Ik loop tegen een probleem aan in een script. Ik krijg de melding "[PHP] Can't use function return value in write context". Ik vermoed dat ik verderop in mijn php script ook nog tegen problemen aan ga lopen.
Het gaat om dit stuk php.
De code heeft betrekking tot onderstaande stuk php.
Nu heb ik gekeken en een kleine aanpassing gedaan, echter resulteerd dit weer in een andere fout, namelijk: Syntax error, unexpected 'if' (T_IF)
De onderstaande code heb ik gebruikt.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij het oplossen van deze error(s) en me vertellen wat ik precies verkeerd doe.
Het gaat om dit stuk php.
code:
1
| if(empty(trim($_POST["username"]))){ |
De code heeft betrekking tot onderstaande stuk php.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| if($_SERVER["REQUEST_METHOD"] == "POST"){ if(empty(trim($_POST["username"]))){ $username_err = 'Please enter username.'; } else{ $username = trim($_POST["username"]); } if(empty(trim($_POST['password']))){ $password_err = 'Please enter your password.'; } else{ $password = trim($_POST['password']); } |
Nu heb ik gekeken en een kleine aanpassing gedaan, echter resulteerd dit weer in een andere fout, namelijk: Syntax error, unexpected 'if' (T_IF)
De onderstaande code heb ik gebruikt.
code:
1
2
| $trim_post = trim($_POST["username"] if (!empty($trim_post)) { |
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij het oplossen van deze error(s) en me vertellen wat ik precies verkeerd doe.
[ Voor 3% gewijzigd door virtualite op 27-09-2017 14:35 ]