Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop voor schooladministratie

Pagina: 1
Acties:

• steef2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-11 07:19
Beste tweakeraars,

Ik kreeg vanochtend een appje van iemand die voor zijn werk een nieuwe computer mag uitzoeken. Het mag een tablet, desktop of laptop zijn. Ze is directie secretaresse en heeft momenteel een erg trage desktop staan. Nu heb ik al wat gezocht op internet maar heb ik nog niet echt iets moois gevonden.

Dus nu vraag ik jullie graag om hulp. De computer moet vooral gaat zijn in multitasken en niet traag worden als er veel programma's open staan. Om de computer snel te houden is een SSD een must.

Mijn voorkeur gaat uit naar een desktop omdat deze over het algemeen wat sneller zijn. Mocht je een mooie laptop met vergelijkbare prestaties en prijs weten is dat ook een optie. ;)

Dit zijn opties die ik zelf al heb gevonden:

https://www.computerstore...odesk-400-g4-1jj60ea.html

https://www.computerstore...400-g4-i7-8gb-256ssd.html

https://www.computerstore...-pavilion-570-p070nd.html

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!

Groetjes Steef

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Desktops zien er allemaal best goed uit, maar op er echt goed naar te kijken mis ik persoonlijk nog wat voor programma's er moeten worden gebruikt. Gaat dit om zwaardere berekeningen, of zijn de programma's op zichzelf niet erg zwaar, maar staat er 1001 tegelijkertijd open? Dat kan de computer op verschillende manieren belasten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is 't budget? En wat zijn 'veel' programma's?
Ik vind die HP dingen persoonlijk aardig aan de prijs, maar als budget geen probleem is dan boeit dat niet zoveel natuurlijk.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:40
Huh? Gaat een directiesecretaresse zelf een computer kopen?
Is er geen IT beheer die eea voorschrijft/bepaald?
Hoe bedrijfszeker moet het zijn (dus business modellen met bijbehorende reparatiesnelheid?)

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Smobbo schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:51:
Is er geen IT beheer die eea voorschrijft/bepaald?
Schooladministratie
Ik kom maar weinig scholen tegen waar ze überhaupt iemand hebben die zo'n ding kan aansluiten.

• steef2
Het gaat vooral om 1001 programma's die tegelijk open staan. Op dit moment moet outlook worden afgesloten om magister goed te laten draaien. :+

Er is geen budget genoemd maar rond de 1000 euro is denk ik een mooi uitgangspunt. Mochten de prestaties van een computer een hogere aanschafprijs rechtvaardigen is daar vast over te praten.

De computer zal worden geïnstalleerd en onderhouden door KIEN ICT, de IT beheerder. De keuze voor de computer is helemaal vrij.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-11 03:45
steef2 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:02:
De computer zal worden geïnstalleerd en onderhouden door KIEN ICT, de IT beheerder. De keuze voor de computer is helemaal vrij.
De situatie wordt nou niet echt helderder door dit antwoord... Er is een overkoepelende ICT-cooperatie voor scholen die ondersteunt ? Maar doet die alleen de installatie ? Of repareren ze ook als er iets kapot is ? Of moet je daar wel zelf een servicecontract voor afsluiten ? Vreemd ook dat die geen standaardmodel aanbevelen. Als supportmedewerker van zo'n club wordt je er vast niet heel erg vrolijk van dat je alles moet ondersteunen van HP en Dell tot zelfbouw van een van de docenten...
Er is geen budget genoemd maar rond de 1000 euro is denk ik een mooi uitgangspunt. Mochten de prestaties van een computer een hogere aanschafprijs rechtvaardigen is daar vast over te praten
Voor 1000 euro koop je een redelijke PC, maar service kost geld... Next business day is bijvoorbeeld standaard bij Dell, maar sneller kan ook. En is duurder. Je vertelt dat er veel tegelijk open moet staan. Zijn 2 schermen dan niet makkelijk ? Of zijn die er al ?

