Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Vernee Thor E smartphone met Android 7.0 en de standaard Android keyboard app. In de language preferences settings is 1 English en 2 Nederlands geselecteerd.

Wanneer ik in gelijk welke app iets typ, en english selecteer, werken de word suggestions perfect.
Wanneer ik echter Nederlands selecteer zijn de suggestions belachelijk beperkt.
Enkel eenvoudige woorden worden voorgesteld, onafhankelijk van wat ik typ. Bv: de het een met tijd ik je me nu ...

Enig idee hoe dit komt en hoe dit te fixen? Op mijn vorige smartphone met Android 5 werkte dit perfect.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd ik heb geen idee waarom de suggesties niet goed werken. Maar je kan dit eenvoudig oplossen door een ander toetsenbord te installeren. Bijvoorbeeld: Google Play: SwiftKey Keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Bij Lineage os:
Instellingen > talen en invoer > virtueel toetsenbord > Android toetsenbord > tekstcorrectie > woordenboeken toevoegen

Staat Nederlands daar geïnstalleerd?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:06:
Bij Lineage os:
Instellingen > talen en invoer > virtueel toetsenbord > Android toetsenbord > tekstcorrectie > woordenboeken toevoegen

Staat Nederlands daar geïnstalleerd?
Jazeker. De system languages optie is geselecteerd. En daar zie je english en nederlands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Is er misschien een optie á la taalherkenning die je nog aan moet zetten?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Taalherkenning? Ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:44
Woord suggesties klinkt wel als iets wat nog geleerd moet worden. Oftewel het woord wat je wil gaan typen wordt al voorspelt op basis van je vorige woord(en). Maar dat moet wel geleerd worden in de tijd dat je het gebruikt.

Als het puur gaat om verbetering in de vorm van (auto)correct is dat een vinkje of een corrupt bestand is en dan kan even de app herinstalleren of de tijdelijke bestanden verwijderen oid misschien de oplossing zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door S-te-fan op 26-09-2017 16:58 ]

Pagina: 1