Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:46
Beste Tweakers,

Bij Alternate laatst twee SSD’s en twee mushkin DDR3 geheugen modules besteld. Met de SSD’s geen problemen, echter met het geheugen viel niets te beginnen. Vier systemen getest waarin booten niet mogelijk was en een vijfde systeem waarbij na het booten windows niet geladen kon worden.

Hierna een RMA aangemaakt en de modules teruggezonden waarna deze door Alternate twee maal ‘getest’ zijn en niet defect bevonden?
Alternate heeft hierna de modules naar mij terug gestuurd en ben wederom gaan testen in twee systemen waarvan wederom één machine welke niet wilde booten met welke Mushkin module dan ook. Hierna heb ik de modules afzonderlijk getest in een systeem voorzien van een MSI H81M-E33 moederbord waarin alle geheugen instellingen zijn in te stellen.

Met geen enkele instelling bootte het systeem. Dit op automatische instellingen of door eerst ander geheugen te gebruiken en de timings losser in te stellen en de snelheden stapsgewijs aan te passen naar uiteindelijk de helft van de snelheid volgens de specificaties.

Het geheugen heb ik nu getest in zeven systemen en nog steeds heb ik geen systeem gevonden waarin ik de modules kan gebruiken. Het enige systeem waarmee het mogelijk bleek om te booten was met een Asrock B75M moederbord, maar Windows laden bleek dus te veel gevraagd.
Dit alles is gemeld bij Alternate en zij blijven stug volhouden dat het geheugen in orde is en niet terug kan worden genomen.

Inmiddels lijken ze ook niet meer te reageren op mijn laatste mail en en telefonisch krijg ik te horen 'stuur maar een mail'.

Wat kan ik nog doen om tot een oplossing te komen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

De latjes staan in ieder geval niet op de support list van het H81M-e33 bordje dus dat deze combinatie niet werkte was te verwachten.

Maar zou je "laatst" eens kunnen definieeren?
En in welke systemen heb je de latjes precies nog meer geprobeerd?

ps. de Mushkin latjes komen ook niet voor op de support list van het Asrock B75M plankje.

[ Voor 15% gewijzigd door Switchie op 26-09-2017 17:08 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 23:54
Switchie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:33:
De latjes staan in ieder geval niet op de support list van het bordje dus dat deze combinatie niet werkte was te verwachten.

Maar zou je "laatst" eens kunnen definieeren?
En in welke systemen heb je de latjes precies nog meer geprobeerd?

ps. de Mushkin latjes komen ook niet voor op de support list van het Asrock B75M plankje.
Hardware supportlist van geheugen zijn bij introductie al vaak outdated en worden vaak ook nog niets eens van een update voorzien. Daar heb je helemaal niets aan. Daarbij heeft elk geheugen een JEDEC setting waarop hij in elk systeem kan booten.

DDR3 en DDR3L maakt zo te zien ook niet uit, het MSI bord kan beide.

Geheugen is dus dood.
Het ziet er naar uit dat ALternate weer eens onder zijn verantwoordelijkheden uit wil komen. Ultimatum stellen en anders zal je een gang naar de rechter moeten maken.

WKOA nog een optie?

[ Voor 16% gewijzigd door General_Snuss op 26-09-2017 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb het geheugen in vijf hp systemen getest en twee custom builds met de genoemde moederborden.

Ik ga het geheugen nog twee keer testen in systemen voorzien van Asrock moederborden. Als deze systemen ook dienst weigeren na installatie van het geheugen ga ik langs bij Alternate zodra ik in de buurt ben, zodat zij mogen aantonen dat de modules naar behoren kunnen functioneren.

Ik vrees dat dit geen prettig bezoek gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:43
Wanneer heb je de modules precies aangeschaft? Als dat nog geen 14 dagen geleden is kun je ze gewoon retourneren.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
Xander schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:37:
Wanneer heb je de modules precies aangeschaft? Als dat nog geen 14 dagen geleden is kun je ze gewoon retourneren.
Maar dan is hij wel verzendkosten kwijt. Maar als er een Alternate in de buurt is. Vragen of je mag zien dat hij in hun systeem wel boot. En eventueel een simpel geheugen test kan draaien zonder fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
8 september heb ik ze aangeschaft. Maar inmiddels is na de eerste retour de termijn van 14 dagen verstreken.
Dat ik verzendkosten kwijt zou zijn is niet iets waar ik over val.