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:05

P_Tingen

omdat het KAN

Voor administratief werk zou ik inderdaad - net als @Oekiejoekie - eerder denken aan een 2-monitor opstelling. Dan een ssd erin voor de snelheid en met 8GB memory en een Pentium moet je een heel eind kunnen komen (een i7, serieus?). Mijn huidige pc, voor programmeerdoeleinden is een i5-2400 en die voldoet nog steeds prima, dankzij 8GB memory en een vlotte ssd. Een nieuwe Pentium is net zo snel.

Wat interessanter is, is waar je je bestanden opslaat. Is dat op een netwerklocatie? Anders moet je iets regelen voor backup. En wat moet er gebeuren als mevrouw de directiesecretaresse haar pc opstart en die tegen haar zegt dat ze de boom in kan? Dan wil ze denk ik snel iemand die er wat aan kan doen.

... en gaat over tot de orde van de dag

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
steef2 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:02:
Het gaat vooral om 1001 programma's die tegelijk open staan. Op dit moment moet outlook worden afgesloten om magister goed te laten draaien. :+
Zoek dan eerst eens uit waar dat aan ligt.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik zou allereerst aan Kien ICT vragen wat zij voorschrijven qua minimale specificaties. Zij kennen de situatie waarschijnlijk het beste. Ook kan het zijn dat zij een voorkeur hebben voor een merk en zelfs een serie PC's.

Sowieso zou ik, wegens zakelijk gebruik, gaan voor een zakelijke lijn HP of Dell met daaraan zoals gesuggereerd 2x23" of juist een ultrawide.

Qua desktop of laptop, voor €1000 koop je een heel knappe laptop die behoorlijk zware taken al prima aan kan. Wel zit je mogelijk nog in de series waarin je een SSD moet retrofitten maar da's met 10 minuten gedaan.

Ander ding: Backups. Hoe gaan die geregeld worden? Of komt er geen lokale data op te staan?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Oekiejoekie
P_Tingen schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:55:
Wat interessanter is, is waar je je bestanden opslaat. Is dat op een netwerklocatie? Anders moet je iets regelen voor backup. En wat moet er gebeuren als mevrouw de directiesecretaresse haar pc opstart en die tegen haar zegt dat ze de boom in kan? Dan wil ze denk ik snel iemand die er wat aan kan doen.
Er wordt onder andere Magister genoemd. Dat is een webapplicatie. Dus ik neem aan dat dat ICT-samenwerkingsverband ook ASP is naast ICT-ondersteuner.

Maar de info van @steef2 is wel heel erg karig... Dubbel je support inkopen (bij pc-leverancier en dienstverlener) is te duur, te weinig support inkopen (dus bij geen van tweeen) gaat ten koste van de continuiteit. Daarnaast is het onderwijs. Moet er bijvoorbeeld een windows-licentie bij, of is dat via onderwijscontracten al gedekt ?
unezra schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:18:
Qua desktop of laptop, voor €1000 koop je een heel knappe laptop die behoorlijk zware taken al prima aan kan. Wel zit je mogelijk nog in de series waarin je een SSD moet retrofitten maar da's met 10 minuten gedaan.
NEE!!! In zakelijke hardware wil je niet retrofitten. Daar wil je een configuratie die compleet en ondersteund is geleverd door leverancier, en waar je op die configuratie 3/4/5 jaar servicecontract hebt (en aangezien het onderwijs is = weinig geld, dus zal het wel 5 jaar worden). Dat retrofitten doe je thuis maar...

