Biedingen op 2dehands.be

Pagina: 1
Acties:

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-06 09:52
Ik heb een aantal zoekertjes op 2dehands.be. Ik krijg regelmatig biedingen, maar als ik op een bod reageer krijg ik nooit antwoord terug.

Zo heb ik bijvoorbeeld een speakerset voor 700€ te koop. Er biedt iemand 550€, ik stuur een mail "ik ben akkoord met uw bod, hoe spreken we verder af" en dan hoor je niets meer terug. Als dit een enkele keer gebeurt kan ik het nog begrijpen, maar dit gebeurt echt vaak. Ik vraag mij af wat de reden is dat mensen bieden als ze toch geen interesse hebben...

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:24
Bij onze Marktplaats.nl is die ervaring precies hetzelfde in HK is daar een heel topic over de frustraties van tweedehandsverkoopsites: Marktplaats... ik word er gek van - Deel 2

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Moet heel eerlijk toegeven, ik doe dit ook wel eens. Als ik bijvoorbeeld naar een specefiek product zoek, plaats ik meerdere biedingen. Wie er het eerst tijd kan vrij maken/eerste reageert, ga ik verder mee in zee. Wel verwijder ik zsm de biedingen die daarna niet doorgaan, omdat ze gewoonweg later zijn dan andere verkopers. En ja ook na uitleg krijg je dan geirriteerde berichten van verkopers, bied dan niet. Maar vaak moet je er snel bij zijn wil je iets hebben. Dan maar meerdere biedingen plaatsen. Dan accepteer ik ook maar dat mij dit overkomt.

• mathias82
Bedankt voor de reacties.

Ik plaats zelf enkel een bod als ik iets echt wil kopen. Is een bod in principe niet bindend?

HK forum heb ik geen toegang toe. Ik denk dat ik de biedingen maar uitschakel. Als iemand echt interesse heeft zullen ze wel een berichtje sturen.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:27
mathias82 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:17:
Bedankt voor de reacties.

Ik plaats zelf enkel een bod als ik iets echt wil kopen. Is een bod in principe niet bindend?

HK forum heb ik geen toegang toe. Ik denk dat ik de biedingen maar uitschakel. Als iemand echt interesse heeft zullen ze wel een berichtje sturen.
Nee een bod is niet bindend. Nog is ik ga akkoord met u bod een geldige overeen komst.

Er valt vrij weinig aan te doen. Ik heb over het algemeen meer geluk met de lokale Facebook marktplaats groepen.

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Bindend ga je het niet krijgen, omdat het medium daar niet achter staat of zich voor leent. In principe is het aanbod en de aanvaarding daarvan, maar ik denk dat MP en andere sites beter kunnen worden uitgelegd als aanzet tot onderhandeling.

Zelfs een stap verder zou je juridisch nog gelijk kunnen hebben, als je het aanbod aanvaard hebt en over wil gaan op ophalen/verzenden en dan de koper nog eens afhaakt. Alleen ga jij dan een zaak starten?

MP is onderdeel van eBay, maar dat systeem gaan ze niet implementeren. Ik doe dan ook liever zaken op eBay. Feedback, PayPal en gebonden zijn aan biedingen is meer iets voor mij. Ieder zo zijn meug.

Si vis pacem, para bellum

• mathias82
Voor mij zouden ze de biedingen wel bindend mogen maken, op deze manier heeft het helemaal geen zin. Minstens 90% van de biedingen hoor ik nooit iets van terug.

Op eBay zijn ze wel bindend en dat staat er duidelijk bij.

Een rechtszaak ga je daar natuurlijk niet voor beginnen, maar het platform zou wel gebruikers kunnen blokkeren die meermaals bieden zonder er verder gevolg aan te geven.

• loki504
mathias82 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:34:
Voor mij zouden ze de biedingen wel bindend mogen maken, op deze manier heeft het helemaal geen zin. Minstens 90% van de biedingen hoor ik nooit iets van terug.

