Toon posts:

3DMARK2001 Nature Scene 50 FPS in software T&L!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit vond ik op www.hardocp.com:

I just tried this, just to see what the scores would be like, with the GeForce3 I disabled Pure Hardware T&L in the Options in 3DMark2001 and set it to D3D Software, to basically see what the scores would be like not relying on the GF3's T&L unit. Well all the tests were slower as I expected, EXCEPT the Nature Test!!!!! I got 10fps FASTER, usually it hovers around 20-22 fps, but It got all the way up to 34 fps with D3D Software instead of using the cards T&L unit! Just an interesting thing I found, you may already know about it, but it was news to me. So it looks like this is the FIRST sign we've seen of the hardware T&L unit ACTUALLY holding a benchmark back! In this case looks like the CPU and it's Instruction Set is better then the T&L unit, for that nature scene at least. I wonder if this will be the same of all future games that use the same features as that nature demo does. Go ahead and try it out on your system if you want, I'm curious if it's the same for everyone.

En het is waar!!! :? :? :? :? :?
de beeldkwaliteit is precies hetzelfde het loopt alleen harder!
Vreemd he? Is dit bij jullie ook zo?

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik kan die nature test niet draaien met mijn GF DDR, dus ik kan 't ook niet testen. Maar 't is inderdaad vaag....

#

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

ja, klopt
komt tot max 39 fps.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Cool... zo kunnen we de Kyro2 weer eens promoten }:O

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 15:41
Op maandag 09 juli 2001 19:20 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Cool... zo kunnen we de Kyro2 weer eens promoten }:O
Hoera! Nou weet ik helemaal niet meer welke vidkaart ik wil......

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 19:22 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:

Hoera! Nou weet ik helemaal niet meer welke vidkaart ik wil......
Met zon proc alvast geen Kyro :+

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Niks Kyro >:) , jullie vergeten dat de Pixel en Vertex shaders op de GF3 nog steeds hard aan het werk zijn .. T&L (wat niet hetzelfde is) kan dus blijkbaar wel beter door een snelle CPU gedaan worden in deze situatie.

PC Specs

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 15:41
Op maandag 09 juli 2001 19:26 schreef 4ThloN1000 het volgende:

[..]

Met zon proc alvast geen Kyro :+
Te langzaam?

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Nu moet iemand nog een hack verzinnen om dit geintje ook softwarematig te laten draaien zonder een GF3 aan boord...

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Op maandag 09 juli 2001 20:31 schreef Wekkel het volgende:
Nu moet iemand nog een hack verzinnen om dit geintje ook softwarematig te laten draaien zonder een GF3 aan boord...
Zou tof zijn :)

Die-hard Brexiteer

• Bomberman
Zoals ik hierboven ook al heb gezegd gaat dat dus moeilijk vanwege o.a. het ontbreken van de pixel en vertexshaders die op de GF3 zitten. Al zou je het kunnen emuleren dan zou dat heel langzaam gaan. Dat de CPU T&L sneller kan dan een GPU is toch algemeen bekend, das echt niets nieuws. Maargoed valse hoop is ook hoop :+ ..

PC Specs

• Bomberman
Ff ter correctie, de CPU hoeft T&L niet sneller te kunnen om toch een 'overall' sneller resultaat te krijgen. Bandbreedte problemen op de videokaart bijvoorbeeld zijn hier een oorzaak van.

PC Specs

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb ook eens een review gelezen van een GF3 met onder andere Dronez als testmateriaal. Bij softwarematige vertex en pixel shaders liep ie sneller! Daarom denk ik, dat met een snelle 1 Ghz + proc 3D Mark 2001 prima de Nature test kan weergeven zonder hardware matige vertex en pixel shaders...

• Bomberman
Er is toch zo'n hele discussie geweest waarom de Nature benchmark in 3DMark2K1 niet gewoon in software gedaan kon worden op niet GF3 systemen .. ik dacht dat er toen uitkwam dat dat was omdat de pixelshaders van de GF3 niet in software gedaan konden worden. Heb je een linkje naar die Dronez benchmark misschien?

PC Specs

Verwijderd

ik vind alleen genaaid dat mijn radeon nature niet doet.. hij ondersteund het namelijk wel... :(

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Helaas, Dronez is alleen nog maar gedropt bij reviewers, die wel uitkijken om dat ding door te sluizen..

Ik weet 't, het is geen harde info, maar ik geloof heilig in hetzelfde geintje als met T&L. Geef 't een snelle proc en de voordelen qua pure snelheid vallen weg van deze technieken, tenzij je uiteraard slim gebruikt maakt van de vrijkomende CPU power.

• Bomberman
Ik bedoelde eigenlijk een link naar die review met die Dronez benchmark :) .

Ik denk niet dat alles door een CPU efficient geemuleerd kan worden. Vergeet niet dat T&L altijd al door CPU's gedaan is voordat GPU T&L op kwam zetten. Dingen als bv EMBM kan ook niet makkelijk door een CPU gedaan worden, net als DOT3. Ik denk dat bij GF3 vertex en pixelshaders hetzelfde geldt. Maargoed we zullen zien, only time will tell :P .

PC Specs

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, mijn brakke geheugen laat mij volledig in de steek. Ik heb helaas geen link naar de review, maar ik zal eens gaan zoeken. (staat het toevallig niet bij een GF3 review van tweakers zelf?)
Pagina: 1