[ Voor 26% gewijzigd door Oekiejoekie op 26-09-2017 16:36 ]

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:53
Het gaat vooral om 1001 programma's die tegelijk open staan
Als je 1001 programma's nodig hebt om je werk te doen, is het kopen van een nieuwe werkplek wel je laatst probleem.
tegen de tijd dat je ze alle 1001 gestart hebt, is het al 17:00 uur.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Oekiejoekie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:27:
[...]
NEE!!! In zakelijke hardware wil je niet retrofitten. Daar wil je een configuratie die compleet en ondersteund is geleverd door leverancier, en waar je op die configuratie 3/4/5 jaar servicecontract hebt (en aangezien het onderwijs is = weinig geld, dus zal het wel 5 jaar worden). Dat retrofitten doe je thuis maar...
Als budget geen probleem is, sure, koop er een met SSD af-fabriek. Als budget wel een probleem is en je hebt een ICT leverancier die d'r mee overweg kan, is het een overweging.

Wij hebben het hier (MKB+, 50-100 FTE) heel bewust een paar jaar geleden wel gedaan. Voor laptops met SSD was geen budget, dus laptops zonder SSD gekocht en een SSD geretrofit. Zou er wat mis gaan met die SSD, hadden we er de originele HDD in gehangen en klaar.

Maar goed, eigen ICT afdeling. De voordelen (snelle laptop) wogen ruimschoots op tegen de nadelen (geen support op de SSD).

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Oekiejoekie
unezra schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:57:
[...]

Als budget geen probleem is, sure, koop er een met SSD af-fabriek. Als budget wel een probleem is en je hebt een ICT leverancier die d'r mee overweg kan, is het een overweging.

Wij hebben het hier (MKB+, 50-100 FTE) heel bewust een paar jaar geleden wel gedaan. Voor laptops met SSD was geen budget, dus laptops zonder SSD gekocht en een SSD geretrofit. Zou er wat mis gaan met die SSD, hadden we er de originele HDD in gehangen en klaar.

Maar goed, eigen ICT afdeling. De voordelen (snelle laptop) wogen ruimschoots op tegen de nadelen (geen support op de SSD).
Ja, je zegt het zelf al. Jullie hebben een ICT-afdeling, met handige medewerkers. Maar hier hebben we het over een school. Met misschien één van de docenten, die wel wat handig is met computers... Een administratief medewerker vervangt doorgaans geen harde schijven, en die docent kun je geen uur wegroepen uit zijn klas omdat je computer het niet doet...

• steef2
Oekiejoekie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:23:

De situatie wordt nou niet echt helderder door dit antwoord... Er is een overkoepelende ICT-cooperatie voor scholen die ondersteunt ? Maar doet die alleen de installatie ? Of repareren ze ook als er iets kapot is ? Of moet je daar wel zelf een servicecontract voor afsluiten ? Vreemd ook dat die geen standaardmodel aanbevelen. Als supportmedewerker van zo'n club wordt je er vast niet heel erg vrolijk van dat je alles moet ondersteunen van HP en Dell tot zelfbouw van een van de docenten...

Voor 1000 euro koop je een redelijke PC, maar service kost geld... Next business day is bijvoorbeeld standaard bij Dell, maar sneller kan ook. En is duurder. Je vertelt dat er veel tegelijk open moet staan. Zijn 2 schermen dan niet makkelijk ? Of zijn die er al ?
De ICT-cooperatie ondersteunt de scholen met installatie, reparatie en alle andere dingen die erbij komen kijken. De ICT-cooperatie heeft gezegd dat iedereen zijn eigen computer mag uitzoeken. Ik vind dit zelf ook vreemd klinken maar het schijnt dat er zelfs al mensen rondlopen met MacBooks. :P

Momenteel staat er 1 scherm maar die word vervangen door twee grotere schermen. Maar daar was dit topic niet voor, deze gaat puur over de desktop. Of eventueel laptop. ;)
P_Tingen schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:55:
Voor administratief werk zou ik inderdaad - net als @Oekiejoekie - eerder denken aan een 2-monitor opstelling. Dan een ssd erin voor de snelheid en met 8GB memory en een Pentium moet je een heel eind kunnen komen (een i7, serieus?). Mijn huidige pc, voor programmeerdoeleinden is een i5-2400 en die voldoet nog steeds prima, dankzij 8GB memory en een vlotte ssd. Een nieuwe Pentium is net zo snel.