Een rechtszaak ga je daar natuurlijk niet voor beginnen, maar het platform zou wel gebruikers kunnen blokkeren die meermaals bieden zonder er verder gevolg aan te geven.
En die rechtszaak zal je mogelijk nog verliezen. Puur om het feit dat eBay vind dat het bindend is. Dat wil niet zegen dat het ook zo in de wet staat.

Biedingen rechts geldig maken bij de wet gaat er niet beter van worden. Ik bied ook regelmatig op meerdere artikelen. En dan wie het eerst komt wie het eerst maalt.

[ Voor 11% gewijzigd door loki504 op 27-09-2017 18:42 ]

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
mathias82 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:46:
Ik heb een aantal zoekertjes op 2dehands.be. Ik krijg regelmatig biedingen, maar als ik op een bod reageer krijg ik nooit antwoord terug.

Zo heb ik bijvoorbeeld een speakerset voor 700€ te koop. Er biedt iemand 550€, ik stuur een mail "ik ben akkoord met uw bod, hoe spreken we verder af" en dan hoor je niets meer terug. Als dit een enkele keer gebeurt kan ik het nog begrijpen, maar dit gebeurt echt vaak. Ik vraag mij af wat de reden is dat mensen bieden als ze toch geen interesse hebben...
Misschien een open deur, maar als je echt NOOIT antwoord terug krijgt....staan je instellingen wel goed, klopt je emailadres wel, belanden de berichten in je spam folder etc. etc.?

Ik handel vrij veel op Marktplaats en ja het komt natuurlijk wel eens voor, maar zo vaak nou ook weer niet. Ik zet ook altijd het minimale te bieden bedrag vast, dan kunnen ze sowieso niet te laag bieden. En ja dan krijg je wel eens een pb met een onzin bieding, maar die gooi ik zo weg zonder te antwoorden.
Ik weet niet of je dat op jullie marktplaats ook kunt instellen, maar wellicht een optie om eens te proberen.

• mathias82
Medione1210 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 19:15:
[...]

Misschien een open deur, maar als je echt NOOIT antwoord terug krijgt....staan je instellingen wel goed, klopt je emailadres wel, belanden de berichten in je spam folder etc. etc.?

Ik handel vrij veel op Marktplaats en ja het komt natuurlijk wel eens voor, maar zo vaak nou ook weer niet. Ik zet ook altijd het minimale te bieden bedrag vast, dan kunnen ze sowieso niet te laag bieden. En ja dan krijg je wel eens een pb met een onzin bieding, maar die gooi ik zo weg zonder te antwoorden.
Ik weet niet of je dat op jullie marktplaats ook kunt instellen, maar wellicht een optie om eens te proberen.
Heb ik al gecheckt. Het is niet zo dat ik NOOIT antwoord krijg, maar wel BIJNA nooit...

Ik dacht dat er misschien een of andere scam achter zat of dat het automatische biedingen waren, maar het zijn blijkbaar gewoon mensen die het normaal vinden om een bod uit te brengen en dan gewoon niet meer te reageren. Elementaire beleefdheid bestaat niet meer, het is gewoon een weerspiegeling van hoe de maatschappij vandaag is. Mensen denken enkel nog aan zichzelf en houden geen rekening met anderen.

Ik heb biedingen gewoon uit gezet op mijn zoekertjes. Want dat minimale bedrag heeft ook geen zin. Ik krijg namelijk regelmatig biedingen die niet onzinnig zijn en waar ik mee akkoord ga, maar ook dan krijg ik geen antwoord terug...

