• tungtung39
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10-2025
Hallo mede-Tweakers,

Ik zit hier met een dilemma, namelijk het kiezen tussen de LG C7 en de Sony X900E.

De LG C7 heeft qua spec natuurlijk een betere picture quality omdat het een OLED is, maaaaaaaar ik heb ze beide in de winkel gekeken, de C7 heeft een glossy screen en de reflectie is enorm. Daar maak ik mij zorgen om aangezien onze woonkamer redelijk goed verlicht is. Daarentegen hebben verschillende reviewers beweerd dat de coating die LG gebruikt juist goed werkt tegen reflecties.

Mijn vraag is, hoe ervaren jullie de C7, met name de reflectie, in de "real world" omgeving?

Alvast bedankt voor jullie meningen!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Toevallig zit ik nu aan de andere kant van de kamer en de combinatie lamp+zonlicht maakt dat ik evenveel van het beeld, als van buiten zie. Dat gezegd hebbende, heb ik er in de zithoek op alle posities totaal geen last van.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-01 13:36
Ik heb totaal geen last van reflectie problemen met mijn C7. Hiervoor had ik een Samsung en dat scherm was net zo glossy als deze.

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01 21:59
Lijkt me verder vooral een probleem als hij uit staat: wil je zo'n grote spiegel in je woonkamer?

• tungtung39
Vistajevski schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:21:
Lijkt me verder vooral een probleem als hij uit staat: wil je zo'n grote spiegel in je woonkamer?
Goed punt. is waarschijnlijk erger dan dat ie aan staat :/

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ja Oled is mooi maar de ex9005 is ook prachtig en een van de beste non-oled schermen. Bekijk de schermen eens wanneer ze uitstaan want als je de reflectie hinderlijk ervaart kun je idd het beste voor de Sony gaan. Zelf heb ik een b6v en staat dicht bij het raam maar ervaar geen nadelen met reflectie, maar dat verschilt toch van persoon tot persoon. Nogmaals, met beide modellen haal je een geweldige tv in huis.

39

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb de Sony gehad 65" en heb deze retour gedaan vooral vanwege de reflectie. Volgens rtings zou de reflectie van de c7 minder moeten zijn.

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Heb zelf ook geen last van reflectie op de C7 welke je uiteindelijk gaat kiezen is aan jouw zelf uiteraard.

• tungtung39
Uiteindelijk de C7 besteld! maandag wordt hij geleverd, ben erg benieuwd :))
Dank voor jullie reacties!!!
Pagina: 1