Probleem met extra tekst selecteren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 975653

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn Macbook laat me geen extra tekst selecteren in een tekstprogramma. Ook op een site, of een mail, en Pages, is het niet mogelijk extra woorden, verder in het document te selecteren door de cmd knop ingedrukt te houden. Iets wat bij mijn vorige macbook wel gewoon lukte, en volgens het internet ook nog altijd de juiste toetsencombinatie is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het lukt wel om bijvoorbeeld in finder meerder documenten te selecteren, met dezelfde cmd toets. :'(

Alle reacties

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 07:57

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Werkte het eerst wel ? Welk besturingssyteem gebruik je ? Heb je iets geïnstalleerd waarna het niet meer werkt ?

• Sannanas
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-06 17:17
Ik heb precies hetzelfde probleem! Ongeveer sinds een week of twee weken. Bij mij werkt het selecteren van meerdere bestanden in Finder ook gewoon. Andere cmd-functies werken ook gewoon.

Ik heb deze week High Sierra geïnstalleerd en het is nu nog steeds zo. Ik had gehoopt dat dat het zou oplossen. Enige veranderingen die ik verder heb aangebracht de laatste tijd zijn het installeren van Parallels + Windows en de app van Sonos.

Daarnaast heb ik nog een aantal andere problemen die hier weleens verband mee zouden kunnen houden. Ik noem het hier even, mocht iemand dit herkennen in combinatie met het bovenstaande probleem (negeer het anders vooral, ik wil het topic niet vervuilen): als ik tekst selecteer en ik overschrijf dat, dan blijft die selectie staan – hij schuift alleen op, waardoor andere tekst wordt geselecteerd die ik dan ongewild ook overschrijf. De andere problemen hanger hiermee samen.