draadloos toetsenbord voor Raspberry Pi (en heel evt PS4)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik zoek een draadloos toetsenbord
Ik heb een Raspberry Pi 3, aangesloten op de huiskamer TV en zoek hiervoor een draadloos toetsenbord, want zo'n draad is onhandig en veelal te kort om prettig te zitten om te typen. Ik gebruik de Raspberry als Mediaspeler, maar ook om wat te programmeren e.d. Een draadloos toetsenbord is ook makkelijker opgeborgen.

Wat is je budget?
€50 maximaal. Mag vanzelfsprekend goedkoper zijn; voornaamste is dat hij voldoet en ik er prettig mee kan werken..

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Draadloos :)

Niet te klein (wil er meer mee typen dan een enkel woordje) en ook niet oprolbaar of zo. Ik moet er gewoon prettig genoeg mee kunnen werken (o.a. gebruiken op schoot i.p.v. tafel) en dat ik hem makkelijk kan opbergen. Niet voor mobiel gebruik.

Qua merken heb ik dusver in het verleden van alles gehad. Bekabeld heb ik momenteel een vrij simpel, plat en lekker typend toetsenbord van Microsoft. In het verleden onder andere Logitech gehad.

Toetsenbordverlichting is een bonus verwacht ik niet voor die prijs of lijkt mij ten koste te gaan van de algehele kwaliteit bij mijn maximale prijs.

Een touchpad kan wel handig zijn als deze goed genoeg werkt. Ik beschik reeds over een USB draadloze Logitech muis, maar het is toch weer een extra component die dan rondslingert in de woonkamer.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voornamelijk voor m'n Raspberry Pi 3 in de woonkamer. Zal afhangen van het product of ik hem ook nog voor iets anders gebruik.

Wat heb ik zelf al gevonden of overwogen?
M'n overweging begint al bij USB of Bluetooth:
  • Ik heb het idee dat een USB toetsenbord doorgaans langer meegaat met z'n batterij. Klopt dit?
  • Een Bluetooth toetsenbord zou ik wellicht ook kunnen gebruiken i.c.m. m'n PS4? Kan dit?
  • Bluetooth EN Wi-Fi tegelijk schijnt soms problemen te geven met een Raspberry Pi 3? Achterhaald?
Ik was zelf uitgekomen bij dit USB draadloos toetsenbord van Logitech:
pricewatch: Logitech K400 Plus Wireless Touch Keyboard (Qwerty NL) Zwart

Ervaringen met dit toetsenbord of andere toetsenborden die meer aan te raden zijn? Of andere tips/aandachtspunten. Als dit gewoon gelijk een goed keus is dan ook mooi. Wil met één koop klaar zijn :)

Als toetsenbord voor m'n desktop zag ik deze voorbij komen. Maar da's even off-topic 8)
pricewatch: Dell KB216 (Qwerty US) Zwart

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 26-09-2017 15:54 ]