Ik heb ook aangeboden aan Alternate om bij te betalen voor andere modules die wel werken, maar ook dit werd niet geaccepteerd.

@switchie. De modules waren ook niet bedoeld voor deze moederborden. Dit was enkel voor testdoeleinden en met laatste mailcontact heb ik gevraagd wat ik met deze onbruikbare modules aan moet nadat zij doodleuk nieuwe modules wilden opsturen en factureren.

[ Voor 76% gewijzigd door noreaga op 26-09-2017 18:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:23

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

noreaga schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:40:
8 september heb ik ze aangeschaft. Maar inmiddels is na de eerste retour de termijn van 14 dagen verstreken.
Dat ik verzendkosten kwijt zou zijn is niet iets waar ik over val.

Ik heb ook aangeboden aan Alternate om bij te betalen voor andere modules die wel werken, maar ook dit werd niet geaccepteerd.
Binnen 14 dagen moet je aankondigen/melden dat je ze retour doet, ze hoeven niet precies dan binnen 14 dagen terug te zijn bij de webshop ook niet 2 weken later maar binnen realistisch verzendtijd.

Eerste retour termijn is nog steeds van kracht, je hebt ze wss als DOA aangemeld hun hebben niks gevonden en sturen ze terug, je moet je nu gewoon beroepen op de 14 dagen bedenktijd.

[ Voor 13% gewijzigd door 42dpi op 26-09-2017 18:47 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Ik post nog wel een update wanneer ik de modules werkend heb gekregen of bij Alternate langs ben geweest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Mushkin vermeldt op zijn website:
Mushkin Enhanced MFG, Limited Warranty Terms and Conditions
Compatibility

For your convenience we offer a 30 day compatibility warranty. It is the consumer’s responsibility to operate the memory product in their system to verify compatibility within the warranty period. If an incompatibility issue occurs, consumers who purchased the product through an authorized reseller may return the product to the place of purchase within the time limits allowed by that reseller. If the product was purchased through www.mushkin.com, then please apply for a support ticket.
Wellicht kun je Alternate daar op wijzen.
Jij had voordat je de aankoop deed namelijk uitgebreid op de website van Mushkin rondgehangen en bovenstaande toezegging was nu net 1 van de voornaamste redenen waarom je voor dit product hebt gekozen d:)b

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

noreaga schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:49:
Ik post nog wel een update wanneer ik de modules werkend heb gekregen of bij Alternate langs ben geweest.
Als ze het niet in jou gewenste machine doen moet je ze gewoon retour doen, je kan blijven testen daar door kan je ze niet activeren ofzo en gaan ze alleen maar slijtage vertonen goudlaagje krijgt dan streepjes van er in en er uit.
Switchie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:51:

[...]

Jij had voordat je de aankoop deed namelijk uitgebreid op de website van Mushkin rondgehangen en bovenstaande toezegging was nu net 1 van de voornaamste redenen waarom je voor dit product hebt gekozen d:)b
Dat is van de fabriek waar TS geen overeenkomst mee heeft, verkoper Alternate daar moet TS zijn wat een fabrikant ook op hun website zet. Als de modules defect zijn mag Alternate dat gaan uitzoeken met de fabrikant en moet de koper geld terug doen als koper dat wenste (14 dagen bedenktijd) of functioneerde modules leveren indien gewenst. Binnen 6 maanden hoeft de koper niet aan te tonen dat ze defect zijn bij geen zichtbare schade.

[ Voor 53% gewijzigd door 42dpi op 26-09-2017 18:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

42dpi schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:52:
[...]

Als ze het niet in jou gewenste machine doen moet je ze gewoon retour doen, je kan blijven testen daar door kan je ze niet activeren ofzo en gaan ze alleen maar slijtage vertonen goudlaagje krijgt dan streepjes van er in en er uit.

[...]