Mijn huidige pc, op mijn werk heb ik een i5-4200u met 8GB en SSD en die werkt ook prima, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet erg vind dat ik thuis spijt heb van een i5-6600k. :P

De bestanden worden allemaal opgeslagen op een netwerklocatie, de servers van de ICT-cooperatie, deze ondersteunen ook bij problemen met inloggen, niet werkende programma's en crashes etc. Het is een soort 'even Apeldoorn bellen' dienst. ;)
unezra schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:18:
Ik zou allereerst aan Kien ICT vragen wat zij voorschrijven qua minimale specificaties. Zij kennen de situatie waarschijnlijk het beste. Ook kan het zijn dat zij een voorkeur hebben voor een merk en zelfs een serie PC's.

Sowieso zou ik, wegens zakelijk gebruik, gaan voor een zakelijke lijn HP of Dell met daaraan zoals gesuggereerd 2x23" of juist een ultrawide.

Ander ding: Backups. Hoe gaan die geregeld worden? Of komt er geen lokale data op te staan?
Het vervelende, of juist fijne :+ , is dat Kien ICT heeft gezegd dat iedereen zijn eigen pc mag uitzoeken. Ze hebben geen voorkeur voor merk en iedereen mag zelf weten wat hij wil. Het is een soort vroege variant van Sinterklaas :)

Dat retrofitten zal ik navragen.

Er wordt geen lokale data op de computer opgeslagen want alles gaat via de servers van Kien ICT.
Oekiejoekie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:27:
[...]

Er wordt onder andere Magister genoemd. Dat is een webapplicatie. Dus ik neem aan dat dat ICT-samenwerkingsverband ook ASP is naast ICT-ondersteuner.

Maar de info van @steef2 is wel heel erg karig... Dubbel je support inkopen (bij pc-leverancier en dienstverlener) is te duur, te weinig support inkopen (dus bij geen van tweeen) gaat ten koste van de continuiteit. Daarnaast is het onderwijs. Moet er bijvoorbeeld een windows-licentie bij, of is dat via onderwijscontracten al gedekt ?

[...]

De windows licentie kan via school worden geregeld. Het support wordt dus geregeld via de ICT-cooperatie zoals ik al eerder in de bericht vermeldde.

Over het retrofitten zal ik navraag doen bij de ICT-cooperatie.

---------------

Samenvattend, de keuze is dus helemaal vrij. Ondersteuning komt vanuit de ICT-cooperatie die alle reparaties, crashes etc. voor zijn rekening neemt. De computer of laptop zal op een server draaien waarbij alle bestanden ook opgeslagen zullen worden. Over back-ups zijn er dus geen zorgen.

Het is gewoon een soort Sinterklaas waarbij iedereen een nieuwe pc/laptop krijgt. :)

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:54

Grvy

Bot

steef2 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:27:
[...]

Het is gewoon een soort Sinterklaas waarbij iedereen een nieuwe pc/laptop krijgt. :)
En ik zou dan ook maar snel weg gaan bij dat Kien ICT. 8)7 lijkt meer op Geen ICT.

[ Voor 4% gewijzigd door Grvy op 26-09-2017 18:35 ]

Dit is een account.

• Oekiejoekie
steef2 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:27:
[...]

