Vreemd apple id bij nieuwe Iphone 8+

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Zojuist heeft mijn vriendin een gesealde apple iphone 8+ binnengekregen. Bij het instellen kwam er een apple ID naar voren. Dit was cyycyycyy@gmail.com
Op google vind ik dit emailadres tussen wat schimmige websites.

Ik ga zo denk ik eerst maar eens naar apple bellen maar hebben jullie ook ooit zoiets meegemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FCh5Lc76vAh1PRGuC5kIEDpQ/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 18:32
--laat maar--

[ Voor 90% gewijzigd door Napsju op 26-09-2017 17:56 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59
Inruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ze is ingelogd met haar iCloud en schijnbaar staat er in haar iCloud reserve kopie een back-up waarbij apps gekocht / geïnstalleerd zijn met deze vage Apple ID. Heeft ze toevallig een jailbreak gehad vroeger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Vorkie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:42:
Ze is ingelogd met haar iCloud en schijnbaar staat er in haar iCloud reserve kopie een back-up waarbij apps gekocht / geïnstalleerd zijn met deze vage Apple ID. Heeft ze toevallig een jailbreak gehad vroeger?
Nope, het vreemde is dat ik dit bij mijn aankoop van mijn toestel ook had. Zelfde adres. We hebben op cancel gedrukt en dan kunnen we ons eigen adres invullen. Toestel is gloednieuw en gesealed.. volgens mij is het een bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er zijn Apps aangekocht via dit account. Fake of niet, heeft niks met je nieuwe toestel te maken.
Wat zijn de voorgaande stappen ?

Grts, Jr.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Hackus schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:52:
Er zijn Apps aangekocht via dit account. Fake of niet, heeft niks met je nieuwe toestel te maken.
Wat zijn de voorgaande stappen ?

Grts, Jr.
Ze heeft het toestel uit de doos gehaald ingesteld hierna werd gevraagd om haar apple ID. Die vult ze in en daarna kreeg ze dit scherm. Na op cancel te drukken gaat hij wel door maar vraagt nog 1 maal op het home scherm om een wachtwoord van dat account. Vervolgens is er geen spoor meer te bekennen van het hele account op het toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 12:53
Dit zit inderdaad in de iCloud reserve kopie. Niet in het toestel.

Komt inderdaad (onder andere?) voor bij ID’s die op een jailbroken apparaat hebben gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Het account staat ook niet op het toestel maar is gekoppeld aan een app die je restored.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

PixelJunkie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:55:
Dit zit inderdaad in de iCloud reserve kopie.
Dat staat alleen maar letterlijk in beeld…

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
PixelJunkie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:55:
Dit zit inderdaad in de iCloud reserve kopie. Niet in het toestel.

Komt inderdaad (onder andere?) voor bij ID’s die op een jailbroken apparaat hebben gestaan.
Zowel ik en mijn vriendin hebben nooit een iphone met jailbreak gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 09:59
Serienummer online eens checken bij Apple?
Waar gekocht?

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zet icloud drive en zoek mijn iPhone uit, en verwijder alle onbekende Apps eens en maak nieuwe reservekopie. trek het IMEI nummer na of de datum overeenkomt met jullie

Grts, Jr.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Het betreft overigens zo te zien geen app, maar getorrente muziek die niet gescrubd is. Vermoedelijk een liedje van John Newman - Olé.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 26-09-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:58:
Het betreft overigens zo te zien geen app, maar getorrente muziek die niet gescrubd is. Vermoedelijk een liedje van John Newman - Olé.
Waar haal jij dat dan vandaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Nu online
Waarschijnlijk (Calvin Harris) MP3 gedownload via een Torrent, op de iPhone gezet en deze ziet Apple Music nu als aankoop.
<edit>
CyBeR schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:58:
Oh jij komt op John Newman.. Mijn Google skills zijn anders ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Archie_T op 26-09-2017 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vorkie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:00:
[...]

Waar haal jij dat dan vandaan :P
Glazen boogle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Hackus schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:58:
Zet icloud drive en zoek mijn iPhone uit, en verwijder alle onbekende Apps eens en maak nieuwe reservekopie. trek het IMEI nummer na of de datum overeenkomt met jullie

Grts, Jr.
Het vreemde is dat ik dit 7 maanden geleden ook had met mijn Iphone 7+ Ik gebruik eigenlijk alleen maar Spotify en mijn vriendin ook.

Edit: Nagetrokken garantie loopt sinds gisteren (klopt toestel is toen aangeschaft)

[ Voor 9% gewijzigd door Jelmer93 op 26-09-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Nu online
Jelmer93 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:02:
[...]

Het vreemde is dat ik dit 7 maanden geleden ook had met mijn Iphone 7+ Ik gebruik eigenlijk alleen maar Spotify en mijn vriendin ook.

Edit: Nagetrokken garantie loopt sinds gisteren (klopt toestel is toen aangeschaft)
Het is niet je toestel. Als je hem nu wiped en niet restored heb je het probleem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Guise, druk op ‘sla deze stap over’ en het probleem gaat weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Archie_T schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:04:
[...]

Het is niet je toestel. Als je hem nu wiped en niet restored heb je het probleem niet meer.
Het probleem is nu sowieso al weg, neemt niet weg dat het wel heel raar is.. Ik denk dat het wel kan zijn wat iemand anders hier zei over calvin harris. Het is namelijk wel toevallig dat dit bij ons beiden gebeurd is.

Ik ga maar eens met haar een Wipe van de toestellen doen en wellicht de icloud nakijken van beide accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Nu online
Jelmer93 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:08:
[...]

Het probleem is nu sowieso al weg, neemt niet weg dat het wel heel raar is.. Ik denk dat het wel kan zijn wat iemand anders hier zei over calvin harris. Het is namelijk wel toevallig dat dit bij ons beiden gebeurd is.

Ik ga maar eens met haar een Wipe van de toestellen doen en wellicht de icloud nakijken van beide accounts.
Dat was ik ook ;) Ik zou gewoon de restore doen, kijken of Calvin Harris oid op de telefoon staat. Die verwijderen en nieuwe backup maken. Dan toestel wipen en opnieuw restoren. Dan weet je het (bijna) 100% zeker.

Of gewoon lekker zo laten....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Haha de magie van illegale content :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nog even naschoppen: heeft met illegale content in je Apple iCloud Backup (of, "Reservekopie" - ugh, Nederlands..) te maken. Niet met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 11:04

Yor

Yor1313#2571

Dat vage Apple ID is te wijten aan de overbekende "elke dag een gratis app" appjes. De makers van dit soort apps bedienen zich van schimmige truukjes en delen zo apps. Check maar eens of je een dergelijke app eerder hebt gebruikt, gratis app van de dag of iets dergelijks. Wedden dat dit de oorzaak is?

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02:51
Waar heb je de iPhone gekocht? De iPhone kwam helemaal gewist (fabrieksinstellingen) toch? lijkt me logisch

Don't let perfect be the enemy of good.

Pagina: 1