Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laue
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Hallo Allen,

Na jaren lang trouwe WP gebruiker te zijn, gaat nu het doek vallen. Mijn lumia 950 gaat het begeven door gewoonweg ruw gebruik. (Werkzaam in de agrarische sector)

Mijn telefoon is echt een werkpaard. Bellen, appen, mailen, pdfs bekijken, switchen tussen diverse apps, navigatie, spotify, etc. Het zijn geen zware app's of games.

De camera moet goed tot zeer goed zijn voor zakelijke foto's. geen matig tot voldoende.

Ik ben net over op USB-C, dus eigenlijk geen zin in mirco usb, draadloos opladen is gewoon praktisch op het nachtkastje.

D'r zit geen limiet aan het budget en ik kan de BTW terug vragen. Maar het moet wel rationeel zijn. Een iPhone van 1329,- is verre van rationeel. Daarnaast vind ik de nieuwste telefoons tegenwoordig gewoon DUUR ondanks dat ik geen budget limiet heb.

Eigen suggesties:

BlackBerry Priv

- "oude" 808 soc, zou hij nog mee kunnen komen?
- micro USB
- support weg? hoe belangrijk is android oreo?
+ Degelijk gebouwd
+ Qwerty FTW!

BlackBerry Onekey

- 625 soc? kun je daar mee weg komen tegenwoordig?
- Brakke camera
+ Micro USB
+ Vingerafdruk scanner
+ Degelijk gebouwd

Oneplus5
+ Veel bang for your buck
- Support?
- Bouwkwaliteit?

Nokia 8
+veel bang for your buck
+ Vingerafdruk scanner

De Priv is nu echt een koopje, staat op diverse website voor 188,- Ex btw. Maar ik wil er toch zeker een jaar tot 1,5 jaar weer mee doen.

Commentaar en suggesties zijn welcome _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je maakt gebruik van USB-C, je wil degelijkheid, support en bent er redelijk intensief mee bezig. Ooit de Samsung Galaxy S8 overwogen? Ja, hij is m.i. prijzig, maar dan heb je imo ook een goed toestel.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Bij zwaar gebruik, gaat het dan over intensief gebruik, of zogezegd met een stel steenkoolhanden op dat scherm drukken alsof t een 3310 is (overdreven uiteraard)? Want bij het 2de gaat het eerlijk gezegd lastig worden aan je eisen te voldoen. Stevig gebouwde telefoons zijn vooral fysiek stevig gebouwd, en wat minder technologisch stevig ingericht.

Anders zou inderdaad een Samsung nog best een goede keuze zijn. Verder zou een Pixel ook nog een goede keuze kunnen zijn, maar daarvan kan de prijs ook nog een enigszins heikel puntje zijn (hoewel redelijk vergeleken bij iPhone X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 22:15

K-Jay

Klaas Jan

laue schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:25:
Ik ben net over op USB-C, dus eigenlijk geen zin in mirco usb, draadloos opladen is gewoon praktisch op het nachtkastje.
Wat bedoel je hiermee? Ik zie het verband nl. niet tussen USB-C en draadloos opladen. Is draadloos opladen een vereiste voor je nieuwe toestel?

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laue
Een S8 is inderdaad een prima ding, alleen voor mijn gevoel bieden die "dure" toestellen zo weinig extra ten opzichte van een goede mid-ranger. Onderstaande zaken geven mij geen toegevoegde waarde:

- 4k scherm
- quick charge
- edge schermen
- dubbele camera, 1 goede is voldoende
- etc, etc,

Op mijn nachtkastje ligt een Qi charger, maar in de auto's en op kantoor heb ik UBS-C kabels. Draadloos is dus handig, maar geen pré

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-05 16:18
Outerspace schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:29:
Je maakt gebruik van USB-C, je wil degelijkheid, support en bent er redelijk intensief mee bezig. Ooit de Samsung Galaxy S8 overwogen? Ja, hij is m.i. prijzig, maar dan heb je imo ook een goed toestel.
Gezien de sector waar TS in werkt lijkt mij dat geen geschikt toestel, daarnaast geeft de TS aan veel te doen met de telefoon maar geen zware taken... S8 lijkt mij persoonlijk een beetje overkill.

Sowieso lijkt het mij verstandig dat de TS een telefoon neemt die niet van heel erg breekbaar materiaal is gemaakt gezien zijn beroep... een stevige metalen of zelfs nog beter kunststof zal absoluut de levensduur van het toestel ten goede komen in zijn geval.

@laue Zoals ik hierboven al noem lijkt het mij persoonlijk verstandig om vooral voor een beetje stootvaste telefoon te gaan en vallen telefoons met glazen achterkanten of schermen die van rand tot rand gaan al direct af want die zullen met jouw werk geen lang leven hebben.

Wat betreft de soc, je geeft aan veel dingen met de telefoon te doen maar niet echt zware dingen als spelletjes, dan kan je juist prima wegkomen met een SD625, een SD8XX heb je daarvoor in principe helemaal niet nodig.

