Toshiba Satellite laptop repareren.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grassmoon
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03:46
Enkele dagen geleden is mijn laptop kapot gegaan. Het scherm stoort als het beweegt. Ik vermoed dat het een probleem is met de kabel van het moederbord naar het scherm toe dat is beschadigt door regelmatig gebruik van de laptop.

Nu heb ik enige wel enige handigheid in het uit elkaar halen van laptops en ik was van plan om de laptop zelf te repareren. Laptop uit elkaar, scherm er af en de kabel te vervangen. Ik zal de snelste niet zijn, maar ja.

Dus ik ben opzoek gegaan naar hoe dit onderdeel heet en waar ik het kan bestellen. Echter lijkt dit vrijwel onmogenlijk.

Of ik zoek niet goed, of Toshiba is hier erg streng op, zie dit artikel op tweakers.

Wat nu?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 15:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Maak je laptop open, zet de kabels vast, kijk of dat het op lost. Zo niet: lees het nummer wat op de kabel geprint staat, pleur dat in eBay of ReplaceDirect of google en koop een nieuwe kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Misschien zou je eerst de laptop uit elkaar kunnen halen om uit te sluiten dat het probleem daar ook zit. Dan kun je rechtstreeks aan de kabel voelen. Wie weet is de kabel gewoon uit het schoentje geschoven en klik je hem er weer in met een beetje contactspray erbij en kun je weer door.

Is dat het niet, dan weet je in ieder geval precies welk onderdeel je moet bestellen.

Edit:
^^ ik heb te lang over mijn verhaal gedaan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 26-09-2017 21:07 ]