Nu de kids toch wel een beetje zijn uitgespeeld op de WII is het tijd voor wat anders. Ik wil voorlopig nog geen 3 a 400 euro uitgeven voor een PS4, dus zit ik aan een gebruikte PS3 te denken. Is dit nog wel wat anno nu? Ikzelf ben niet into console gaming, maar t.o.v. een Wii moet het toch wel een stap zijn. Waar moet ik op letten, naast de uiterlijke staat? ik wil een slim versie met minimaal 160 GB. zijn er andere zaken?
Zeker geen slechte keus. Enorm veel goede games in allerlei genres, goedkoop (2e hands) te verkrijgen. Stuk betere graphics dan een Wii (om op je 'stap' terug te komen).
Uiterlijke staat zegt niet alles. Bekijk ook hoe erg de controllers versleten zijn, dat zegt iets hoe ruig ermee omgegaan is of hoeveel speeluren ermee gemaakt zijn. Anderzijds kan je leuke deals 2e hands doen, dus mocht het een x stuk gaan is dat wellicht ook geen ramp?
Als je een wilt die waarschijnlijk de grootste kans heeft om het langst mee te gaan, zou je een super slim moeten halen. Hiervoor eventueel de 12GB en daar zelf een 2.5" HDD in doen.
Uiterlijke staat zegt niet alles. Bekijk ook hoe erg de controllers versleten zijn, dat zegt iets hoe ruig ermee omgegaan is of hoeveel speeluren ermee gemaakt zijn. Anderzijds kan je leuke deals 2e hands doen, dus mocht het een x stuk gaan is dat wellicht ook geen ramp?
Als je een wilt die waarschijnlijk de grootste kans heeft om het langst mee te gaan, zou je een super slim moeten halen. Hiervoor eventueel de 12GB en daar zelf een 2.5" HDD in doen.
Denk dat het juist een prima keus is wanneer het budget niet giga ruim is, zowel de console als de spellen zijn voordelig te vinden. Daarbij heeft de PS3 gigantisch veel goede titels. Zie o.a. http://www.metacritic.com...e/available/ps3/metascore
39
thanks voor de input. Ik heb er één gevonden, een superslim met 500 GB. Werkend te zien, twee controllers en drie keer Fifa. 6 tientjes. Lijkt mij geen slechte deal.
Drie keer fifa? Denk je dat ze de oudere twee fifa's spelen? Er zijn betere deals te vinden met véél meer games.
Steam ID = Ackerfiets
Verwijderd
Zolang ze geen online games willen spelen lijkt het mij een goede keuze. 3x Fifa is echter drie keer niks.
Maar op zich is 60 euro voor een Superslim met 500GB geen slechte deal. Wel een dingetje om rekening mee te houden: De laser van de Superslim (en het klepje for that matter) is van wat mindere kwaliteit dan de 'oudere' PS3 modellen. Heb geregeld gehad dat bepaalde films dienst weigerde ook al was mijn Superslim 'super clean' en de Blu-Rays gloednieuw. Na een deep-clean van een nieuwe Blu-Ray deed 'ie het dan ineens wel. Nooit echt achter gekomen waarom dat nu af en toe gebeurde...
Ik denk echter dat zodra de kids (hoe oud zijn ze?) in aanraking zijn gekomen met een paar franchises op de PS3 en dan zien wat mogelijk is op de PS4 dat ze dan toch wel redelijk snel een PS4 willen hebben.
Ik denk echter dat zodra de kids (hoe oud zijn ze?) in aanraking zijn gekomen met een paar franchises op de PS3 en dan zien wat mogelijk is op de PS4 dat ze dan toch wel redelijk snel een PS4 willen hebben.
Laserproblemen spelen inderdaad vrij vaak op bij de Superslim. Oudere modellen waren er echter ook niet van gevrijwaard. Sowieso: de hele "dikke" serie mijden. Grote(re) kans op YLODS, RLODS en laserproblemen. Idealiter een normale slim vanaf 250GB, ook qua stevigheid (i.v.m. je kinderen) en de plastic behuizing + schuiflade van de Superslim.Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:24:
Zolang ze geen online games willen spelen lijkt het mij een goede keuze. 3x Fifa is echter drie keer niks.Maar op zich is 60 euro voor een Superslim met 500GB geen slechte deal. Wel een dingetje om rekening mee te houden: De laser van de Superslim (en het klepje for that matter) is van wat mindere kwaliteit dan de 'oudere' PS3 modellen. Heb geregeld gehad dat bepaalde films dienst weigerde ook al was mijn Superslim 'super clean' en de Blu-Rays gloednieuw. Na een deep-clean van een nieuwe Blu-Ray deed 'ie het dan ineens wel. Nooit echt achter gekomen waarom dat nu af en toe gebeurde...
Is de PS3 niet nog nieuw te krijgen in winkels voor iets van €120? Games kun je via marktplaats van stapels tegelijk kopen.
Ik heb 2 jaar geleden mijn 250GB slim met 25 games nog voor €200 verkocht. Lijkt me dat je zoiets nu wel voor €120 moet kunnen krijgen.
