Wijsheid 1070-1080 kaart

Pagina: 1
Acties:

• Kali Durge
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-02 13:32
[s]Beste Tweakeraren,

Nu bijna een jaar geleden was ik van plan een game pc/film samen te stellen.
MSI 1070, 2560x1440p (G-sync).

Zoals de meeste weten, is de MSI 1070 kaart overpriced. Niemand weet wanneer deze kaart goedkoper gaat worden. Ik wacht nu al 3/4 jaar op de prijsdaling.

Ik snap niet echt waarom de meeste mensen zeggen dat deze kaart overrpiced is.
De MSI 1070 kostte in mei 2016; 500 Euro. Nu kost hij 530 Euro. Tegenover een doorsnee 1080 kaart is hij wellicht veel duurder.

Wat ik mij afvraag als ik een 1080 kaart koop, of dit een juiste beslissing is. Het zou een overkill worden. Hoe erg is dat?

Ik heb ook niet heel veel zin om nog langer op de prijsdaling te wachten.

Het liefst kies ik voor de MSI 1070 vanwege hij stil is. En ik nooit een 4K scherm ga aanschaffen.

Bedankt

Spellen die ik ga spelen.

Squad, Raimbow Six Siege, Company of Heroes 2, Ass Creed, Wolfenstein, Farcry, Metro, GTA, Escape from Tarkov, Middle Earth ect

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Waarom ie overpriced is?

Dat lijkt me redelijk makkelijk te zien. Een kaart met dezelfde chip heb je vanaf 450 euro. Een GTX1080 (toch echt wel een stukje sneller) vanaf 520 euro.

Die stilte moet je dan wel heel veel waard zijn, wil je er zo'n meerprijs voor betalen. Maar het is jouw geld, dus wat maakt het uit als de rest van de wereld hem overpriced vindt?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Overpriced is subjectief. Wat @Jeroenneman ook al zegt, wat kan jou het schelen dat anderen de kaart "te duur" vinden.
Ik vind elke Ferrari overpriced en daar trekken mensen die er een kunnen betalen zich ook niets van aan ;)

Als die kaart voldoet aan jouw wensen en je hebt het geld er voor over, lekker bestellen en gaan genieten van je aankoop!

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Omdat je ook voor deze kunt gaan bijvoorbeeld:
pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB

Kost je 50-60 euro minder en je gaat er net zoveel plezier mee beleven. Ik heb deze ook gehad, ik heb hem niet gehoord en liep standaard al tegen de 1800 aan. En als je er zelf mee speelt loopt ie ook rond de 2000, net als die MSI.

Hier nog een test: https://www.computerbase....rkarten-vergleich-test/3/
Die besten Allrounder im Testfeld sind die fast baugleichen Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix GLH und die Palit GeForce GTX 1070 GameRock Premium Edition. Es handelt sich um die schnellsten Partnerkarten, die zudem sehr leise sind und keine allzu hohe Leistungsaufnahme aufweisen. Aber es gibt ein großes Problem: Beide Exemplare sind im Handel kaum lieferbar.
Omdat ze niet leverbaar waren, staan ze niet in de top 3 als je verder naar onder scrollt. De Jetstream heeft bijna dezelfde koeler als die van de Gamerock en Gainward uit de test.

[ Voor 44% gewijzigd door Zeara op 26-09-2017 13:11 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kali Durge schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:27:
Zoals de meeste weten, is de MSI 1070 kaart overpriced. Niemand weet wanneer deze kaart goedkoper gaat worden. Ik wacht nu al 3/4 jaar op de prijsdaling.
Zo lang is de kaart nog niet uit.. ;)
Je bent vergeten te vermelden wat voor monitor je hebt. Is het een high-framerate model?
Wat ik mij afvraag als ik een 1080 kaart koop, of dit een juiste beslissing is. Het zou een overkill worden. Hoe erg is dat?
Overkill is een groot woord.. overpriced trouwens ook.. je kunt beter spijt hebben dat je iets te veel geld hebt uitgegeven dan dat je te weinig geld hebt uitgegeven.
De vraag is uberhaupt of een 1080 'te veel' is, zeker over 2 - 3 jaar.

