Goede avond allen,
Na mijn vorige topic over de kans die ik zou hebben om een baan te landen als afgestudeerde zonder relevante IT studie, kreeg ik positieve feedback die mij heeft doen besluiten om wat CV's de deur uit te doen en binnen 2 weken heb ik nu een aantal gesprekken gehad en lopen.
Hier de link naar het oude topic https://gathering.tweaker...message/52474845#52474845
Ik had voor ogen om te 'leren programmeren en developer te worden' en heb met Python een begin gemaakt en vind business intelligence interessant en heb al wat mini projectjes gedaan met SQL, maar nu komt dus het dilemma: de aanbiedingen zijn natuurlijk niet 'kom leuk hier leren programmeren'.
Logisch natuurlijk omdat mijn wensen geheel gebaseerd zijn op wat mij leuk lijkt en nog 0 'know-how' inhoud.
Mijn vragen aan jullie zijn dus:
- Wat zouden jullie meer kunnen vertellen over de ondergenoemde functies?
- Zou het bij mij kunnen passen, misschien kunnen jullie het een beetje schetsen aan de hand van voorbeelden?
- Wat zouden doorgroeimogelijkheden kunnen zijn vanuit die functie?
- Worden er stappen zijwaarts (andere taal/andere functie) gemaakt vanuit functies zoals deze, zonder weer 'opnieuw' te moeten beginnen?
Aanbiedingen tot dusver:
Mille grazie!
Na mijn vorige topic over de kans die ik zou hebben om een baan te landen als afgestudeerde zonder relevante IT studie, kreeg ik positieve feedback die mij heeft doen besluiten om wat CV's de deur uit te doen en binnen 2 weken heb ik nu een aantal gesprekken gehad en lopen.
Hier de link naar het oude topic https://gathering.tweaker...message/52474845#52474845
Ik had voor ogen om te 'leren programmeren en developer te worden' en heb met Python een begin gemaakt en vind business intelligence interessant en heb al wat mini projectjes gedaan met SQL, maar nu komt dus het dilemma: de aanbiedingen zijn natuurlijk niet 'kom leuk hier leren programmeren'.
Logisch natuurlijk omdat mijn wensen geheel gebaseerd zijn op wat mij leuk lijkt en nog 0 'know-how' inhoud.
Mijn vragen aan jullie zijn dus:
- Wat zouden jullie meer kunnen vertellen over de ondergenoemde functies?
- Zou het bij mij kunnen passen, misschien kunnen jullie het een beetje schetsen aan de hand van voorbeelden?
- Wat zouden doorgroeimogelijkheden kunnen zijn vanuit die functie?
- Worden er stappen zijwaarts (andere taal/andere functie) gemaakt vanuit functies zoals deze, zonder weer 'opnieuw' te moeten beginnen?
Aanbiedingen tot dusver:
- Starter op helpdesk voor 9-12 maanden en ondertussen officiële cursussen en certificaten behalen volgens een plan wat je samen met een begeleider uitstippelt. Het plan word opgesteld volgens mijn wensen en volgens mij zijn de mogelijkheden heel breed binnen de IT, met het doel om je binnen dat tijdsbestek op een functie te krijgen waar je het in de praktijk kunt gaan doen
- Data analist traineeship: weinig met programmeren te maken, maar misschien wel een goede stap om later uit te groeien tot ontwikkelaar door eerst met de tools te leren werken had ik bedacht. Misschien verkeerd gedacht?
- Junior Software Engineer (.net) werken met C# en Azure voor energiebedrijven. Lijkt me heel interessant, omdat C# mij ook een enorm goede skill lijkt (vergelijkbaar met Python), maar misschien hebben jullie practische info hierover?
- Java Developer. Java is natuurlijk de multifunctionele taal, maar ik heb ook altijd het idee dat dit voor de meer 'basic dingen' gebruikt word. Zonder op java developer's tenen te gaan staan, maar het staat 9/10x beschreven met keywords als games, applicaties en websites en dat laatste zoek ik dus echt niet. Verbeter me als ik ongelijk heb, want het is gewoon wat mijn gevoel zegt over Java jobs.
Mille grazie!
[ Voor 4% gewijzigd door Furion2000 op 27-09-2017 00:17 ]