Dat is van de fabriek waar TS geen overeenkomst mee heeft, verkoper Alternate daar moet TS zijn wat een fabrikant ook op hun website zet.
Maakt naar mijn weten niets uit. Fabrikant adverteert er mee dus TS mag er logischerwijs vanuit gaan dat hij deze product/dienst ook krijgt, ongeacht waar hij het koopt.

Mushkin benoemd nota bene zelf specifiek aankopen via autorized resellers.

[ Voor 5% gewijzigd door Switchie op 26-09-2017 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Switchie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:56:
[...]

Maakt naar mijn weten niets uit. Fabrikant adverteert er mee dus TS mag er logischerwijs vanuit gaan dat hij deze product/dienst ook krijgt, ongeacht waar hij het koopt.
Fabrieksgarantie is coulance van de fabriek (wettelijk niks verplicht) uit ze kunnen van alles op de website zetten Dit is tussen koper (TS) en verkoper (alternate) Als TS nu naar de fabrikant gaat verspeeld die alle aanspraak op eventuele garantie/service bij Alternate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Conformiteit - Artikel 17, lid 2 BW7:
Een verkoper is niet alleen gebonden aan zijn eigen mededelingen. Als de fabrikant reclame voor het product maakt, kan de koper daar rechten aan ontlenen (zie ook "Garanties"). Voldoet het product niet aan de in de reclame toegezegde eigenschappen, dan kan de koper de verkoper hierop in principe aanspreken.

[ Voor 64% gewijzigd door Switchie op 26-09-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

42dpi schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:44:

Eerste retour termijn is nog steeds van kracht, je hebt ze wss als DOA aangemeld hun hebben niks gevonden en sturen ze terug, je moet je nu gewoon beroepen op de 14 dagen bedenktijd.
Ik vraag mij sterk af of dat nog wel van toepassing is. De TS heeft de latjes teruggestuurd om er garantie over te krijgen, dat impliceert dat hij ze 'gewoon' gebruikt en afstand heeft gedaan van de afkoelperiode.
Switchie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:56:
[...]
Mushkin benoemd nota bene zelf specifiek aankopen via autorized resellers.
Is Alternate een authorized reseller?
Is dit ook specifiek gericht op consumenten in NL? Zo nee > geen poot om op te staan.

[ Voor 33% gewijzigd door D4NG3R op 26-09-2017 19:08 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

D4NG3R schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:04:
Ik vraag mij sterk af of dat nog wel van toepassing is. De TS heeft de latjes teruggestuurd om er garantie over te krijgen, dat impliceert dat hij ze 'gewoon' gebruikt en afstand heeft gedaan van de afkoelperiode.
Durf ik niet te zeggen
Is Alternate een authorized reseller?
Yes
Is dit ook specifiek gericht op consumenten in NL? Zo nee > geen poot om op te staan.
Welk deel doel je precies op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

IANAL dus ik zeg ook maar wat ik denk, er zal vast wel iemand zijn die hier meer verstand van heeft. :)
Yes

Welk deel doel je precies op?
Alles waar de fabrikant mee adverteert. Die wet waar je naar linked is leuk en aardig, en het kan nog zo groot op hun website staan, maar als de actie niet geld/gericht is op de consument hier in NL heb je geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
[quote]42dpi schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:52:
[...]

De modules hadden al duidelijke gebruikssporen op de contactpunten op het moment dat ze voor het eerst bij mij aan kwamen. Ik vermoed dus dat deze modules al eerder zijn teruggestuurd naar Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
D4NG3R schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:04:
[...]

Ik vraag mij sterk af of dat nog wel van toepassing is. De TS heeft de latjes teruggestuurd om er garantie over te krijgen, dat impliceert dat hij ze 'gewoon' gebruikt en afstand heeft gedaan van de afkoel periode
Alleen TS heeft het product niet werkent gezien. Dus onmogelijk om te kijken of het product bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

loki504 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:14:
[...]

