Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DIY Router ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:11
Beste Tweakers ik vroeg mij af hoeveel van jullie zelf een router hebben gebouwd en deze hebben draaien?
Tegen welke problemen zijn jullie aangelopen, wat valt het meest tegen en wat zou je de volgende keer anders doen. Daarnaast vraag ik me af hoeveel onderhoud het vergt en hoevaak hij down is.

Ben zelf kapabel genoeg(of al doende word ik kapabel genoeg) om een tutorial op te zoeken en de boel werkend te krijgen mbv google, is ook genoeg over te vinden. Alleen kan ik uit ervaring vertellen dat elk DIY project wat ik gedaan heb, als ik het nog eens zou doen anders zou doen. Vandaar dat ik graag jullie ervaringen hoor zodat ik deze 'fouten/leermomentjes' van te voren al kan counteren.

Alvast bedankt!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zijn bestaande topics voor:
Zelfbouw project: Firewall / Router / AP (PfSense)

Zolang je zelf geen concrete vragen/problemen hebt denk ik dat je beter in topics als hierboven kunt gaan rondneuzen in plaats van zelf een topic maken.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:11
Bedankt voor de link, had al gezocht naar topic's(router bouwen, DIY router) maar kon niks recents vinden. Zal daar wel gaan rondlezen.

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:36
Ik heb redelijk wat ervaringen gehad met zelfbouwrouters, zowel die van mijzelf danwel die van anderen.

Het belangrijkste is de situatie waar je deze router plaatst. Voor alleen jezelf, helemaal top! Ga lekker experimenteren en alles komt vast wel goed!

Mochten er nog anderen gebruik maken van diezelfde verbinding, houd dan even rekening met het volgende:
  • Internet/ Wifi wordt tegenwoordig bijna gezien als eerste levensbehoefte. Kom je hier aan, worden veel mensen boos :X
  • Mocht er enige hickup ontstaan in de verbinding ben jij automatisch het haasje, want jij regelt 'HET INTERNET'
Dus er zit niet enkel een technisch aspect aan ;)

Voor de rest zul je inderdaad eens een keer kunnen kijken naar het topic dat Switchie voorstelt.
Maar er zijn ook nog andere Router OSen, kijk ook nog eens naar: Untangle, Vyatta, Linux iptables, Router OS of OpenWRT.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...