PC start niet meer op (gaat aan, uit, aan, uit, enz.)

Pagina: 1
Acties:
  • 725 views

Vraag

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-11 12:09
Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn PC, maar gisteren toen ik hem 's ochtends aan wilde zetten gebeurde het. Als ik hem aan doe, dan gaat hij voor een halve seconde aan en gaat dan direct uit. Na een halve seconde gaat hij weer aan en valt dan weer uit, enzovoorts...

Dit heb ik nog nooit meegemaakt en de avond daarvoor was er nog niks aan de hand.

Ik heb toen geprobeerd 1 voor 1 de componenten eruit te halen om het één en ander uit te sluiten (RAM en videokaart), maar het probleem bestond nog steeds. Toen heb ik het moederbord van de voeding afgehaald en weer aangesloten, en daarna werkte het opeens weer. Waarschijnlijk omdat het moederbord dat reset (?)

Een paar uur later echter, midden in potje Rocket League, ging hij weer abrupt uit (en aan en uit en aan enz..). Het probleem was dus weer teruggekomen. Toen maar weer opniieuw het moederbord losgekoppeld en weer aangesloten op de voeding, en toen werkte alles weer. De CPU overclock @4.1 GHz had ik maar verwijdert, misschien dat het daaraan zou liggen. De CPU en RAM draaien weer op stock. De rest van die dag geen problemen meer gehad.

Nu is het de volgende ochtend, en je raad het al, opnieuw hetzelfde probleem bij het aan zetten.. Iemand enig idee wat er mis is?

PC specs:
MSI GTX 1070
MSI Z87 G45 Gaming
i5 4670k @3.4 GHz (Stock)
Samsung Evo SSD
2x8 GB Corsair Vengeance RAM geheugen @1666 MHz (Stock)
Corsair AX860i

[ Voor 7% gewijzigd door Montu op 26-09-2017 11:43 ]

PC Specs

Alle reacties

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Mocht je nog in je BIOS kunnen komen, zie je daar je voltages voorbij komen? Misschien staan je voltages foutief door het overklokken.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Montu
Slavy schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:44:
Mocht je nog in je BIOS kunnen komen, zie je daar je voltages voorbij komen? Misschien staan je voltages foutief door het overklokken.
Daar ligt het probleem niet verwacht ik, want de overclock had ik vberwijdert en alle waardes heb ik door het moederbord op default laten zetten. Ik heb het even gecheckt, en de CPU Voltage Mode staat op Auto, en de voltage op dat moment was 1.056V.

PC Specs

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:49
Voeding gaar ?

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Heb je een andere voeding om mee te testen?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27

Nemesizz

Untouchable

Denk ook dat de voeding gaar is. Dus indien mogelijk proberen te testen met een andere voeding.

• Montu
Nemesizz schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:36:
Denk ook dat de voeding gaar is. Dus indien mogelijk proberen te testen met een andere voeding.
Hmm, maar ik maak nu al de hele dag probleemloos gebruik van m'n PC. Zelfs wat games gespeeld, zonder problemen. Ik denk daarom niet dat het de PSU is, maar eerde het moederbord?

PC Specs

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Montu schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:40:
[...]

Hmm, maar ik maak nu al de hele dag probleemloos gebruik van m'n PC. Zelfs wat games gespeeld, zonder problemen. Ik denk daarom niet dat het de PSU is, maar eerde het moederbord?
Dan is de voeding waarschijnlijk al warm gedraaid.

Heb vaak zat brakke voedingen gezien die niet een koude start willen doen, liet je ze even 5 minuten 'pruttelen' en je zet de PC uit, dan weer aan werkte die gewoon....voor zo lang het duurde.
Na verloop van tijd worden de problemen erger, en uiteindelijk start de PC helemaal niet meer op.

Om dat uit te sluiten is het daarom aan te raden om (indien mogelijk) een andere voeding te proberen.

• Montu
Het probleem opnieuw gehad sochtends toen ik Mn PC aan wilde zetten.. heel vreemd dat als ik het mobo opnieuw connect aan de voeding dat het dan wel werkt.. dat sluit een probleem met de voeding toch eigenlijk uit?

Heb nu 2x gehad dat hij midden tijdens een rocket league potje uitvalt en aan,uit,aan,uit gaat,enz gaat.

PC Specs

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:24

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Montu schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:58:
Het probleem opnieuw gehad sochtends toen ik Mn PC aan wilde zetten.. heel vreemd dat als ik het mobo opnieuw connect aan de voeding dat het dan wel werkt.. dat sluit een probleem met de voeding toch eigenlijk uit?

Heb nu 2x gehad dat hij midden tijdens een rocket league potje uitvalt en aan,uit,aan,uit gaat,enz gaat.
Lees je wel? Juist de voeding is een component dat onverwacht kan uitvallen en waaraan geen logica te hangen is. Probeer dus een andere voeding en als dát niet werkt, kun je verder kijken naar de oorzaak. Maar dat het de voeding is, is het meest waarschijnlijk.

Steam ID = Ackerfiets

• Montu
Family Guy schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:01:
[...]

