Vraag

• DeeleNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07 15:46
Hallo allemaal,

Ik heb een Synology DS116 i.c.m. een WD Red 2TB NAS schijf en de reden van aanschaf is dat deze NAS gaat dienen als backup voor mijn PC en Laptop.

Ik wil mijn PC en laptop opnieuw gaan installeren, maar voordat ik dit ga doen wil ik de gegevens weg schrijven op de Synology NAS.
Momenteel heb ik d.m.v. de functie Cloud Station Backup ingesteld dat er realtime een backup wordt gedraaid van de meest gebruikte mappen op de PC en laptop (Afbeeldingen, Muziek, Video's, Documenten etc.)

Worden bovenstaande mappen ook direct verwijderd van de NAS aangezien de 'gewijzigde' of 'toegevoegde' bestanden direct gewijzigd, dan wel toegevoegd worden aan de NAS?

De reden dat ik Cloud Station Backup heb gebruikt, is om te voorkomen dat ik op mijn PC een word document aanpas, om vervolgens op de laptop verder te gaan met een oude versie van het bestand omdat ik vergeten ben deze over te kopiëren naar de NAS.

Daarnaast wil ik graag weten of de iOS apps van Synology (DS photo, DS audio, DS video) kunnen functioneren wanneer er gebruik wordt gemaakt van Cloud Station Backup.