Ik heb 2 jaar geleden mijn 250GB slim met 25 games nog voor €200 verkocht. Lijkt me dat je zoiets nu wel voor €120 moet kunnen krijgen.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Als ze van een oude Wii afkomen dan is de PS3 al een behoorlijk stap voorwaarts, terwijl dit echt al oude hardware is.
Is een WiiU of Switch geen optie ? De mijne heeft vooral erg veel lol op de WiiU en de content sluit ook veel beter aan bij kinderen.
Ik zou persoonlijk geen 100 EUR meer willen uitgeven voor een PS3. De PS4 moet toch wel te vinden zijn voor een leuk prijsje ? Ze hoeven er toch ook niet gelijk 10 games bij ?
Is een WiiU of Switch geen optie ? De mijne heeft vooral erg veel lol op de WiiU en de content sluit ook veel beter aan bij kinderen.
Ik zou persoonlijk geen 100 EUR meer willen uitgeven voor een PS3. De PS4 moet toch wel te vinden zijn voor een leuk prijsje ? Ze hoeven er toch ook niet gelijk 10 games bij ?
De wiiu krijgt geen support meer, dus is een enorm slechte keuze om te kopen gezien de vraagprijs van dat ding (250+ euro) kun je beter een switch halen.Dhrax schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:48:
Als ze van een oude Wii afkomen dan is de PS3 al een behoorlijk stap voorwaarts, terwijl dit echt al oude hardware is.
PS3 is prima te doen, ik heb een superslim, niks mis mee, nooit problemen mee gehad.
Ze zeggen dat er laser problemen zijn, maar denk dat dit bij een erg kleine aantal is, dus maak je hier geen zorgen over.
Online boeit ook niet, gezien de ps3 gratis online is.
kort om, beter een superslim halen ivm leeftijd (slim versies kunnen ruim 8 jaar oud zijn, en dus versleten)
Zat spellen op te vinden voor elke wat wils.
Uncharted's, Battlefield Bad Company's, Burnout Paradise...
Pff, wat zou ik graag een tijdmachine hebben.
Steam ID = Ackerfiets
goedbedoeld, maar geen linkjes naar V&A aub
[ Voor 87% gewijzigd door Geronimous op 28-09-2017 19:03 ]
Waarom zou je niet voor een PS4 gaan. Ik heb die van mij tweede hands voor 150 piek op de kop getikt met 1 game erbij (verkocht en fifa gekocht). Dan heb je een betere console. Hou er wel rekening mee dat de feestdagen weer komen en dat er veel vraag naar dat soort dingen is.
Ik zou ook voor een tweedehands PS4 gaan denk ik. Al te vinden voor ~150,- euro inclusief een game. En tweedehands games zijn rond de 20,- euro per stuk.
Van de andere kant, als de kids geen hoge eisen stellen is een PS3 ook prima, de games zijn (veel) goedkoper en de console zelf ook.
Van de andere kant, als de kids geen hoge eisen stellen is een PS3 ook prima, de games zijn (veel) goedkoper en de console zelf ook.
Verwijderd
Nieuw ga je ze moeilijk krijgen. Sony is al enkele maanden geleden gestopt met de productie. En volgens mij werden ze het afgelopen jaar alleen nog aangeboden binnen de Japanse markt.Malfunctions schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:43:
Is de PS3 niet nog nieuw te krijgen in winkels voor iets van €120? Games kun je via marktplaats van stapels tegelijk kopen.
Probleem is dat de games behoorlijk duur zijn. PS3 games kan je heel goedkoop aan komen, zelfs nieuw.SlqmLqck schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:09:
Waarom zou je niet voor een PS4 gaan. Ik heb die van mij tweede hands voor 150 piek op de kop getikt met 1 game erbij (verkocht en fifa gekocht). Dan heb je een betere console. Hou er wel rekening mee dat de feestdagen weer komen en dat er veel vraag naar dat soort dingen is.
WiiU is een dood platform. En de hoeveelheid games is marginaal. De Switch is een stuk beter maar is relatief 'duur' en er zijn nog niet super veel games voor. Om nog maar te zwijgen over de beschikbaarheid.Dhrax schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:48:
Je kan ook kijken voor een Xbox 360. Goede graphics en heel goedkoop. Voor 60 euro heb je dan zomaar 20 games erbij. Genoeg deals op Marktplaats, anders even kijken op Tweakers V&A, zit ook zat bij.
Edit: Typo
Edit: Typo
[ Voor 3% gewijzigd door jetspiking op 27-09-2017 14:32 ]
https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/
Wat moeten ze gaan spelen? Hoe oud zijn de kids?107mb schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 22:05:
Nu de kids toch wel een beetje zijn uitgespeeld op de WII is het tijd voor wat anders. Ik wil voorlopig nog geen 3 a 400 euro uitgeven voor een PS4, dus zit ik aan een gebruikte PS3 te denken. Is dit nog wel wat anno nu? Ikzelf ben niet into console gaming, maar t.o.v. een Wii moet het toch wel een stap zijn. Waar moet ik op letten, naast de uiterlijke staat? ik wil een slim versie met minimaal 160 GB. zijn er andere zaken?
