Mijn vraag
Beste Tweakers, ik heb sinds 2 jaar een Google Chromecast. Deze heeft altijd perfect gewerkt, tot enkele weken terug. Toen hebben we een nieuw modem van Ziggo gekregen. Ik heb (als vrouw zijnde) alles op nieuwe wifi gekregen, inclusief Sonos.
Maar de chromecast is niet te vinden via Google Home (eerder deed ik dit met een programma op de PC maar dat mag niet meer van grote baas Google).
De chromecast knippert gewoon wit, maar is dus door Google Home niet te localiseren. Ik denk zelf dat er op de Chromecast nog de oude wifi is ingesteld, maar die kan ik er nu niet meer afhalen natuurlijk...
Ik las ook iets over de modem op 2,5 Ghz zetten, maar weet niet hoe dat moet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Chromecast generatie 1
Ziggo connect box
TV (geen smarttv)
Samsung S6
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Snap gewoon niet dat dat ding altijd heeft gewerkt maar nu met het nieuwe modem ineens niet meer vindbaar is...
Beste Tweakers, ik heb sinds 2 jaar een Google Chromecast. Deze heeft altijd perfect gewerkt, tot enkele weken terug. Toen hebben we een nieuw modem van Ziggo gekregen. Ik heb (als vrouw zijnde) alles op nieuwe wifi gekregen, inclusief Sonos.
Maar de chromecast is niet te vinden via Google Home (eerder deed ik dit met een programma op de PC maar dat mag niet meer van grote baas Google).
De chromecast knippert gewoon wit, maar is dus door Google Home niet te localiseren. Ik denk zelf dat er op de Chromecast nog de oude wifi is ingesteld, maar die kan ik er nu niet meer afhalen natuurlijk...
Ik las ook iets over de modem op 2,5 Ghz zetten, maar weet niet hoe dat moet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Chromecast generatie 1
Ziggo connect box
TV (geen smarttv)
Samsung S6
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Chromecast 4x gereset op fabrieksinstellingen/ Connect box 4x gereset
- Stekkers van Connect box en Connect box er 2x uit gehaald en na 5 min er ingestoken
- Verbinding maken met Wifi van Chromecast ipv Connect Box
- Chromecast in andere ruimte dan connect box inpluggen
- Bluetooth telefoon uitgezet
- Telefoon 4 x opnieuw opgestart; Google Home app 4x opnieuw geinstalleerd (na opnieuw opstarten telefoon).
Snap gewoon niet dat dat ding altijd heeft gewerkt maar nu met het nieuwe modem ineens niet meer vindbaar is...