Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildhorse76
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-01-2021
Mijn vraag
Beste Tweakers, ik heb sinds 2 jaar een Google Chromecast. Deze heeft altijd perfect gewerkt, tot enkele weken terug. Toen hebben we een nieuw modem van Ziggo gekregen. Ik heb (als vrouw zijnde) alles op nieuwe wifi gekregen, inclusief Sonos.

Maar de chromecast is niet te vinden via Google Home (eerder deed ik dit met een programma op de PC maar dat mag niet meer van grote baas Google).
De chromecast knippert gewoon wit, maar is dus door Google Home niet te localiseren. Ik denk zelf dat er op de Chromecast nog de oude wifi is ingesteld, maar die kan ik er nu niet meer afhalen natuurlijk...

Ik las ook iets over de modem op 2,5 Ghz zetten, maar weet niet hoe dat moet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Chromecast generatie 1
Ziggo connect box
TV (geen smarttv)
Samsung S6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  1. Chromecast 4x gereset op fabrieksinstellingen/ Connect box 4x gereset
  2. Stekkers van Connect box en Connect box er 2x uit gehaald en na 5 min er ingestoken
  3. Verbinding maken met Wifi van Chromecast ipv Connect Box
  4. Chromecast in andere ruimte dan connect box inpluggen
  5. Bluetooth telefoon uitgezet
  6. Telefoon 4 x opnieuw opgestart; Google Home app 4x opnieuw geinstalleerd (na opnieuw opstarten telefoon).
Iemand nog een idee? Zou dit idee dan in Jip- en Janneke taal uitgelegd kunnen worden, ik ben totaal niet thuis in de IT namelijk :+

Snap gewoon niet dat dat ding altijd heeft gewerkt maar nu met het nieuwe modem ineens niet meer vindbaar is...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
De eerste generatie Chromecast heeft geen 5ghz wifi ondersteuning, dat zou het ook nog wel eens kunnen zijn

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildhorse76
@theHoff dank voor de links, ik ga er morgenmiddag weer even voor zitten.

@sjorsjes Hoe kan ik de nieuwe router/modem overzetten naar 2,5 ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Wildhorse76 ConnectBox heeft gewoon 2.4Ghz en 5Ghz, dus werkt verder gewoon.

De Chromecast probeert te verbinden naar je oude WiFi netwerk en daarom moet er dus een RESET uitgevoerd worden, zo komt de Chromecast weer in "als nieuw" modus en kan je hem weer configureren middels Google Home :)

Dat resetten is trouwens echt maar 30 seconde werk, instellen duurt langer :)

• Wildhorse76
Dank voor de toelichting m.b.t. de wifi.

Ik heb de chromecast nu voor de 4e/5e keer gereset (meer dan 30 seconden reset ingehouden), en de chromecast krijgt wel steeds een ander nummer op mijn TV-scherm.

Echter de Google Home app kan hem nog steeds niet vinden |:( .

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Zit er iets van een client isolation functie op ? Zo ja, dan moet je die uitzetten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Wildhorse76
Waar kan ik dat vinden?

Ik probeer het nu via de desktop te installeren, computer heeft de Chromecast gevonden (jeej!) maar als ik vervolgens op 'instellen' druk krijg ik alsnog een foutmelding.

Heb ook maar weer naar Google Support gemaild, want ik begin er aardig gefrustreerd van te raken ;-).

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:37
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/

Ik zou eerst 5Ghz eens uitzetten, en het dan nog eens proberen.

• Wildhorse76
Dank voor je hulp, het is gelukt!! Kan ik de router weer instellen op 5 ghz of beter op 2,4 laten staan?

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:04
Wildhorse76 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:17:
Dank voor je hulp, het is gelukt!! Kan ik de router weer instellen op 5 ghz of beter op 2,4 laten staan?
In principe zou beide (tegelijk) gebruikt moeten kunnen worden. Maar als het nu werkt, en andere devices ook zonder problemen (normale snelheid en stabiele verbinding) werken zou ik het lekker zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marfik
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-01-2021
Hoi forummers,

Ik heb alles gedaan wat de starter van dit item ook gedaan heeft inclusief 5 Ghz uitschakelen op de connectbox maar ook dit bood geen oplossing voor mijn beide chromecasts. Voorheen, toen ik ze op een andere router had aangesloten nooit geen enkel probleem gehad. Weet iemand nogeen andere oplossing?

Gr, marfik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hoi, je kickt nu een topic van 3 jaar oud. Het is handiger om een eigen topic te openen hiervoor :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.