Nieuwe 4 TB schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sydney_NL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-02-2025
Mijn vraag:
Voor mijn Server ben ik opzoek naar een goeie 4 TB opslag schijf.
Aangezien ik veel data heb! ik heb al 1 4 TB Disk er inzitten een 4 TB WD Green (ja is niet het beste)
Deze wil ik in Raid zetten met deze nieuwe schijf!

Zelf heb ik veel Commentaar gelezen over de WD Red 4TB dat hij snel faalt

Wat zijn jullie meningen en wat raden jullie mij aan?

Ik hoor het graag

Beste antwoord (via Sydney_NL op 28-09-2017 15:25)

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-02 09:12
Zover ik mij kon herinneren was dat juist in het begin (rond 2012?), tegenwoordig zijn de WD Red 4TB prima hoor. Ik heb er zelf trouwens ook één zitten in mijn NAS, hoewel ik die nog paar weken heb doet ie het prima.

Gezien Backblaze vaak wordt gebruikt om te kijken welke HDD goed is of niet (ongeacht als het wel of niet correct is om dit te gebruiken).

https://www.backblaze.com...ve-failure-stats-q2-2017/

Gaan we naar de afbeelding van lifetime hard drive failures dan zie ik de WD Red 4TB met een annualized failure rate van 2%, dit kan ik niet slecht noemen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• V-rg
Zover ik mij kon herinneren was dat juist in het begin (rond 2012?), tegenwoordig zijn de WD Red 4TB prima hoor. Ik heb er zelf trouwens ook één zitten in mijn NAS, hoewel ik die nog paar weken heb doet ie het prima.

Gezien Backblaze vaak wordt gebruikt om te kijken welke HDD goed is of niet (ongeacht als het wel of niet correct is om dit te gebruiken).

https://www.backblaze.com...ve-failure-stats-q2-2017/

Gaan we naar de afbeelding van lifetime hard drive failures dan zie ik de WD Red 4TB met een annualized failure rate van 2%, dit kan ik niet slecht noemen.

• Sydney_NL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-02-2025
@V-rg Bedankt voor je verhelderende Antwoord over de WD Red 4 TB dan ga ik niet verder zoeken en die van de week bestellen :D

• V-rg
Sydney_NL schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:55:
@V-rg Bedankt voor je verhelderende Antwoord over de WD Red 4 TB dan ga ik niet verder zoeken en die van de week bestellen :D
Geen probleem!

Veel plezier alvast ermee :)