Alleen TS heeft het product niet werkent gezien. Dus onmogelijk om te kijken of het product bevalt.
De vraag op dit moment is of de TS expliciet heeft aangegeven bij de verkoper dat het product DOA was. Indien dit niet het geval is mag Alternate prima aannemen dat het product heeft gewerkt, dat de TS er tevreden over was maar dat hij er nu garantie over wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

D4NG3R schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:13:
IANAL dus ik zeg ook maar wat ik denk, er zal vast wel iemand zijn die hier meer verstand van heeft. :)
Same for me hoor :)
Maar had dit ergens in mijn achterhoofd rondzwerven dus wilde het op zijn minst benoemen.
Alles waar de fabrikant mee adverteert. Die wet waar je naar linked is leuk en aardig, en het kan nog zo groot op hun website staan, maar als de actie niet geld/gericht is op de consument hier in NL heb je geen poot om op te staan.
Nu is het wel zo dat Mushkin geen specifieke website heeft voor Europa of Nederland in het bijzonder.
Als Europees/Nederlands consument ben je dus wel gebonden aan de algemene pagina.
Dus grijs gebied denk ik wederom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Ik heb aangegeven dat het geheugen doa is...vijf systemen waarin het geheugen niet werkte. Nu staat de teller op zeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

noreaga schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:17:
Ik heb aangegeven dat het geheugen doa is...vijf systemen waarin het geheugen niet werkte. Nu staat de teller op zeven...
Heb je de latjes al wel kunnen testen bij een systeem waar deze daadwerkelijk op de QVL staan? Meestal werkt geheugen ook prima op andere planken, maar je kan altijd een setje hebben wat een uitzondering is.

Ik zou het zelf opgeven, de boel terugsturen en gewoon een setje kopen welke wel op de QVL staat om onzekerheden uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Dan ben ik mijn geld kwijt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wellicht kan @Alternate.nl wat voor je betekenen? Kennelijk moet het zo ver komen voor ze klanten serieus nemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Het hele juridische geneuzel buiten beschouwing gelaten, kun je natuurlijk wel een vriendelijk mailtje sturen naar Alternate met de tekst die ik eerder postte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Tsurany schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:20:
Wellicht kan **** wat voor je betekenen? Kennelijk moet het zo ver komen voor ze klanten serieus nemen.
Lijkt me niet heel handig om ze in dit topic te taggen :?

excuus voor de dubbel-post, ik ga al in de hoek staan....

[ Voor 11% gewijzigd door Switchie op 26-09-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Hoezo zou je dan direct je geld kwijt zijn?

Probeer eerst eens fatsoenlijk (Vriendelijk!) met Alternate te communiceren over hoe en wat het nu zit. Je hebt nog geen enkele kans gehad om de latjes werkend te zien en bent pas 3 dagen (Aangenomen dat je ze de 9e ontving, de afkoelperiode gaat pas in op het moment dat je ze daadwerkelijk hebt) over de 14 dagen heen.

Communicatie wil vaak helpen, al helemaal als je jouw situatie vriendelijk uitlegt. :)

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 26-09-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Switchie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:20:
[...]

Het hele juridische geneuzel buiten beschouwing gelaten, kun je natuurlijk wel een vriendelijk mailtje sturen naar Alternate met de tekst die ik eerder postte.
Mailcontact heeft geen zin meer waarschijnlijk. ondanks dat ik vriendelijk ben gebleven laten ze niets meer van zich horen. Ik heb wel een klacht ingediend en ga langs bij ze als ik over een week nog niets van ze heb mogen vernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Switchie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:22:
[...]

excuus voor de dubbel-post, ik ga al in de hoek staan....
De enige die TS uiteindelijk een oplossing kan geven is Alternate. En vaak kan de webcare een stuk meer dan de telefonische klantenservice.
Daarnaast kan Alternate sowieso meelezen dus als het geheim moet blijven dan moet je niet op Tweakers zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noreaga
Heb niets te verbergen en na zo'n negatieve ervaring is de publiciteit opzoeken ook een vorm van genoegdoening.

Anderen mogen best weten dat de aftersales van Alternate kennelijk gewoon totaal niet deugt.

[ Voor 30% gewijzigd door noreaga op 26-09-2017 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 23:18
noreaga schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:32:
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb het geheugen in vijf hp systemen getest en twee custom builds met de genoemde moederborden.

Ik vrees dat dit geen prettig bezoek gaat worden.
Hou er wel rekening mee, dat in veel HP systemen zo maar geen standaard geheugen werkt.
Als je bijvoorbeeld bij kingston in de compatibilitylist een aantal HP systemen zoekt zal je opmerken dat deze bijna allemaal andere referenties hebben dan de standaard latjes.