• koektrommeltje
  • Laatst online: 22-06 17:23
2dehands.be is de Belgische marktplaats.nl

Je kan dr leuk handelen, maar het kan ook frustrerend zijn met lolbieders die niet reageren of dermate laag bieden dat je dr ook doodziek van wordt. Biedingen onder de advertentie negeer ik in 9 van de 10 gevallen, om de doodsimpele reden dat kopen op afbetaling niet mogelijk is bij mij. Lees: bod is dermate laag dat ik het niet serieus neem ;)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-06 10:51
koektrommeltje schreef op donderdag 28 september 2017 @ 00:44:
2dehands.be is de Belgische marktplaats.nl
Meer de Belgische 2dehands.nl.
Verder is dit typerend voor vrijwel iedere online marktplaats voor 2e hands spullen.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

loki504 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:39:
[...]

En die rechtszaak zal je mogelijk nog verliezen. Puur om het feit dat eBay vind dat het bindend is. Dat wil niet zegen dat het ook zo in de wet staat.

Biedingen rechts geldig maken bij de wet gaat er niet beter van worden. Ik bied ook regelmatig op meerdere artikelen. En dan wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Dat is wel heel kort door de bocht. Als je van een particulier koopt en de algemene voorwaarden van de dienst waar je gebruik van maakt melden dat een bieding op een veiling bindend is, dan is hij dat ook. Alleen als je van een niet-particuliere verkoper koopt is er enige nuance. De bieding is dan wel bindend zijn maar je kunt altijd gebruik maken van je herroepingsrecht, wettelijke uitzonderingen daargelaten.

Ook: Als jij naar 5 particulieren op Marktplaats het bericht stuurt: "Ophalen voor €50?" en ze reageren alle vijf met "Akkoord", dan heb je vijf koopovereenkomsten gesloten.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
Die moeilijk afdwingbaar zijn.

Zelf maak ik me er ook 'schuldig' aan. Dit omdat verkopers vaak helemaal niet reageren. Daarom maar een paar, die vergelijkbare aanbiedingen hebben, tegelijkertijd. Als ik met één rond ben, verwijder ik alle andere biedingen meteen. Als iemand anders ook heeft gereageerd verontschuldig ik me netjes.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-06 10:16
Ik koop denk ik maandelijks dingen via MP, ik bel meestal eerst maar als ze niet opnemen plaats ik een bod en dan bel ik de volgende en zo ga ik door. Het verkoop met een telefoon nummer erbij gaat ook veel sneller. Je hoeft dan niet direct te bellen maar je kan er ook bij zetten dat je graag geappt wil worden. Dit vinden mensen toch fijner, omdat het contact dan 'indirect' wordt (werkt vooral bij de jongere generatie).

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:22
Tja dat is het typische MP volk, wel bieden maar niet kopen. Je moet net geluk hebben dat er een serieuze bieder tussen zit.
Wat mij wel op valt is dat de prijzen op 2dehands.be erg hoog zijn voor 2de hands spul, is dat iets Belgisch?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• loki504
FirePuma142 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:29:
[...]

Dat is wel heel kort door de bocht. Als je van een particulier koopt en de algemene voorwaarden van de dienst waar je gebruik van maakt melden dat een bieding op een veiling bindend is, dan is hij dat ook. Alleen als je van een niet-particuliere verkoper koopt is er enige nuance. De bieding is dan wel bindend zijn maar je kunt altijd gebruik maken van je herroepingsrecht, wettelijke uitzonderingen daargelaten.

Ook: Als jij naar 5 particulieren op Marktplaats het bericht stuurt: "Ophalen voor €50?" en ze reageren alle vijf met "Akkoord", dan heb je vijf koopovereenkomsten gesloten.
Ik vraag mij sterk af of een rechter mee gaat in het feit dat 5 overeenkomsten hebt zelf een bod op een huis is niet bindend. En ja volgens e-bay heb je een overeenkomst. Maar het gaat er bij een rechter natuurlijk om wat er in de wet staat. Dus de kans is groot dat verliest. En daarom zij ik ook mogelijk.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

loki504 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:15:
[...]

Ik vraag mij sterk af of een rechter mee gaat in het feit dat 5 overeenkomsten hebt zelf een bod op een huis is niet bindend. En ja volgens e-bay heb je een overeenkomst. Maar het gaat er bij een rechter natuurlijk om wat er in de wet staat.

