Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hp blade interconnect (help!) + blade enclosure

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
het overzicht
2x HP 1/10Gb VC-Enet Module (nu aan het updaten naar firmware 3.62)
2x HP VC Flex-10 Enet Module
4x twinax cx4 kabels
2 DAC fiber kabels naar een nas (intel x710 geloof ik) deze zitten in de vc-flex x3 poort per module
UTp nog niet connected.
2x OA (v4.5)
+ 10 blades
6 voedingen -1 (net dood)
Redundancy is niet echt relevant .. vind men. (ik denk anders maar goed) ..

Alles is reset naar factory default + laatste firmware met HP sum / handmatig en ik kan bij de cli (SSH)

het verhaal:
Er is hw naar binnen geschoven een blade enclosure, met bovenstaande meuk. Yippie ik heb wel vaker met HP meuk gewerkt, En tja het was niet mijn keuze de blade chassis, maar goed het is leuk speelgoed :)

Het eerste waar ik tegenaanloop is, kan ik de interconnects stacken, zoals gezegd is redundacy niet echt een noodzaak. en als ik HP documentatie lees dan is het mixen nu wel/niet gewenst ???

moet ik alles aan 1 kant schuiven of kan alles links en rechts ??

En wat is handig als UPS (we hebben geen generator dus clean shutdown is meer dan genoeg), let op vmware als tussenlaag.

De blades (g6) hebben van hun vorige eigenaar nog wel config .. naar interconnects de rest is wiped clean.

Kan ik de nas koppelen aan vmware blades (3x) met 2 dac kabels ?
hoe kan ik de utp dingen verbinden met het "lan"

Ik ben blij hints /tips ik lees graag dus termen of andere info zal ik verder googlen ik hoop info te krijgen waarmee ik de meuk morgen "online" kan krijgen.

Ik heb er al wat mee zitten spelen (grr verouderde ie ..java en andere meuk) .. dus kan wel wat dingen plaatsen

wat ik eigenlijk vooral niet snap is kan ik 1 fysieke UTP of fiber aansluiting koppelen aan meerdere blades ??? of denk ik verkeerd?

En staat dit in het juiste topic ?

Tja vanalles

Alle reacties

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Krijg het gevoel dat er hardware is gekocht zonder eerst een doel of toepassing voor ogen te hebben en dat er nu een toepassing omheen gebouwd moet worden. Ik zou eerst eens in de manuals gaan zoeken. Succes

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Frogmen schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:58:
Krijg het gevoel dat er hardware is gekocht zonder eerst een doel of toepassing voor ogen te hebben en dat er nu een toepassing omheen gebouwd moet worden. Ik zou eerst eens in de manuals gaan zoeken. Succes
Doel en toepassing was er nog oudere hardware vervangen door minder oude hardware

Op dit moment loop ik er alleen tegenaan dat de enet (utp) interconnect fw 3.62 bay 1 en 2 en de flex (fiber)fw 4.50 interconnect modules Bay 3 en 4 elkaar niet lief vinden :(

ik ben erg gewend nieuwe HW te krijgen, niet oud in nieuwe doos. Ach ik zou het leuk vinden als ik het aan de praat krijg.

op dit moment wordt de flex van fw 4.5 gedowngrade naar fw 3.62 .. yeah (not)

[ Voor 5% gewijzigd door vso op 27-09-2017 17:40 ]

Tja vanalles

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
het is me eindelijk gelukt om 1 module naar fw 3.62 te downgraden.(de andere faalt) pfff

Nu morgen kijken of de meuk samen wil werken en dan verder configureren, het is wel leuk speelgoed maar naar binnen schuiven en asap verwachten dat het werkt .. hmmm NOT lol

Tja vanalles