Ik zou deze dus niet tegen Alternate als referentie van "zie je wel, het werkt niet" gaan gebruiken....

Op min of meer standaard gangbare moederborden zouden deze het echter wel moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Daar heb je gelijk in. Op dit moment getest op twee gangbare moederborden met up to date bios. Hier ga ik nog twee mobo's aan toe voegen, maar dan is de koek op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

noreaga schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:30:
Heb niets te verbergen en na zo'n negatieve ervaring is de publiciteit opzoeken ook een vorm van genoegdoening.
Ik neem aan dat jij liever je geld of een werkend product terug hebt niet?
Anderen mogen best weten dat de aftersales van Alternate kennelijk gewoon totaal niet deugt.
Tjah, op welke manier deugen ze niet? Bij jouw werkt het niet, bij hun schijnbaar wel. Wiens fout zou het dan moeten zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medione1210
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik denk dat onze vrienden van Alternate hun aftersales afdeling hebben wegbezuinigd.

Het gaat toch niet op tig systemen testen... Het werkt niet op jouw systeem en dan kan je voor de zekerheid nog eens testen op een ander systeem(wat veel mensen niet eens hebben) en dan is het wel klaar!

Maar inderdaad, als Alternate bij jou in de buurt is even langsgaan en laat ze maar aantonen dat het werkt. De bewijslast ligt de eerste 6 maanden sowieso bij de verkoper. Werkt het daar wel, dan moet je de fout waarschijnlijk bij jezelf zoeken.

Als ze over een pagina of 2 wakker worden reageert Alternate hier weer vanzelf en is je probleem opgelost! Alleen jammer dat het zo moet gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 26-09-2017 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Switchie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:51:
Wat ze daar zeggen is dit: "Heb je compatabiliteitsproblemen binnen 30 dagen na aanschaf? Neem dan contact op met de winkel waar je het geheugen gekocht hebt. Heb je het geheugen via mushkin.com gekocht, maak dan een ticket aan in ons support systeem." Hier heeft de TS dus weinig aan; hij heeft al contact opgenomen met de winkel die hem het geheugen verkocht heeft. ;)
Switchie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:20:
Zie hierboven, daar heeft de TS niets aan, want hij heeft de winkel al gecontacteerd waar hij het geheugen gekocht heeft. ;)
Switchie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:22:
Ik zie de laatste tijd wel vaker dat Alternate.nl in topics op GoT reageert of getagged wordt, dus waarom er geen gebruik van maken? :)

@noreaga heb je op de QVL van het moederbord gekeken voordat je het geheugen kocht? Klinkt misschien stom, maar zeker HP hardware is af en toe erg kieskeurig. Een optie is om het RAM terug te sturen onder WKOA, dan hoef je geen opgaaf van reden te doen, mits je binnen de zichtstermijn van 14 dagen zit. Vervolgens RAM te bestellen wat wel op de QVL staat, wat bij een andere winkel vandaan komt.

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 26-09-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
D4NG3R schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:15:
[...]

De vraag op dit moment is of de TS expliciet heeft aangegeven bij de verkoper dat het product DOA was. Indien dit niet het geval is mag Alternate prima aannemen dat het product heeft gewerkt, dat de TS er tevreden over was maar dat hij er nu garantie over wil hebben.
DOA is niet een wettige/juridische term. Product is volgens TS niet Conform. En kan TS dus niet in alle volledigheid testen. Dus kan hij gewoon binnen 14 dagen terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

loki504 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:50:
DOA is niet een wettige/juridische term. Product is volgens TS niet Conform. En kan TS dus niet in alle volledigheid testen. Dus kan hij gewoon binnen 14 dagen terug sturen.
Voor WKOA binnen 14 dagen inderdaad. Kleine nuance. ;)

Maar vraag mij af; stel je meld een product ter RMA aan binnen die 14 dagen, kun je dan, zolang de RMA loopt, de koop ontbinden op basis van WKOA, bijvoorbeeld omdat de oplossing te lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Gaat het hier overigens om een private aankoop of een zakelijke? Voordat er allerlei aannames worden gedaan :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
@D4NG3R Als ik het geheugen op zeven systemen heb getest en het werkt niet, dan mag ik toch aannemen dat de sticks niet deugen?

