Toon posts:

HELP bij installatie Lite-on 12/10/32

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik sluit net mijn gloednieuwe CD-writer aan en hij deed het meteen, ik ga ff de BIOS in ga naar dat menuutje waar je je 4 devices ziet : HDD,HDD,CD-ROM en CR-RW en onderaan de tijd en de datum. De setting staat op AUTO ik doe een paar keer pagedown en zet m weer op AUTO, save&exit en restart.

Nu begint de pret en hij piept 4x lang :r en ik zet m uit en haal de stekker eruit, nu doe hij hetzelfde, als je hem wel uitzet maar de stekker er niet uithaald dan geeft hij geen geluid, alles begint dan wel te draaien hij doet verder niets... :(

HELP aub, want ik wil m vanavond nog gebruiken! :o

Alvast bedankt!
Diederick

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04 12:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zou even alle kaarten en kabels nalopen. Dikke kans dat je iets scheef hebt getikt. Let ook op je jumpers voor master/slave.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
rode streep van de kabel naast je voedings aansluiting??, je de ander molex aan dezelfde voedings draad van de cd-rom speler aan je cd-rw??, goed in de ide poort, jumper instellingen goed??..ff alles uithalen en weer inzetten en voila..

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:06
ff bios clearen, en alles weer opnieuw goed instellen..

Verwijderd

Topicstarter
Hij piept niet meer, maar zelfs zonder de CD-writer doet hij het niet!:(

Ik gok toch maar op die CMOS reset!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, hij doet het nog steeds niet en de tijd begint te dringen, ik heb hem echt snel nodig!
De volgende dingen werkten niet:
1. De gehele IDE2 afkoppelen, dit is helaas bij mij CD-writer en CD-rom speler, op IDE1 zitten mijn 2 HD's |:(
2. CMOS reset, dit is toch jumper veranderen ( op de 1e2 ipv nr.2 en 3??) :o
3. Netwerkkaart en geluidskaart eruit halen
4. Een aantal fans los koppelen

Ik heb gecontroleerd op alle master en slave jumpers goed staan en dit is ook het geval.

PLEASE HELP ME!! ;(

Verwijderd

Topicstarter
Wat me nog te binnen schiet is dat het HD lampje heel de tijd brand en ook niet flikkert ofzo, maar gewoon heel de tijd fel rood is!

Is er iets met mijn arme HD'tjes???? Ik hoop het niet :'(

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het nu, CMOS reset en Insert inhouden...
Pagina: 1