• platvoet
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07 16:10
Mijn vraag
Wij hebben de vraag van een klant ontvangen om voor een gebruiker een agenda aan te maken waar hij zelf niet in kan schrijven / verwijderen (planningsdoeleinden, niet dat hij zijn laatste item in zijn agenda verwijderd op vrijdag en lekker vroeg naar huis toe kan). nu kan dit natuurlijk mooi met een shared mailbox / agenda, echter wil hij het agenda op zijn mobiele telefoon inzien. met google kom ik er niet uit, en het is lastig de klant nee te verkopen.
heeft een van jullie hier evaring mee?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Exchange 2010
Iphone

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
geprobeerd doormidel van ICALs dit te importeren op de iphone, werkt alleen niet vlekkeloos.
shared mailbox verhaal uitgezocht, schijnt niet mogelijk te zijn dit te openen op een software pakket buiten outlook om (moet ingelogd worden met gebruikersaccount shared mailbox)

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De share read-only maken en vervolgens http://contact-outlook.it...ange-server-contacts.html

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-07 14:47
De eigen agenda van de gebruiker read-only maken gaat zover ik weet niet lukken want dan worden ook de rechten beperkt in de mailbox van die gebruiker... maar sowieso lijkt het niet echt fijn werken dat iemand niet eens items in zijn eigen agenda kan plaatsen of afspraken kan accepteren etc.

Er zijn manieren om om het via een shared mailbox te doen maar een goede (werkende) uitleg voor op een mobiel kan ik zo snel even niet vinden...

Maarrr... just my two personal cents... vreemd verzoek van die klant, die kan beter een stevig gesprek voeren met de bewuste collega.