En natuurlijk heb ik liever een werkend product, maar Alternate gunt mij dat kennelijk niet en daar ben ik erg kwaad over.

@CH4OS Op dit moment ben ik al blij als ik uberhaupt een systeem vind waar het geheugen op zou werken.
Ik zag overigens dat Corsair de werking van hun geheugen op elk intel of amd platform garandeert met hun value select geheugen. Alternate heeft dit gewoon op voorraad maar was niet bereid om met bijbetaling van mijn kant mij deze sticks te leveren.

Het gaat om een zakelijke aankoop, maar dit had ik kennelijk beter als consument kunnen doen.

[ Voor 7% gewijzigd door noreaga op 26-09-2017 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

noreaga schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:57:
@D4NG3R Als ik het geheugen op zeven systemen heb getest en het werkt niet, dan mag ik toch aannemen dat de sticks niet deugen?
Helaas werkt het niet zo met hardware, al helemaal niet bij die 5 HP bakken trouwens.
Het gaat om een zakelijke aankoop, maar dit had ik kennelijk beter als consument kunnen doen.
Dat had je wel iets eerder mogen vermelden.. De afkoelperiode gaat bijvoorbeeld helemaal niet op voor zakelijke aankopen, het product is nu van jouw, en werkt niet op jouw eigen PC's. Daar kan Alternate weinig aan doen.

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 26-09-2017 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Het zijn wel vijf verschillende HP's. Prima, ik test gewoon verder tot ik het bij systeem 20 misschien werkend heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
noreaga schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 20:01:
Het zijn wel vijf verschillende HP's. Prima, ik test gewoon verder tot ik het bij systeem 20 misschien werkend heb
Of je gaat even bij Alternate lang op een rustige en vriendelijke manier en vraag of je er bij mag zijn als ze het testen. Kan je direct 1 van jou systemen meenemen en 1 kitjes testen die wel werkt op je systeem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
D4NG3R schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:37:
Tjah, op welke manier deugen ze niet?
Tel het aantal topics op Tweakers waarin problemen met Alternate aangekaart worden eens. Er zitten misschien een paar gevallen tussen waarin de situatie niet helemaal zwart-wit is, maar feit is dat Alternate z'n klantenservice pas thuis geeft als ze aan de spreekwoordelijke schandpaal gehangen worden. Ik heb een tijdje geleden op het punt gestaan hardware voor een nieuwe desktop bij hen te kopen, maar ik heb uiteindelijk ergens anders een beetje meer betaald voor echte service (zoals SSD na een half jaar dood, om 9u in winkel staan en daar om 9u10 weer buiten staan met een nieuwe SSD, gratis uiteraard).

Uiteraard weten we allemaal welke service wettelijk verplicht is, weten we ook allemaal dat een aantal winkels wat goedkoper kan werken door die service niet te bieden als ze er ook maar enigszins onderuit geraken en blijven een heleboel mensen toch naar die winkels gaan in de hoop dat ze gewoon geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

noreaga schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 20:01:
Je kan alle HP systemen die je hebt er tegenaan gooien, maar als de moederborden om wat voor reden dan ook niet compatible zijn, gaat het gewoon niet werken. Zo had ik ook een HP P420 RAID controller in mijn server zitten. Ding kon prima booten met de controller, maar schijven aansturen op mijn ESXi Whitebox was toch wel even teveel gevraagd. 3 disks gingen prima, de andere 5 niet, helaas. Ook weken mee zoet geweest om uiteindelijk de stekker eruit te trekken.

HP is echt kieskeurig geworden. Test voor de gein het geheugen even in een non-HP systeem, waarschijnlijk werkt het dan wel.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 26-09-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
[...]

Dat had je wel iets eerder mogen vermelden.. De afkoelperiode gaat bijvoorbeeld helemaal niet op voor zakelijke aankopen, het product is nu van jouw, en werkt niet op jouw eigen PC's. Daar kan Alternate weinig aan doen.
[/quote]

Ik heb nergens gezegd dat ik gebruik wil maken van een afkoelperiode. Ook als zakelijke koper mag je verwachten dat je aangekochte onderdelen werken en zo niet, dat er voor een gepaste oplossing wordt gezorgd.

