Waar UHD Blu Ray Discs kopen (importeren)?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 17:09
Sinds ik in het bezit ben van een 4K OLED tv en een UHD Blu Ray speler ben ik naarstig op zoek naar de bijbehorende schijfjes. Helaas zijn deze in NL (nog) erg duur. Het grote voordeel van deze discs is echter dat ze regiovrij zijn, dus we kunnen ze wat dat betreft gemakkelijk importeren. In de US zijn de prijzen bijvoorbeeld al een heel stuk gunstiger. Helaas komen we bij import die vervelende importkosten (BTW + inklaringskosten) tegen die dit prijsverschil weer (grotendeels) teniet doen. Vandaar mijn vraag; weet iemand een goede website met schappelijke prijzen voor bijvoorbeeld US of UK importschijfjes, bij voorkeur van binnen de EU zodat die importkosten er niet nog bij komen? Ik weet dat Amazon.de er heeft, maar dan krijg je zo'n lelijke Duitse verpakking :+ Volgens mij leveren die geen US/UK versies als er een DE versie beschikbaar is. NL ondertitels zijn voor mij ook niet van belang, ik zet ondertiteling altijd uit.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Koop je ze op amazon.co.uk ipv .de ....

39

• Raymon89
Maar daar zijn de prijzen weer een stuk minder gunstig. En over anderhalf jaar betaal je daar ook weer importkosten :P

[ Voor 36% gewijzigd door Raymon89 op 27-09-2017 16:02 ]

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Raymon89 je bent nu al aan het anticiperen over al dan niet import/export regeltjes m.b.t. een BREXIT? ;) Lijkt me nogal voorbarig... Voorlopig zie ik het nog niet gebeuren.
En in de tussentijd kun je nog heel veel via amazon.co.uk bestellen. BTW: waarom zijn Engelse verpakkingen niet lelijk en Duitse wel? 8)7

En Nederlandse verpakkingen dan? Of Franse, of [whatever]. Het gaat toch om de media en de zich daarop bevindende taalversies c.q. ondertitelingen?
Kwestie van checken of de geleverde media de gewenste taalversies bevat.

Mooie Plaatjes   

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:02
Ik zag laatst 4k BluRay's voorbij komen op Zavvi. Die waren zelfs goedkoper dan de reguliere en 3D BluRay's.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
Dit topic heeft mij nu een iets te hoog ''u vraag wij draaien'' gehalte. Ik mis wat eigen inzet. Voor nu laat ik het topic even open, maar dan wel met het verzoek zelf ook met wat meer input te komen.

• Raymon89
ehtweak schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:07:
@Raymon89 je bent nu al aan het anticiperen over al dan niet import/export regeltjes m.b.t. een BREXIT? ;) Lijkt me nogal voorbarig... Voorlopig zie ik het nog niet gebeuren.
En in de tussentijd kun je nog heel veel via amazon.co.uk bestellen. BTW: waarom zijn Engelse verpakkingen niet lelijk en Duitse wel? 8)7

En Nederlandse verpakkingen dan? Of Franse, of [whatever]. Het gaat toch om de media en de zich daarop bevindende taalversies c.q. ondertitelingen?
Kwestie van checken of de geleverde media de gewenste taalversies bevat.
Tja, kwestie van smaak denk ik.. Ik wil ze mooi in de kast hebben staan, met de originele (Engelse) titel, niet de Duitse. Ik heb zelfse liever de "originele" US verpakking dan de NLse.. Ik weet, ik ben een zeikerd wat dat betreft :+
Maar je hebt gelijk, voorlopig kan ik nog op Amazon.co.uk terecht :)
Sup4rdurt schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:12:
Ik zag laatst 4k BluRay's voorbij komen op Zavvi. Die waren zelfs goedkoper dan de reguliere en 3D BluRay's.
Thanks, goede tip!
Ik ben ook nog op WowHD en Dodax gewezen. Voor wat ik snel heb gezien zijn die qua prijs niet heel voordelig, maar misschien dat die ook eens met mooie acties komen.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Kijk ook even op blu-ray.com voor reviews van 4K schijfjes.

Het is érg jammer dat de meeste 4K schijfjes gewoon 2K materiaal als bron hebben. Echt 9 van de 10 uitgaven zijn 2K upconverts. Het ziet er alsnog beter uit dan 1080P, maar men haalt bij lange na niet uit het format wat er in zit.

En inderdaad: Kijk bij de verschillende Amazon sites, óók de Duitse. Niet alle filmtitels staan in het Duits op de hoes.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 11:32

Atmoz

Techno!!

Nyarlathotep schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:23:
Kijk ook even op blu-ray.com voor reviews van 4K schijfjes.

Het is érg jammer dat de meeste 4K schijfjes gewoon 2K materiaal als bron hebben. Echt 9 van de 10 uitgaven zijn 2K upconverts. Het ziet er alsnog beter uit dan 1080P, maar men haalt bij lange na niet uit het format wat er in zit.

En inderdaad: Kijk bij de verschillende Amazon sites, óók de Duitse. Niet alle filmtitels staan in het Duits op de hoes.
Wow, is het echt zó erg? Ik wil ook wat 4K Bluray's gaan aanschaffen, maar wil eigenlijk alleen maar native 4K titels... Is er ergens een lijst waar je kunt kijken welke "echt" 4K zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Thanks!

Ik zie een aantal titels die ik graag wil hebben bij de "Fake" lijst staan...
Maarja, wat doe je eraan? Dan maar niet kopen/kijken? Of komt er ooit een betere versie die wél echt 4K is?

Hoe doen jullie dat? Ik bedoel: uiteindelijk wil je hoe dan ook toch die film zien, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Ik koop 'm gewoon. Waarschijnlijk gaan ze ze toch niet ooit nog eens in echt 4K uitbrengen (lijkt me).
Bovendien zien ze er nog altijd beter uit dan een normale Blu Ray. Daarbij vind ik de upgrade van SDR naar HDR belangrijker dan die van FHD naar UHD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Raymon89 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:04:
Ik koop 'm gewoon. Waarschijnlijk gaan ze ze toch niet ooit nog eens in echt 4K uitbrengen (lijkt me).
Bovendien zien ze er nog altijd beter uit dan een normale Blu Ray. Daarbij vind ik de upgrade van SDR naar HDR belangrijker dan die van FHD naar UHD :)
Ja precies, zo denk ik er ook over inderdaad.

Zojuist 14 stuks UHD Bluray's aangeschaft 8)
Eindelijk van dat geklooi met downloaden en HTPC (etc) af :9

Hopelijk worden die UHD BD's snel wat goedkoper.... Veel titels kosten nog +/- € 28,- en dat vind ik voor sommige films nog net iets te veel.
Pagina: 1