Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe gaming desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe systeem wil ik games soepel kunnen spelen. Sommige games zijn zeer licht voor de computer (zoals CSGO, wat voornamelijk CPU afhankelijk is), maar andere games helemaal niet, zoals Planet Side 2 en PUGB.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het bedrag wat er nu uit komt, zou ik, natuurlijk, liever lager zien voor dezelfde hardware. Dit is ongeveer 1200 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De randapparatuur, zoals een monitor, muis, toetsenbord, koptelefoon en dergelijke heb ik al, dat is geen probleem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600K Boxed€ 215,-€ 215,-
1MSI Z270-A Pro€ 105,-€ 105,-
1EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0€ 497,95€ 497,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 44,95€ 44,95
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 141,95€ 141,95
1EVGA SuperNOVA 650 G2€ 104,86€ 104,86
1Samsung 850 EVO 250GB€ 92,90€ 92,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.298,51

Ga je overklokken?
Ik wil mijn CPU overclocken, wat de reden voor het Z-moederbord is en de K-CPU.

Wat verwacht je van ons?[i]
Passen deze onderdelen bij elkaar en passen deze in de behuizing? Is de koeling genoeg om een flink draaiend systeem te koelen? Heb ik nog andere spullen nodig bij het in elkaar zetten van de computer? Denk aan spullen zoals koelpasta en dergelijke onderdelen. Ik heb hier verder geen ervaring mee.

Tevens vraag ik me af of ik ergens teveel betaal voor een bepaald onderdeel? De GPU Wil ik graag van Nvidea houden ivm shadowplay functionaliteit.

Alle reacties en feedback zijn welkom!

Hartelijk dank voor alle antwoorden en een fijne dag!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2017 16:56 . Reden: Toevoegen behuizing aan de onderdelenlijst ]

• snixxxxxx
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 04-01-2021
Wacht op coffee lake is nog maar een paar daagjes ;)

• ericvanree
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:19
Ik zie helemaal geen behuizing staan in je lijstje, dus de eerste vraag is moeilijk te beantwoorden. CPU-koeler is prima, over je behuizing kan ik niets zeggen (omdat hij miet in je lijstje staat). Koelpasta heb je wel nodig. Verder alleen wat gereedschap. En inderdaad wachten op coffee lake.

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
Voeding is wat aan de hoge kant, 550 watt zou meer dan voldoende zijn
#ProductPrijsSubtotaal
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 79,95

Bijv. deze. Bespaard je al snel 2 tientjes.

Wat betreft de videokaart is volgens mij wel eens van de duurste in zijn soort. Enige reden voor? Wellicht waterkoel blokken ivm garantie voor EVGA gekozen? De rest zou allemaal maar wat FPS werk zijn geloof ik onder elkaar. Heb wel al een paar keer voorbij zien komen als je de 1070 koopt dat je vaak beter door kan schuiven naar 1080 wegens de paar euro meer maar betere prestaties.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB€ 445,-€ 445,-
1Palit GeForce GTX 1080 Dual€ 522,88€ 522,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 967,88

Voor de 1070 zijn er nog wel 2 goedkopere te vinden maar ik ben zelf niet heel bekend met die 2 merken. Goed of slecht of misschien beter moet je zelf even uitzoeken met benchmarks. Zoals je al ziet het verschil is maar €70 (vind ik een klein bedrag op bijna 450 euro, maar ik kan natuurlijk niet op je spaarrekening kijken maar ik neem aan dat je me punt wel snapt ;)). Mocht je ooit upgrade naar 1440 of 4k heb je wat extra power.

Mocht je gewoon op 1080p blijven voor voorlopig voldoet een GTX1060 met 6GB ook. Het is altijd de vraag wanneer verwacht je te upgraden in dat geval? Voor ene paar maandjes is de upgrade het wel waard om direct naar de GTX1070/1080 te gaan maar als je pas over 1 of 2 jaar denkt dat te gaan doen dan kan je beter wachten wat er dan relevant is op de grafische markt.