De ICT-cooperatie ondersteunt de scholen met installatie, reparatie en alle andere dingen die erbij komen kijken.
Oke. Ondersteunt bij de reparatie. Dat is dus niet ze betalen de reparatie. Dan zou ik toch gaan voor een goede zakelijke desktop, met een lang servicecontract (onderwijs is vaak niet veel geld, dus 5 jaar). Kost je bij Dell een 200 euro. Oh, neem ook de "keep your harddrive" optie er bij. Die kost een euro of 15, maar dan weet je ook zeker dat gevoelige gegevens over leerlingen of docenten nooit je organisatie uit gaan...
De ICT-cooperatie heeft gezegd dat iedereen zijn eigen computer mag uitzoeken. Ik vind dit zelf ook vreemd klinken maar het schijnt dat er zelfs al mensen rondlopen met MacBooks. :P
Dat klinkt als Bring Your Own Device. Dan kun je er nog zo veel processorpower tegenaan knallen, maar waarschijnlijk is er een cloudoplossing. Zit de bottleneck niet in die cloud ???
Momenteel staat er 1 scherm maar die word vervangen door twee grotere schermen. Maar daar was dit topic niet voor, deze gaat puur over de desktop. Of eventueel laptop. ;)
En dat is incl of excl de 1000 euro ? En voor wat betreft de keuze voor een laptop: Heeft dat nog voordelen voor thuiswerken ?
Er wordt geen lokale data op de computer opgeslagen want alles gaat via de servers van Kien ICT.
Nog een keer... Dat klinkt bij mij als ze werken in de cloud... Dan kun je er een I7 of I9 tegenaan gooien, of desnoods een GTX1080. Maar daar schiet je niks mee op. Sterker nog: Ik vraag me af waarom de bestaande configuratie in dat geval niet voldoet. Misschien dat ze daar eens naar moeten kijken ??

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het lijkt me nuttig om meer te weten van het huidige systeem zodat te bepalen is wat de eventuele bottleneck is. Te weinig RAM bijv. gaat op een systeem met veel programma's open leiden tot intensief gebruik van het swapfile op HDD wat enorm vertraagt, ook al is het systeem in alle andere opzichten op de taak berekend. Een oude trage harde schijf kan dat dan nog eens fors versterken. Een upgrade met meer RAM en een snellere HDD of SSD kan dan al voldoende zijn.

Gebruik bijv. even iets als dit of iets soortgelijks (zoek bijv. op: pc specifications utility) en plaats dan het resultaat, evt. met privacygevoelige gegevens verwijderd.

http://www.alexnolan.net/software/sysspec.htm

• steef2
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:59:
Het lijkt me nuttig om meer te weten van het huidige systeem zodat te bepalen is wat de eventuele bottleneck is. Te weinig RAM bijv. gaat op een systeem met veel programma's open leiden tot intensief gebruik van het swapfile op HDD wat enorm vertraagt, ook al is het systeem in alle andere opzichten op de taak berekend. Een oude trage harde schijf kan dat dan nog eens fors versterken. Een upgrade met meer RAM en een snellere HDD of SSD kan dan al voldoende zijn.

Gebruik bijv. even iets als dit of iets soortgelijks (zoek bijv. op: pc specifications utility) en plaats dan het resultaat, evt. met privacygevoelige gegevens verwijderd.

http://www.alexnolan.net/software/sysspec.htm
-Update-

Ik ben langsgeweest en heb het programma 'Speccy' gedraaid, zie hieronder de resultaten van het programma.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aFSJzUB.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AnAAn1d.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FoVKmov.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bcTX8BE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pQqod4P.jpg

Ik ben benieuwd naar jullie tips en suggesties! :)

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Speccy allows you to save your scan results directly as a snapshot, XML or text file for easy sharing.
Tekst was handiger geweest om even e.e.a. met copy/paste in Google te kunnen gooien.

Die processor lijkt me niet echt te mager voor een kantoormachine. Maar 4GB RAM houdt nou niet bepaald over als je flink veel applicaties tegelijk gebruikt. Hoeveel moeite is het om dat evt. eens met meer geheugen te testen?

Als het systeem écht onlogisch traag is vraag ik me ook af of er misschien de nodige malware op verzeild is geraakt. Hoe is het beleid m.b.t. beveiliging daar? Is het systeem recent, of überhaupt ooit, gecheckt op malware? Kan nooit kwaad dat (nog) eens te doen. Baat het niet dan schaadt het niet en mogelijk zeer zinvol om dat als oorzaak eerst uit te sluiten (of niet dus ;)).

