Het zou mooi zijn als ik de processor (met stock koeler) op 3.8 ghz zou kunnen krijgen en het geheugen op 3200.
Wat verwacht je van ons?
Passen mijn wensen bij de gekozen hardware? Is de psu goed genoeg? en zou ik eventueel nog ergens op kunnen besparen?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 297,- | € 297,- |
| 1 | MSI B350M PRO-VDH | € 73,87 | € 73,87 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G | € 549,41 | € 549,41 |
| 1 | Fractal Design Define Mini C | € 64,81 | € 64,81 |
| 1 | AOC Professional Q2577PWQ Zilver, Zwart | € 280,50 | € 280,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3200 CL14 | € 198,69 | € 198,69 |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | Crucial BX300 met 9,5mm adapter 120GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial BX300 met 9,5mm adapter 480GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.552,23 | |