Dus de kans is groot dat verliest. En daarom zij ik ook mogelijk.
Dat hoef je je niet af te vragen, dat is zo.

http://maxius.nl/burgerli...-6/boek6/titel5/afdeling2

Een huis is wettelijke uitzondering, waarbij alleen de koper recht tot ontbinding heeft.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• loki504
Blijkbaar is een ja op een bod een overeenkomst. Maar wel vreemd dan dat zowel MP als Tweakers een bod niet zien als bindend...

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:27

RoamingZombie

Watching the sheeple...

loki504 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:06:
Blijkbaar is een ja op een bod een overeenkomst. Maar wel vreemd dan dat zowel MP als Tweakers een bod niet zien als bindend...
Nope, volgens Marktplaats is een bod geen overeenkomst. Een acceptatie van een bod is wel een overeenkomst maar valt onder civiel juridisch recht. Daar kan Markplaats zelf niets mee en moet je dus zelf oplossen met de bieder in de rechtbank als je daar zin in hebt.

Ninety percent of everything is crap.

• mathias82
Hyp Hyper schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:41:
Zelf maak ik me er ook 'schuldig' aan. Dit omdat verkopers vaak helemaal niet reageren. Daarom maar een paar, die vergelijkbare aanbiedingen hebben, tegelijkertijd. Als ik met één rond ben, verwijder ik alle andere biedingen meteen. Als iemand anders ook heeft gereageerd verontschuldig ik me netjes.
Daar zou ik persoonlijk geen probleem mee hebben. Waar ik wel een probleem mee heb is dat er gewoon geen enkele reactie meer komt van de kant van de bieder.

• mathias82
gielie schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:35:
Wat mij wel op valt is dat de prijzen op 2dehands.be erg hoog zijn voor 2de hands spul, is dat iets Belgisch?
Is mij nog niet opgevallen. Ik kijk regelmatig op markplaats en heb er ook al eens iets gekocht, maar het lijkt mij niet goedkoper dan 2dehands. Hangt misschien van het type product af.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja vorige week ook, deal gemaakt met verkoper, geld aan het overmaken en dan ineens 'al verkocht' en dat is het...
Had al de betaling ingevuld, keek nog 1 keer of ik niks gemist had en ineens 2 minuten na zijn laatste bericht is het verkocht en weg, heb je ook niks aan :/
Gewoon dat soort sites vermijden, zodra mensen erop gaan vergeten ze alle fatsoen om wat voor reden dan ook...
Met V&A heb je nog een review optie gelukkig waardoor dit soort gedoe iig minder gebeurt.

Fixing things to the breaking point...

• netmeester
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-06 10:41
Ik zal op MP ook nooit meer iets kopen wat eigenlijk op Tweakers had moeten staan. Heb ooit rotzooi gekregen (Mellanox IB-kaartjes) wat op Tweakers veel lastiger te verkopen zou zijn in die staat (want je wordt beoordeeld).

Wel jammer dat Tweakers geen 'Retro'-categorie heeft voor consoles - daarvoor moet je toch naar MP of eBay.

Ipmi with your rhythm stick. Ipmi, IPMI!

• koektrommeltje
  • Laatst online: 22-06 17:23
loki504 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:15:
[...]

Ik vraag mij sterk af of een rechter mee gaat in het feit dat 5 overeenkomsten hebt zelf een bod op een huis is niet bindend. En ja volgens e-bay heb je een overeenkomst. Maar het gaat er bij een rechter natuurlijk om wat er in de wet staat. Dus de kans is groot dat verliest. En daarom zij ik ook mogelijk.
Hier is gewoon jurisprudentie over te vinden.

Ebayzaken zul je winnnen voor de rechter. Voor marktplaats ligt het net even wat anders.

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 20:43
mathias82 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:45:
[...]