EDIT:
Daarbij, Coffee lake komt binnenkort uit, ik heb geen glazenbol of dat goedkoper is ja of nee, het zou in ieder geval iets sneller zijn neem ik zo aan dan kan je altijd kijken of je misschien naar coffee lake wilt voor de extra performance of niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Kadardar op 27-09-2017 16:52 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Verwijderd

Topicstarter
snixxxxxx schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:22:
Wacht op coffee lake is nog maar een paar daagjes ;)
Dat wist ik niet, ik neem aan dat de prijs van de andere CPUs daalt wanneer deze uitkomen?
ericvanree schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:26:
Ik zie helemaal geen behuizing staan in je lijstje, dus de eerste vraag is moeilijk te beantwoorden. CPU-koeler is prima, over je behuizing kan ik niets zeggen (omdat hij miet in je lijstje staat). Koelpasta heb je wel nodig. Verder alleen wat gereedschap. En inderdaad wachten op coffee lake.
De behuizing heb ik vergeten in te voegen, bij deze alsnog: NZXT S340 Zwart.
Kadardar schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:39:
Voeding is wat aan de hoge kant, 550 watt zou meer dan voldoende zijn
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 79,95

Bijv. deze. Bespaard je al snel 2 tientjes.

Wat betreft de videokaart is volgens mij wel eens van de duurste in zijn soort. Enige reden voor? Wellicht waterkoel blokken ivm garantie voor EVGA gekozen? De rest zou allemaal maar wat FPS werk zijn geloof ik onder elkaar. Heb wel al een paar keer voorbij zien komen als je de 1070 koopt dat je vaak beter door kan schuiven naar 1080 wegens de paar euro meer maar betere prestaties.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB€ 445,-€ 445,-
1Palit GeForce GTX 1080 Dual€ 522,88€ 522,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 967,88

Zijn naar mijn idee 2 goede merken aan videokaarten (check eventueel wat benchmarks zodat je zeker bent) en zoals je al ziet het verschil is maar €70 (vind ik een klein bedrag op bijna 450 euro, maar ik kan natuurlijk niet op je spaarrekening kijken maar ik neem aan dat je me punt wel snapt ;)). Mocht je ooit upgrade naar 1440 of 4k heb je wat extra power
"Wat betreft de videokaart is volgens mij wel eens van de duurste in zijn soort. Enige reden voor? Wellicht waterkoel blokken ivm garantie voor EVGA gekozen?"
De reden om hiervoor te kiezen is omdat ik zware games en andere GPU-zware acties uit voer. Ik snap echter niet helemaal wat je met 'waterkoel blokken ivm garantie voor EVGA' bedoelt?

De tip over de voeding is duidelijk, is de andere voeding met een GTX1080 ook mogelijk? Voor zover ik kon zien in testen, was de performance ongeveer ~20% beter terwijl de prijs zo'n ~40% meer was, daarom heb ik voor de GTX1070 gekozen. Een (aantal) serie(s) later kan ik altijd een upgrade kopen en op die manier gemiddeld minder uitgeven. Misschien maak ik hier een rare denkstap, dus correct me if I'm wrong.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2017 16:59 . Reden: Spellingsfouten verbeteren ]

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:54:
[...]

Dat wist ik niet, ik neem aan dat de prijs van de andere CPUs daalt wanneer deze uitkomen?

[...]

De behuizing heb ik vergeten in te voegen, bij deze alsnog: NZXT S340 Zwart.

[...]

"Wat betreft de videokaart is volgens mij wel eens van de duurste in zijn soort. Enige reden voor? Wellicht waterkoel blokken ivm garantie voor EVGA gekozen?"
De reden om hiervoor te kiezen is omdat ik zware games en andere GPU-zware acties uit voer. Ik snap echter niet helemaal wat je met 'waterkoel blokken ivm ggarantei voor EVGA' bedoelt?

