1000-1500 watt rms subwoofer op 1290 watt rms versterker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb thuis een ground zero gzrw xspl -d2 1500 watt rms subwoofer en wil hiervoor graag een versterker kopen,
Ik heb een versterker gevonden van 1290 watt rms 2ohm
kan ik deze zomaar aansluiten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb op de website van ground zero mijn subwoofer opgezocht en daar stond de onderstaande afbeelding,
daar staat dat de subwoofer voor dagelijks gebruik aangeraden 800-1200 rms zou moeten hebben, en dat 1200 watt-1500 watt al critical is ( voor competitie ) , kan het kwaad als ik een 1290 watt rms versterker gebruik? ( die ik niet op het hardste zal zetten voor de veiligheid )

alvast bedankt :D

Afbeeldingslocatie: http://www.ground-zero-audio.com/components/com_jshopping/files/img_products/a92915fc0d470d43693f9489a044d092.jpg

Alle reacties

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:45:
Mijn vraag

Ik heb thuis een ground zero gzrw xspl -d2 1500 watt rms subwoofer en wil hiervoor graag een versterker kopen,
Ik heb een versterker gevonden van 1290 watt rms 2ohm
kan ik deze zomaar aansluiten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb op de website van ground zero mijn subwoofer opgezocht en daar stond de onderstaande afbeelding,
daar staat dat de subwoofer voor dagelijks gebruik aangeraden 800-1200 rms zou moeten hebben, en dat 1200 watt-1500 watt al critical is ( voor competitie ) , kan het kwaad als ik een 1290 watt rms versterker gebruik? ( die ik niet op het hardste zal zetten voor de veiligheid )

alvast bedankt :D

[afbeelding]
Wat verwacht je nu? Je hebt een grafiek waarin precies staat wat acceptabele vermogens zijn en wat er eventueel risico is van aansturen met hogere vermogens. Dat lijkt mij voldoende informatie?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als ik dom overkom, maar ik ben nog nieuw in dit hele verhaal, terwijl ik weet dat vele hier er zowat alles van weten , ik heb heel wat opzoekwerk gedaan en wou even vragen als ik het uiteindelijk goed heb, ik wil voorkomen dat ik mijn subwoofer al op snel kapot zou maken en wou even jullie mening horen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Met 1290 watt RMS zit je net aan in het critical gedeelte. Dit is dus op vol vermogen. Geen probleem dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 12-09 13:00
Denk niet dat je 'm vaak op vol vermogen gaat zetten. Daarvoor moet je de gain van je versterker op maximaal zetten en het volume van je autoradio ook nog. Dan trilt je auto uit elkaar, is het zo volume zo hard dat je je handen voor je oren moet doen (niet handig tijdens het rijden) en trek je 100A van je accu/dynamo. 1200W/12V=100A.