Daar zou ik persoonlijk geen probleem mee hebben. Waar ik wel een probleem mee heb is dat er gewoon geen enkele reactie meer komt van de kant van de bieder.
Het is de algemene schofterigheid van dat soort volk, emailen en vooral de hedendaagse chat functie helpt daar iig zeker niet bij.. sowieso staat het '' het moet weg dus ik bied de helft'' mentaliteit me al niet echt aan.. ( als een prijs goed is.. wat zeur je dan ) en inderdaad een hoop vragen beantwoorden zonder daar een reactie of verkoop op te krijgen.

Recentelijk heb ik mijn Rolex gmt 2 te koop aangeboden op Marktplaats.
Reactie ! hij wou hem hebben tegen een voor mij acceptabele prijs.
Vroeg of hij een aanbetaling kon maken, dat wees ik af ( geen zin in ) en hij zou die zaterdag nog langs komen. vrijdag avond nog ge-appt.. 10 uur was hij bij mij !
Je raad het al, nooit meer iets van vernomen, en hij had me zelfs geblocked op whatsapp...

Helaas voor hem heb ik meerdere accounts.. en hij had zelf een auto te koop staan..
Ook hem heb ik uiteraard een paar dagen vrij van werk laten nemen...;-) @!$%zak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:12
Tja erg herkenbaar, ook in nl.

Sterker nog, wie kent deze klassieker van marktplaats nog ;)

CISSP! Drop your encryption keys!

Anoniem: 454358

mathias82 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:34:...
Vergis je je daar ook niet in. Ik verkoop een hoop zooi op ebay. En 1 op de 5 transacties wordt ook gewoon niet betaald. En je kan er verder niets mee. Ja, ebay zegt dat je meot betalen, maar als je dat niet doet gebeurd er niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Tja. :|
Vreemde/rare/bizarre/onbeschofte reacties krijg ik ook wel eens op de diverse online koop/verkoop sites. Maar dan nooit zou ik zelf ook zo reageren. Anders kan ik moeilijk een ander verwijten dat hij/zij zich niet aan de normale fatsoensnormen houdt.

Gewoon netjes en uitgebreid antwoorden en warempel, soms komt er dan zelfs nog een excuus retour! Dan heb je toch het idee dat je weer een beetje je best gedaan hebt, de wereld een heel klein beetje beter te maken. :)
Patientzero schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:40:
[...]

Het is de algemene schofterigheid van dat soort volk
...
Je raad het al, nooit meer iets van vernomen, en hij had me zelfs geblocked op whatsapp...

Helaas voor hem heb ik meerdere accounts.. en hij had zelf een auto te koop staan..
Ook hem heb ik uiteraard een paar dagen vrij van werk laten nemen...;-) @!$%zak.
Sorry dat ik het zeg; maar wie is er hier nou schofterig? :X
Als je het zelf ook doet, bevorder je dit gedrag alleen maar. Nee, nog erger eigenlijk, je valideert het 'foute' gedrag van de ander. :-(

Ja, ik weet 't, het is verleidelijk. Maar juist beheersing siert de fatsoenlijke mens... ;)
  • Verkeershufters pareren met eigen huftergedrag, doet de boel slechts escaleren.
  • Terugschelden naar de scheldende buurman ontaardt in nog meer ellende.
  • De oplichter oplichten bezorgt je zelf uiteindelijk geen voordeel.
:N

Mooie Plaatjes   

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 20:43
Politiek correct, maar deze meneer had een steekje los.
Sowieso heb ik al een hekel aan funbiedingen, maar in dit geval was er vrij veel persoonlijk contact via de telefoon, app, email enz. tot de dag alvorens hij het af zou halen nog contact.

Deze meneer heeft me gewoon tijd gekost, onnodig.
En die tijd heb ik, sort off, terug genomen.. ik laat me niet een beetje pesten door een onbekende.

Verhouding mbt verkeer is scheef, hier breng je immers geen levens in gevaar.
Oplichting = strafbaar.
Schelden.. hoeft niet.
Pagina: 1