De tip over de voeding is duidelijk, is de andere voeding met een GTX1080 ook mogelijk? Voor zover ik kon zien in testen, was de performance ongeveer ~20% beter terwijl de prijs zo'n ~40% meer was, daarom heb ik voor de GTX1070 gekozen. Een (aantal) serie(s) later kan ik altijd een upgrade kopen en op die manier gemiddeld minder uitgeven. Misschien maak ik hier een rare denkstap, dus correct me if I'm wrong.
EVGA doet niet zo moeilijk als je de stock koelers eraf haalt voor water koeling. Anders fabrikanten doen daar ee nstuk moeilijker over namelijk als ze erachter komen en willen ze soms nog wel eens garantie weigeren wegens zelfs aangesleuteld.

Ja 550 Watt is voor gamen genoeg. Ik weet niet je ooit plannen hebt om SLI aan te schaffen bijv. dus daardoor kan een keuze voor en voeding beïnvloed worden. Probleem is dat veel kaarten zeggen maximale belasting is X watt. Echter is dat wel echt worst scenario en gamen alleen gaat dat niet halen.

Betreft de rest voor de videokaart, zoals ik al zei is dat afhankelijk welke resolutie je nu al speelt en of der plannen in upgrades voor zijn. Vanuit daar kan je het beste de keuze maken betreft je videokaart.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Verwijderd

Topicstarter
Kadardar schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:05:
[...]

EVGA doet niet zo moeilijk als je de stock koelers eraf haalt voor water koeling. Anders fabrikanten doen daar ee nstuk moeilijker over namelijk als ze erachter komen en willen ze soms nog wel eens garantie weigeren wegens zelfs aangesleuteld.

Ja 550 Watt is voor gamen genoeg. Ik weet niet je ooit plannen hebt om SLI aan te schaffen bijv. dus daardoor kan een keuze voor en voeding beïnvloed worden. Probleem is dat veel kaarten zeggen maximale belasting is X watt. Echter is dat wel echt worst scenario en gamen alleen gaat dat niet halen.

Betreft de rest voor de videokaart, zoals ik al zei is dat afhankelijk welke resolutie je nu al speelt en of der plannen in upgrades voor zijn. Vanuit daar kan je het beste de keuze maken betreft je videokaart.
Ik was niet van plan om de stock koeling van mijn GPU aan te passen, is het dan handig/goedkoper om een ander model van dezelfde versie kaart te pakken?

De uitleg voor een andere GPU is duidelijk, hartelijk dank voor alle moeite (van zowel jou als anderen)!

• snixxxxxx
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 04-01-2021
Dan kan je net zo goed een goedkopere variant pakken ja qua snelheden enzv maakt dit allemaal niet heel veel uit. Ook nog intel processoren zakken niet extreem als er een nieuwe variant uit komt, Misschien kan je juist naar een nieuwe variant kijken bedoelden we hiermee mee te zeggen.

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-11 15:33
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:13:
Passen deze onderdelen bij elkaar en passen deze in de behuizing? Is de koeling genoeg om een flink draaiend systeem te koelen? Heb ik nog andere spullen nodig bij het in elkaar zetten van de computer? Denk aan spullen zoals koelpasta en dergelijke onderdelen. Ik heb hier verder geen ervaring mee.
Koelpasta zit inbegrepen als je cpu koeler aanschaft - wat moet voor K processor.
Voor de rest wat schroevendraaier e.d.
Over cpu koeler gesproken, mugen 5 is aan te raden.
(Ook vind ik niets aan de dubbele fan, want de achterste zit dichtbij je case fan, maar goed)

Voor je behoefte beter 1060 6GB. Gelijk 150eur goedkoper.
En PUBG op ultra settings haal nog 100fps, en in drukke momenten wellicht een drop naar 75 fps.
Maar als je monitor maar 60hz is, alles boven 60fps is onzin.