@CH4OS Het geheugen heb ik getest op een msi en een asrock moederbord zoals in de eerste post vermeld wordt, beiden met een up to date bios. Ik kan nog twee andere typen asrock's testen en dan houdt het op.

[ Voor 18% gewijzigd door noreaga op 26-09-2017 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

noreaga schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 20:20:
@CH4OS Het geheugen heb ik getest op een msi en een asrock moederbord zoals in de eerste post vermeld wordt. Ik kan nog twee andere typen asrock's testen en dan houdt het op.
Ah, dan heb ik daar in de gauwigheid overheen gekeken. Enige wat ik mij dan kan bedenken is checken of het RAM wat je hebt gekocht, in de QVL staat van die moederborden. Zo niet, dan zou ik kijken of je de koop nog kan ontbinden.

EDIT:
Staat mij vanuit het verleden (wat jaartjes terug intussen) bij dat Mushkin reepjes sowieso veel compatability issues hadden.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 26-09-2017 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
noreaga schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 20:20:
[...]

[/quote]

Ik heb nergens gezegd dat ik gebruik wil maken van een afkoelperiode. Ook als zakelijke koper mag je verwachten dat je aangekochte onderdelen werken en zo niet, dat er voor een gepaste oplossing wordt gezorgd.

@CH4OS Het geheugen heb ik getest op een msi en een asrock moederbord zoals in de eerste post vermeld wordt. Ik kan nog twee andere typen asrock's testen en dan houdt het op.
En dat klopt. Maar er wordt ook een stukje professionaliteit verwacht als je zakkelijk inkoopt. En ik heb het idee dat er momenteel veel emotie bij komt kijken(logisch). Maar altijd netjes en aardig te blijven en laat emotie niet de overhand nemen.

Gewoon even bij ze langs gaan met de PC. En laat ze niet dat het niet werkt(neem even tueel wat eigen geheugen mee zodat je kan laten zien dat je geheugen bankjes nog functioneren). En ik voorzie weinig problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Dit ga ik ook doen. Bedankt voor het meedenken en jullie adviezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12

paQ

En anders via de fabrikant een retour regelen :)
Je weet nu in elk geval welk standpunt Alternate inneemt in dit soort gevallen ;)

[ Voor 46% gewijzigd door paQ op 26-09-2017 21:08 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
Medione1210 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:39:
Ik denk dat onze vrienden van Alternate hun aftersales afdeling hebben wegbezuinigd.
Nee, dat zijn wij tegenwoordig. Absurd hoeveel topics er over die gasten langskomen de laatste tijd.

@Alternate.nl, jullie mogen weer!

[ Voor 3% gewijzigd door Nijn op 27-09-2017 02:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:33
D4NG3R schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:37:
[...]

Ik neem aan dat jij liever je geld of een werkend product terug hebt niet?

[...]

Tjah, op welke manier deugen ze niet? Bij jouw werkt het niet, bij hun schijnbaar wel. Wiens fout zou het dan moeten zijn?
Ze deugen niet omdat er veel te veel van dit soort topics langskomen.
Vroeger was Alternate een begrip, nu is het een drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
Wat is veel, op alle verkopen gezien lijkt me het aantal topics me hier nihil. Als je nu een aantal topics per dag zou zien.... Maar daar is ook weer geen sprake van. Daarnaast moet je ook nog eens per topic bekijken wie er fout zit en of er iemand fout zit.

Bij het vorige topic was dat vrij duidelijk. Bij dit topic durf ik er nog niets van te zeggen.

Voor zover ik kan zien gaat het hier om een zakelijke aankoop. Dus andere wetten van toepassing dan het consumenten recht. Daarnaast heeft TS geheugen gekocht dat schijnbaar niet op de QVL staat van de machines / moederborden waarmee hij het wil gebruiken.

Verder heeft Alternate het geheugen schijnbaar getest en OK bevonden, er even van uitgaande dat dit zo is, is de reactie van Alternate dan ook niet vreemd.