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:44
Ik gok dat je met wat meer geheugen een groot deel van de problemen hebt opgelost. 1001 programmas (of tabbladen) openen met 4GB..die 4GB zit dan zo vol.

Daarnaast is een SSD eigenlijk ook niet meer weg te denken, maar goed.

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-11 15:33
Ik denk dat de 4gb ram echt de bottleneck is. Ik heb 8gb ram op mn werk laptop en als ik nu ziet bijvoorbeeld, ik heb deze allemaal open: outlook, skype4b, paar excel files, en nu ook chrome om dit te typen met wat tabs, zit ik al op 83% memory gebruik. Oke chrome vreet best veel, maar feit blijft dat 4gb echt niet genoeg is.

Aan andere kant denk ik wel dat je mss beter de hele boel vervangen ipv alleen een ram erin stekken.
Hoeveel mensen heb ik op werk die denkt dat hun laptop of desktop langzaam is alleen omdat het wat ouder is, dus wat dikker bijv dan de nieuwste laptops. Uhh nee, voor outlook en excel is een 2 jaar oud laptop met i7 en 8gb ram meer als zat! Is niet de sexiest laptop, maar langzaam is het zekeeer niet.
Vaak geeft dit toch weer frustratie en noem maar wat - puur tussen de oren.

Zelf hebben wij op werk laptop + docking station + 2 schermen.
Ik weet niet of er behofte is aan mobiliteit - zo niet dan bij desktop blijven idd.
Dell is aan te raden. Onze ervaring met HP is zo slecht.

Wat denk je aan zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 164,95€ 164,95
1ASRock DeskMini 110€ 133,-€ 133,-
1Crucial CT8G4SFS824A€ 73,40€ 73,40
1Crucial MX300 m.2 275GB€ 88,47€ 88,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 459,82

Veel goedkoper dan gelijkwaardige kant en klare pc.
Je hebt dus ruimte voor latere uitbreiding bijv extra RAM. (vandaar bewust gekozen voor 1 stick ipv 2)
En hij is klein - valt niet zo op.
Ook hdmi + dp output voor je 2 schermen. (Oke 2 dp's waren fijner geweest, maar goed..)
CPU zegt men dat je beter kan wachten voor nieuwe intel maar ik vind deze goed zat - zeker voor de doeleinde.

Life is too short to drive boring cars

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als er RAM uitbreiding gekocht wordt doe het dan meteen goed zou ik zeggen en zet er 16GB in. Waarschijnlijk dan beter die 4GB eruit te gooien want dan kan het in dual channel draaien wat meen ik weer niet gaat met een enkele module erbij. Tenzij je nog een tweede 4GB module hebt. Misschien zijn er meer dezelfde machines daar die ook een upgrade kunnen gebruiken en waar dan nog een module uit kan vrijkomen.

De processor ondersteunt DDR3-1600 Een setje van 2x8GB kost ook geen vermogen.

categorie: Geheugen intern

Wel liefst een lijstje vinden met door HP als compatible bevonden RAM modules. Ik kan met de beperkte info van het moederbord niet veel vinden bij HP zelf.

Hier algemene HP info.

https://support.hp.com/us-en/document/bph03886

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:05

P_Tingen

omdat het KAN

Woow, doe mij die cpu hier in mijn developer-pc graag; een stuk beter dan wat ik nu heb. Daar mankeert echt helemaal niks aan. Als je systeem nu traag is dan ligt het niet aan de CPU durf ik te stellen. Het geheugen is wel wat krap, zeker als er een traditionele schijf in het systeem zit. Zet er een ssd in en vervang het geheugen door minimaal 8GB (ouwe eruit, nieuwe erin) en je herkent het systeem niet weer terug.

O, en voor administratief werk zou ik ook een monitor met een iets hogere resolutie aanschaffen dan 1280x1024 (nog een oude 17'' monitor?)

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1