Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_Lenders
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
Mijn vraag: ik heb sinds kort een 4k hdr tv. Maar er zit geen koptelefoon aansluiting. Welke opties heb ik als ik met koptelefoon wil luisteren?? Ik zou graag all in onder de 150 euro kwijt willen zijn.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik: Mijn tv is een LGuj635v. En ik zou graag mijn ath m50x gebruiken voor het luisteren.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gezien dat je rs koptelefoons kunt kopen. Maar als ik kijk naar een beetje goed paar. zie ik dat die best duur zijn. Boven de 150 euro.

Is het misschien een optie om een amp te gebruiken??

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Heb je toevallig ook een A/V-receiver? Zo ja dan zit daar waarschijnlijk wel een koptelefoon uitgang op.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Inderdaad een AV receiver, of een bluetooth koptelefoon als dat op je TV zit.

Wil je echt een koptelefoon uitgang dan zou je een koptelefoonversterker met spdif ingang kunnen overwegen, maar dat lijkt me een beetje overkill. Een instap receiver is vaak al goedkoper dan een beetje deftige koptelefoonversterker en is een totaaloplossing waar ook speakers aan kunnen.

Edit: Als ik de specs zo zie zit je vast aan spdif of HDMI ARC, bluetooth zit er niet op. Kijk dan wel even of je kunt kiezen voor PCM ipv passthrough. Als je een stereo dac chip aansluit moet je PCM kunnen aansturen via spdif, anders krijg je ruis op een pure stereo dac.

[ Voor 36% gewijzigd door Fairy op 26-09-2017 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 21:55
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, maar staat er in de specs niet dat de tv "Audio (3,5 mm)" heeft, dat is toch genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
luuksnijmegen schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:51:
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, maar staat er in de specs niet dat de tv "Audio (3,5 mm)" heeft, dat is toch genoeg?
Weer eens een fout in de Tweakers specs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Met een 'DAC' (digitale audio converter) op de Digital Audio Out (Optical) aansluiting. Kost zo'n 30€ uit mijn hoofd.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLuc
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-04 11:45
Gewoon een splitter gebruiken: 3.5mm female stereo jack to 2 male RCA plugs

Afbeeldingslocatie: https://www.kabelwinkelonline.nl/media/catalog/product/cache/1/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/j/a/jack-naar-rca-tulp-audio-adapterkabel-3.5-mm-stereo-jack-vrouwelijk-2x-rca-tulp-mannelijk-budget-kwaliteit_1.jpg

€4,99 bol.com

€4,95 kabelwinkel online

€0,59 nl.aliexpress

[ Voor 11% gewijzigd door LordLuc op 29-06-2018 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene_1974
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 14:12
True schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 22:39:
Met een 'DAC' (digitale audio converter) op de Digital Audio Out (Optical) aansluiting. Kost zo'n 30€ uit mijn hoofd.
Ik heb een tv zonder hoofdtelefoon aansluiting, zonder bluetooth en zonder RCA aansluitingen.
Gelukkig zit er wel een Optical Out aansluiting ingebouwd.
Zou zoiets als dit op mijn tv dan werken?
Pagina: 1