Voeding is seasonic 550 gold plus meer dan prima - excellent zelfs.

SSD beter de crucial mx300 - 275gb

En de casing - waarom heeft 9 van de 10 threads hier deze case.
Doe iets anders joh :D

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 305,-€ 305,-
1Thermaltake View 27€ 63,-€ 63,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 90,95€ 90,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.050,84

[ Voor 62% gewijzigd door SirLct op 27-09-2017 18:10 ]

Life is too short to drive boring cars

Verwijderd

Topicstarter
gergs schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:03:
[...]

Koelpasta zit inbegrepen als je cpu koeler aanschaft - wat moet voor K processor.
Voor de rest wat schroevendraaier e.d.
Over cpu koeler gesproken, mugen 5 is aan te raden.
(Ook vind ik niets aan de dubbele fan, want de achterste zit dichtbij je case fan, maar goed)

Voor je behoefte beter 1060 6GB. Gelijk 150eur goedkoper.
En PUBG op ultra settings haal nog 100fps, en in drukke momenten wellicht een drop naar 75 fps.
Maar als je monitor maar 60hz is, alles boven 60fps is onzin.

Voeding is seasonic 550 gold plus meer dan prima - excellent zelfs.

SSD beter de crucial mx300 - 275gb

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 305,-€ 305,-
1Thermaltake View 27€ 63,-€ 63,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 90,95€ 90,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.050,84
Over de fan: wat maakt de Cooler Master Hyper 212 EVO minder goed dan de Scythe Mugen 5 PCGH Edition? Met beide kan ik mijn CPU overclocken en goed genoeg koelen, echter is de Scythe Mugen bijna twee maal zo duur.

De GTX1060 is inderdaad goedkoper, echter vraag ik me af of de GTX1070 niet langer mee gaat in de toekomst voordat er een upgrade nodig is (ten opzichte van de GTX1060). Dat zou het totaal van de GTX1060 duurder maken, zoals het mij leek.

De SSD tip is een goede, gezien ik zo meer opslag voor minder/dezelfde prijs heb, dank daarvoor!

• SirLct
Meer heatpipes en stiller. (En 2 fans, alhoewel ik de nut van de 2e fan soms niet zie, maar het werkt beter)

[ Voor 132% gewijzigd door SirLct op 27-09-2017 18:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
gergs schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:19:
Meer heatpipes en stiller. (En 2 fans, alhoewel ik de nut van de 2e fan soms niet zie, maar het werkt beter)
Geluid maakt me niet echt veel uit, gezien ik met een geluidsdempende koptelefoon op speel en geen boxen heb. Qua koeling kunnen beiden de CPU goed genoeg koelen volgens mij, tenzij dat niet is, blijf ik denk ik bij het goedkopere alternatief. Echt veel dank voor het meedenken!

• SirLct
1070 is beter, ja, maar voor je doel is de 150eur extra niet nodig.
Tenzij je VR gaat doen of 1440p gaat spelen.
En klopt dat het misschien iets eerder geupgrade moet worden maar tegen de tijd dat je de 1060 moet upgraden, is de 1070 hoogwaarschijnlijk ook al niet meer super top, lees: graphic settings al op medium of slechter. Dus het is jouw keuze, ik zou zeggen de 1060 want gpu is een van de makkelijkste upgraden.

Verwijderd

Topicstarter
Dan kies ik voor een GTX1060, dank voor het advies gergs en anderen!

Kan ik een thread ook op 'solved' of 'locked' zetten als al mijn vragen beantwoord zijn?

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:22
Een huidige i5 is niet interessant, zeker niet voor 1080p@60Hz, vanwege het lage aantal cores & threads. Deze wordt in bepaalde games al tot het uiterste gepusht. Wacht daarom op coffee lake, of kies voor bijvoorbeeld een AMD Ryzen 5 1600.
Pagina: 1