[ Voor 42% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-09-2017 13:57 ]

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-12-2025
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:42:
[...]

Zo lang is de kaart nog niet uit.. ;)
Hij bedoelt denk ik driekwart niet 3 of 4.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is ook een beetje afhankelijk met welke settings je wil spelen op 1440p. Wil je ultra, 144fps, dan kun je beter een GTX1080 nemen en misschien zelfs een GTX1080ti, dan weet je iig zeker dat je ultra op 1440p met 144fps halen zal (en met de ti iig daar zeker van bent, met de non-Ti zal het per game verschillen, denk ik). :) Is dat niet nodig, en kun je bijvoorbeeld af met 1440p, ultra en 60fps, dan is de GTX1070 een goede kaart.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 26-09-2017 23:42 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• misterdutch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06-2025
De GTX 1070 modellen worden gezien als "overpriced" omdat je voor een paar tientjes meer al een GTX 1080 hebt. Als je bereid bent om een paar honderd euro neer te leggen voor een 1070, maken die paar tientjes niet echt meer uit, en is het dus slimmer om de 1080 te kopen - zelfs al denk je dat het meer is dan je nu nodig hebt.

Games zullen in de toekomst steeds meer eisen stellen qua videokaarten. Met de 1070 zal je best nog een paar jaar vooruit kunnen, maar met de 1080 iets langer.

Je moet je dus eigenlijk afvragen hoeveel extra tijd je denkt mee te kunnen met de GTX 1080 vergeleken met de GTX 1070 voordat jij gaat vinden dat je aan een vervanging toe bent. Dit is persoonlijk: een hardcore gamer die koopt voor die paar tientjes wellicht een jaartje extra tijd, terwijl iemand anders wellicht meer houdt van de wat oudere games waardoor hij er geen last van zal hebben dat hij de Battlefield / Gears of War / Ghost Recon-achtige-spellen in 2020 dan op low moet zetten (want die speelt hij toch niet).

Ik zie het dus als een proces van 2 stappen: eerst je eigen game-gewoontes analyseren en proberen te voorspellen of je over 2 á 3 jaar spijt gaat hebben van het hebben van een 1070 ipv een 1080. Stap 2: weeg deze voorspelde spijt af tegen de paar tientjes die je nu extra kwijt bent aan een 1080.

Zie ook mijn topic van een paar dagen geleden waarin in precies dezelfde afweging als jij probeer te maken. (Helaas nog niet te veel reacties :( )

[ Voor 7% gewijzigd door misterdutch op 27-09-2017 13:43 ]

• Kali Durge
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-02 13:32
Excuses voor het laat reageren.

Mijn huidige scherm heeft een refresh tijd van 60Hz (Syncmaster P2370), denk ik. Ik heb helemaal geen problemen met de oude spellen die ik speel. In de afgelopen jaren zijn spellen mooier geworden. Dit geef mij de gelegenheid om de settings hoog naar ultra niveau op te schroeven. Ik ben een casual gamer,

Ik ga mee met jullie om voor de (MSI) 1080 kaart. Die paar tientjes extra voor de 1080 maken op mijn totale pc bedrag dan ook weinig meer uit. Dit zal mijn laatste upgrade worden.

Je vroeg op welke fps ik wil spelen en dat het uitmaakt welke games ik wil spelen.
Ik begrijp dat bij 'snelle' games een hoge fps ten goede komt. Maar......
Vallen de spellen die ik wil spelen onder de snelle shooters? Of worden shooters zoals: Counter Strike, Battlefield 1, Doom, Call of Duty meer onder snel verstaan?

Het scherm dat ik ik gedachte heb is de Dell S2417DG (met G-sync)

Ik heb nu een kleine 8 jaar de HD 5850 kaart. Ik update mijn pc pas als het echt nodig is. Dat is nu het geval. Anders had ik in de tussentijd wel een GT 970 gekocht. De Palit 1070 laat ik links liggen.

@CH4OS ,
Pagina: 1