Ik zie hier vooralsnog geen duidelijke aanwijzing om met 100% zekerheid aan te geven dat Alternate hier fout zit. Het kan ook zijn dat het Mushin geheugen gewoonweg zeer selectief is qua hardware waarmee het werkt, dit heb ik in het verleden al vaker gezien met Mushin geheugen. Echter is dat bij een zakelijke aankoop geen reden voor retour.

Ik zou als ik TS was gewoon even een afspraak plannen met Alternate, er even langsgaan (neem het eigen systeem mee) en dan op locatie even testen met de TD van Alternate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

@CH4OS Op dit moment ben ik al blij als ik uberhaupt een systeem vind waar het geheugen op zou werken.
Ik zag overigens dat Corsair de werking van hun geheugen op elk intel of amd platform garandeert met hun value select geheugen. Alternate heeft dit gewoon op voorraad maar was niet bereid om met bijbetaling van mijn kant mij deze sticks te leveren.

Als de sticks die je hebt het idd gewoon doen zoals Alternate aangeeft, maar niet op de systemen die jij hebt/test, dan zijn ze dat ook geenszins verplicht.
En op dit moment ben ik er persoonlijk nog steeds 90% van overtuigd dat er met de sticks niets mis is, maar wel met de compatibility, en dat is een issue dat bij jou ligt en niet bij Alternate....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alternate.nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-11-2024

Alternate.nl

Bedrijfsaccount Alternate
Hi Noreaga,

We hebben dit geheugen inderdaad getest en niet defect bevonden. Dit is getest in verschillende testopstellingen en met memtest.
Niettemin is dit natuurlijk een vervelende situatie, onze zakelijke afdeling zal dan ook contact met je opnemen om een oplossing te bespreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noreaga
Inmiddels heb ik een platform (Asrock H81 DGS) gevonden waarin het geheugen, zoals het er nu naar uit ziet, prima lijkt te werken.

Alternate heeft nog aangeboden om de sticks om te ruilen voor andere modules maar dit blijkt niet meer nodig.
Zij hadden dus gelijk dat het geheugen niet defect is, maar kennelijk is dit geheugen zeer beperkt in het aantal moederborden waarop het wordt ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Goed om te horen dat alles is opgelost. En dat Alternate je te gemoed wou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Vandaag wilden beide systemen waar het geheugen in is geinstalleerd niet meer booten. Het Mushkin geheugen heb ik hierop vervangen en de systemen werken beiden weer probleemloos.
De sticks gaan nu toch echt retour naar Alternate.

[ Voor 3% gewijzigd door noreaga op 29-09-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 13:03

LankHoar

Langharig tuig

noreaga schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:03:
Vandaag wilden beide systemen waar het geheugen in is geinstalleerd niet meer booten. Het Mushkin geheugen heb ik hierop vervangen en de systemen werken beiden weer probleemloos.
De sticks gaan nu toch echt retour naar Alternate.
Dus ze werken niet meer in het systeem waar je ze eerder in testte en waar ze wel werkten? Vreemd.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Inderdaad. In twintig jaar tijd nog niet meegemaakt. Op één systeem heb ik nog een test gedaan en deze verliep prima. De systemen zijn 's avonds uit gezet en de volgende dag waren ze met geen mogelijkheid meer op te starten.

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:33
loki504 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 07:19:
Goed om te horen dat alles is opgelost. En dat Alternate je te gemoed wou komen.
Alleen jammer dat dit zolang moet duren en dat ze vanuit zichzelf geen actie ondernemen. Pas als het publiekelijk op Tweakers komt lijken ze iets te ondernemen.

*knip* Je eigen topic / probleem promoten in andere topics is niet de bedoeling.

Ze doen hun naam in ieder geval geen goed aan. Ik snap dan ook niet dat dergelijke winkel door Hardware.info verkozen is als beste Belgische webshop. Als ik al de verhalen hier lees, is die info ofwel verouderd of heeft Hardware.info nog nooit te maken gehad met de aftersales van Alternate.

[ Voor 19% gewijzigd door Yorinn op 30-09-2017 20:18 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Gisteren bij Alternate langs geweest en bijbetaald voor een setje Crucial dimms. Deze werken prima in de eerste twee systemen waar ik ze in geinstalleerd heb.
Pagina: 1