10.8v boormachine ..defect en nu? (upcycle?)

Pagina: 1
Acties:

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Ik heb een 10.8 boormachine gekregen merk B&D, de lader is defect. (de accu's blijven laden)
nieuwe lader is te duur. .. allemaal nieuwe types

ik zit een beetje te twisten, wat kan ik voor leuks mee doen ?
- boormachine (if brushless) omtoveren tot een powergenerator .. ? ik heb geloof ik een solar to ..? convertor nog slingeren. en een accu uit een auto..

Of weten jullie nog iets wat ik kan doen als upycle winter project?

Tja vanalles

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Je zou ook die lader kunnen open schroeven; als hij blijft laden kan het goed zijn dat er een weerstand kapot is die het laadcircuit afsluit als de spanning hoog genoeg is. Een comparator/opamp kan ook kapot zijn. Heb zelf al wel eens zo een lader gefixt. daarnaast zullen het vast 3 18650 cellen zijn, die kan je dan ook nog vervangen.

Als project zou je anders nog die motor als dynamo kunnen gebruiken, maar hou rekening mee dat hij waarschijnlijk behoorlijk wat toeren moet maken om energie op te wekken om een auto accu te laden.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als het een NiCad of NiMh accu is haal je toch gewoon een universeel ladertje of maak je een 1/10C lader?

Maar dit bv:
https://www.conrad.nl/nl/...1-a-nicd-nimh-237739.html

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Batterij openmaken, draadjes aan de contacten maken en 12 volt via een adapter/accu ergens anders vandaan halen om zo een bedraade boormachine te maken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:51

pmeter

Poes!

Johnny schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:32:
Batterij openmaken, draadjes aan de contacten maken en 12 volt via een adapter/accu ergens anders vandaan halen om zo een bedraade boormachine te maken.
Ik heb een met een 5 m lange (dikke) kabel een 20 Ampere voeding uit een oude server aan de batterijhouder gesoldeerd, via een gaatje in de batterijhouder. Een PC-voeding (bijv. 10 A) bleek niet sterk genoeg en viel uit bij veel kracht.

[ Voor 16% gewijzigd door pmeter op 27-09-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Misschien is de lader goed maar zijn een of meer cellen stuk waardoor de lader nooit een volle accu detecteert.

[ Voor 53% gewijzigd door Ploink op 02-10-2017 21:12 ]

Pagina: 1