Als ze FIFA willen doen samen met vriendjes, dan is een PS3 een probleem. Je hebt vooral de oude FIFA's en waarschijnlijk willen ze net als de vriendjes ook een PS4 zodat ze wél samen kunnen spelen. En als dat probleem nu nog niet bestaat, dan is dat probleem er over een paar jaar wel.
Of mogen ze alleen offline games spelen? Dan is de PS3-library toch vooral gevuld met 18+ games zoals GTA en Call of Duty. Lijkt me ook niet zo handig.
PS4's gaan regelmatig weg voor 200-250 euro, vorig jaar zijn er aanbiedingen van 188 euro geweest voor een 500GB Slim-variant. Dat is gewoon echt een veel betere deal dan welke last-gen console dan ook, en helemaal niet zoveel duurder; zeker tweedehands.
Precies, twee series die exclusief uit 18+ games bestaan. We hebben het hier over kinderenFamily Guy schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:24:
Uncharted's, Battlefield Bad Company's, Burnout Paradise...
[ Voor 11% gewijzigd door Richh op 27-09-2017 15:43 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Bepaal jij dat de kinderen van TS bepaalde games wel of niet mogen spelen vanwege die overtrokken PEGI-onzin?Richh schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:44:
[...]
[...]
Precies, twee series die exclusief uit 18+ games bestaan. We hebben het hier over kinderen
Steam ID = Ackerfiets
Oh nee hoor, dat is aan TS zelf om te bepalen. Maar wel iets om in overweging te nemen lijkt me. Het is een van de essentiële verschillen tussen een Wii en een Playstation, het lijkt me relevant om het op z'n minst te noemen.Family Guy schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:54:
[...]
Bepaal jij dat de kinderen van TS bepaalde games wel of niet mogen spelen vanwege die overtrokken PEGI-onzin?
En ja, inderdaad; PEGI-ratings zijn behoorlijk overtrokken. Maar een aantal scenes uit Uncharted en al helemaal games als GTA V zijn naar mijn mening prima voor 14-jarigen (dat je die als 17-jarige niet mag kopen is belachelijk imho) maar als we hier spreken over 7-jarigen? Dan denk ik dat je daar als ouder best een keertje extra over na mag denken.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Een 7-jarige of 14-jarige die in GTA V een lapdance krijgt van een topless dame nadat ze net de halve stad hebben overreden?Richh schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:04:
[...]
Oh nee hoor, dat is aan TS zelf om te bepalen. Maar wel iets om in overweging te nemen lijkt me. Het is een van de essentiële verschillen tussen een Wii en een Playstation, het lijkt me relevant om het op z'n minst te noemen.
En ja, inderdaad; PEGI-ratings zijn behoorlijk overtrokken. Maar een aantal scenes uit Uncharted en al helemaal games als GTA V zijn naar mijn mening prima voor 14-jarigen (dat je die als 17-jarige niet mag kopen is belachelijk imho) maar als we hier spreken over 7-jarigen? Dan denk ik dat je daar als ouder best een keertje extra over na mag denken.
Tsja dat is helemaal aan de ouders of die dat ok vinden.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
@YakuzA Tsja, voor een 7-jarige zou ik GTA niet zo snel aanzetten maar voor iemand van 14 c'mon.. We leven in 2017, een GTA V-lapdance is niks vergeleken met wat er op internet te vinden is. (En wat de meeste 14-jarigen van nu ECHT wel kennen)
Ik had in mijn tijd dan GTA:SA, en tot nu toe ben ik nog niet heel erg ontspoord.
Ik had in mijn tijd dan GTA:SA, en tot nu toe ben ik nog niet heel erg ontspoord.
wij hebben ook een ps3, en voor mijn zoon gaat dat prima, ik zou het dus zeker aan kunnen raden
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Ook een dingetje, ik had ook een 2de hands ps3 deed het prima op bij de eigenaar.... totdat hij thuis warm werd en steeds vastliep ( ook bekend probleem) heb toen voor even 220 eu een nieuwe ps4 gekocht bij een bartsmit actie rond 5 dec
zo hee, wat een reacties...
ik geef jullie allemaal gelijk, maar...
ik geef jullie allemaal gelijk, maar...
- het is een leukigheidje voor mijn zoontje van 8. Daarom wil ik er geen 200+ euro aan uitgeven.
- titels zoals GTA5 zijn voorlopig nog uit den boze, ondanks de overdreven rating.
- een acht jarige heeft nog niet veel zakgeld, dus met een PS3 is hij goed in staat om tweedehands games te kopen.
- tweedehands is altijd een risico, ook een ps4
- ik wil perse een ding in de regio kopen, waardoor een boel deals al afvallen.
- alle vriendjes hebben een PS, dus een XBOX wordt al een moeilijk iets.
Pagina: 1