Maar als ik een betaalbaar advies mag geven van een (zeer) degelijke telefoon welke niet zo kwetsbaar is maar toch over de nieuwste hardware beschikt: pricewatch: Nokia 8 Blauw

Andere goede kandidaten:

pricewatch: LG G6 Zwart

pricewatch: Sony Xperia XZ1 Zwart

pricewatch: Motorola Moto Z2 Play Dual Sim 4GB RAM / 64GB Opslag Grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-04 17:03
laue schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:50:
Een S8 is inderdaad een prima ding, alleen voor mijn gevoel bieden die "dure" toestellen zo weinig extra ten opzichte van een goede mid-ranger. Onderstaande zaken geven mij geen toegevoegde waarde:

- 4k scherm
- quick charge
- edge schermen
- dubbele camera, 1 goede is voldoende
- etc, etc,

Op mijn nachtkastje ligt een Qi charger, maar in de auto's en op kantoor heb ik UBS-C kabels. Draadloos is dus handig, maar geen pré
Galaxy S8:

Geen 4k scherm: check
Geen edge scherm: check
Geen dubbele camera: check

Vrijwel elk modern toestel, zelfs budget, heeft al snel quick-charge ondersteuning trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door Luca op 26-09-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laue
Als het gaat om degelijkheid. Wat @MicGlou aangeeft Het hoeft geen bouwvakkers telefoon zijn maar glas en randloos is een no-go. veels te fragile.

De keyone heeft een SD625. één van het grootste kritiek punt op die telefoon. Maar hoe "traag" is dat nu werkelijk tegenwoordig op een Android toestel? hapert zo'n toestel als ik vanuit de mail een pdf open, terug schakel naar de mail met navigatie op de achtergrond en openstaande telefoon gesprek?

[Edit] Dus de grootste twijfel is nu een beetje tussen de BB onekey & de Nokia 8

[ Voor 8% gewijzigd door laue op 26-09-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
laue schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:25:

D'r zit geen limiet aan het budget en ik kan de BTW terug vragen. Maar het moet wel rationeel zijn. Een iPhone van 1329,- is verre van rationeel. Daarnaast vind ik de nieuwste telefoons tegenwoordig gewoon DUUR ondanks dat ik geen budget limiet heb.
Je hoeft natuurlijk geen iPhone te kopen van € 1329,-, je kan ook een exemplaar met goede camera kopen voor € 807,- : product: Apple iPhone 8
of zelfs voor € 616,- : product: Apple iPhone 7

Inderdaad zijn, zoals hier al eerder gezegd, de modernste telefoons met de beste specs en dus ook de beste camera, niet bepaald de meest robuuste. Hou er, komende van een Lumia 950, rekening mee, dat alle door jou in overweging genomen telefoons een mindere camera hebben, dan je huidige Lumia. Voor een goede camera moet je dan toch bij de topmodellen zijn, zoals bovengenoemde iPhones, en de Samsung Galaxy S7 en S8, allemaal helaas geen robuuste toestellen.
Wanneer je echt goede foto's wil maken, ook voor zakelijk gebruik, dan toch misschien een van deze high-end modellen overwegen, met een stevige hoes? Of, afhankelijk ervan, hoe vaak je foto's wil maken, een compactcamera, naast een goedkopere telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je een stevig toestel wilt met ondersteuning zou ik een Nokia 6 of Nokia 8 kiezen inclusief beschermingshoesje, dan heb je denk ik de leukste combinatie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laue
Ik heb een fout gemaakt in mijn eerste post. De keyone van BB heeft juist een hele goede camera kom ik net achter. Een sony sensor die ook in de google pixel zit.

De Nokia 8 heeft 1 gig meer ram (altijd lekker), high-end Soc en meer opslag. al is 32g meer dan genoeg.

De keyone heeft een (naar verluid een zuinige) mid-range Soc, maar wel weer een toetsenbord met nifty features.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand antwoord weet op mijn vorige vraag.
De keyone heeft een SD625. één van het grootste kritiek punt op die telefoon. Maar hoe "traag" is dat nu werkelijk tegenwoordig op een Android toestel? hapert zo'n toestel als ik vanuit de mail een pdf open, terug schakel naar de mail met navigatie op de achtergrond en openstaande telefoon gesprek?
#ProductPrijsSubtotaal
1BlackBerry KEYone, 3GB ram, single sim Zilver, Zwart€ 555,-€ 555,-
1Nokia 8 Glossy Blauw€ 552,17€ 552,17

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-04 21:59

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Bij nokia 8 krijg je 64gb en je kan nog altijd een sd kaartje indoen als je wilt

Review QNAP TS-230 NAS

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:36
laue schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 20:50:
Ik heb een fout gemaakt in mijn eerste post. De keyone van BB heeft juist een hele goede camera kom ik net achter. Een sony sensor die ook in de google pixel zit.

De Nokia 8 heeft 1 gig meer ram (altijd lekker), high-end Soc en meer opslag. al is 32g meer dan genoeg.

De keyone heeft een (naar verluid een zuinige) mid-range Soc, maar wel weer een toetsenbord met nifty features.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand antwoord weet op mijn vorige vraag.

[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1BlackBerry KEYone, 3GB ram, single sim Zilver, Zwart€ 555,-€ 555,-
1Nokia 8 Glossy Blauw€ 552,17€ 552,17
Dan vind ik de Nokia 8 de beste keus. €500 voor een toestel met een SoC die ook op een €250 toestel zit is wel heel jammer. Heb je al gekeken naar de Oneplus 5? Das in best wel goede allrounder die uit blinkt in batterij en performance en nog eens gigantisch snel oplaad.
Pagina: 1