Vraag

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
Ik heb hier ruim 2 jaar een Fritzbox 7170 achter mijn Ziggo Modem hangen.
Telefoneren via het Dect-toestel wat verbonden is aan deze Fritzbox gaat zonder problemen.

Echter ik kan de interface vanaf mijn netwerk niet bereiken.
Als ik met een laptop een draadje aansluit op de Fritzbox dan kan ik zonder problemen in de interface komen.

De situatie van het geheel is als volgt:

Ziggo Modem ---- Horizon (WiFi Accesspoint)
|
|--- Fritzox aangesloten via een switch
|
--- WiFi Access Point Zolder

Het modem functioneert nog als Modem/Router (192.168.178.1) en mijn accesspoint van de zolder zit op een adres tussen 192.168.178.2 en 192.168.178.9 dit omdat deze buiten de pool van het modem valt.
De Fritzbox zou bereikbaar moeten zijn op .4, maar dat is helaas niet het geval.

De reeks die ik op de Fritzbox heb ingesteld is 192.168.178.4/24 Gateway is het modem (.1)
De Fritzbox heeft internet en mijn nummer van Cheapconnect is geregistreerd.

Op 1 of andere manier mis ik de schakel.
Ik kan vanaf de Fritzbox (192.168.178.4) het modem ook niet bereiken.
Fritzbox geeft wel aan dat deze internet heeft en succesvol verbonden is.

Al heb ik in de Fritzbox aangegeven dat deze op het adres 192.168.178.4 moet werken omdat 192.168.178.1 het modem is.

Echter zie ik in de Fritzbox de gateway verkeerd staan.
Deze staat op 4 ipv 1.

Iemand een tip hoe ik het op kan lossen zodat ik vanaf mijn netwerk de Fritzbox kan bereiken ?

EDit: Zie net dat de titel niet helemaal juist is 8)7

2250 WP Zuid PVoutput

Alle reacties

Verwijderd

Ik heb hetzelfde.

De WAN poort moet op DHCP staan van de Fritz, en verbonden aan de Ziggo modem. Één van de LAN poorten op de Fritz moet OOK verbonden worden met jouw switch / Ziggo modem. Ja, het klinkt raar, maar het werkt wel.

En daarvoor (voor het LAN gedeelte) zou ik een vast IP adres geven buiten de Ziggo DHCP scope.

Werkt al een jaar hier.

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:24
Moet je de Fritzbox niet aansluiten via LAN-1? Dan bij in de Fritzbox instellingen: Internet > account information > "external modem or router" aanvinken. dan komt ie gewoon in het netwerk van de ziggo horizon.