Lees je wel? Juist de voeding is een component dat onverwacht kan uitvallen en waaraan geen logica te hangen is. Probeer dus een andere voeding en als dát niet werkt, kun je verder kijken naar de oorzaak. Maar dat het de voeding is, is het meest waarschijnlijk.
Ik heb geen andere voeding bij de hand.. ik ben het er mee eens dat de voeding waarschijnlijk de oorzaak is als de pc opeens uitvalt. Maar de PC wilt soms ook gewoon niet opstarten, en als ik het mobo dan opnieuw connect met de voeding, wel weer. Dat is dan toch raar als het aan de voeding zou liggen?

PC Specs

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:24

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Montu schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:14:
[...]

Ik heb geen andere voeding bij de hand.. ik ben het er mee eens dat de voeding waarschijnlijk de oorzaak is als de pc opeens uitvalt. Maar de PC wilt soms ook gewoon niet opstarten, en als ik het mobo dan opnieuw connect met de voeding, wel weer. Dat is dan toch raar als het aan de voeding zou liggen?
Even hypothetisch:

Bij loskoppelen mobo is alle spanning eraf. Vervolgens aankoppelen is starten vanaf 0 spanning --> niet direct een probleem. Starten met spanning (van het niet loskoppelen) --> geeft probleem.

Hmm... :P

Steam ID = Ackerfiets

• Montu
Family Guy schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:29:
[...]

Even hypothetisch:

Bij loskoppelen mobo is alle spanning eraf. Vervolgens aankoppelen is starten vanaf 0 spanning --> niet direct een probleem. Starten met spanning (van het niet loskoppelen) --> geeft probleem.

Hmm... :P
Exact! Dat maakt het zo vreemd..

Waarom zou het uitmaken als ik het mobo loskoppel en weer koppel.

[ Voor 8% gewijzigd door Montu op 28-09-2017 11:45 ]

PC Specs

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:51
Elco's die ontladen worden bij het afkoppelen dan wel ontkoppelen van de voeding zou dit mogelijk kunnen verklaren.

Maar het is denk ik heel simpel: je kan hier nog dagenlang blijven filosoferen over mogelijke oorzaken of waarom het de voeding wel of niet zou zijn - en je komt daar geen steek mee verder. Feit is dat er mensen zijn die de voeding verdenken (inclusief /me) en de troubleshooter geeft gewoon aan dat je door het uitwisselen van componenten moet vaststellen wat de oorzaak is.

Dus: regel een andere voeding, leen er desnoods een van iemand, test het uit en laat weten wat het resultaat is.

Verwijderd

Is hier nog iets uitgekomen? Ik he b n.l. hetzelfde probleem. Elke component stuk voor stuk los gehaald, geen resultaat. Enige maanden geleden hetzelfde probleem. Uiteindelijk naar Paradigit gebracht, Na 1,5 week kon ik de PC weer ophalen. Niets kapot, alleen hebben ze hem statisch ontladen. Hoe dit dan in het vervolg op te lossen? Door de PC van stroom af te halen en tig keren de aan uit knop in te drukken.
Ook dat helpt op dit moment niet!! Ik heb geen geaard stopcontact in de werkkamer. Dus zelf aarding gemaakt door draad in de geaarde stekker vast te zetten en ander uit einde onder kaal gemaakt stukje radiator geklemd.
Ook dat helpt niet! Weet het even niet meer. Een reserve voeding heb ik niet dus, iemand een idee?
PC is 9 jaar oud. Goed verzorgt steeds. Ik heb er wel 3 harde schijven bij hangen maar die heb ik ook al er af gehaald om uit te proberen.
Wie heeft de oplossing?

Het is een Medion met de volgende specs.
Medion PC Model:: MS-7366
type: 32-bits besturingssysteem
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q8300 @ 2,50 GHz
Ram: 4 GB
Grafisch: NVIDIA GeForce GT 220 gecombineerd geheugen geen grafisch op het moederbord

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:14:
Is hier nog iets uitgekomen? Ik he b n.l. hetzelfde probleem. Elke component stuk voor stuk los gehaald, geen resultaat. Enige maanden geleden hetzelfde probleem. Uiteindelijk naar Paradigit gebracht, Na 1,5 week kon ik de PC weer ophalen. Niets kapot, alleen hebben ze hem statisch ontladen. Hoe dit dan in het vervolg op te lossen? Door de PC van stroom af te halen en tig keren de aan uit knop in te drukken.
Ook dat helpt op dit moment niet!! Ik heb geen geaard stopcontact in de werkkamer. Dus zelf aarding gemaakt door draad in de geaarde stekker vast te zetten en ander uit einde onder kaal gemaakt stukje radiator geklemd.
Ook dat helpt niet! Weet het even niet meer. Een reserve voeding heb ik niet dus, iemand een idee?
PC is 9 jaar oud. Goed verzorgt steeds. Ik heb er wel 3 harde schijven bij hangen maar die heb ik ook al er af gehaald om uit te proberen.
Wie heeft de oplossing?

Grafisch: NVIDIA GeForce GT 220 gecombineerd geheugen geen grafisch op het moederbord
Graag een eigen nieuw topic openen hiervoor.
Topics kapen van een ander is niet echt netjes.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:14:
Waarschijnlijk bord naar de gallemiezen. Nieuwe PC kopen dus.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• liedetector
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-11 09:40
nelizmastr schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:30:
[...]

Waarschijnlijk bord naar de gallemiezen. Nieuwe PC kopen dus.
een nieuwe pc wanneer je moederbord kaduuk is? vage opmerking, maar om het bij de TS te houden denk ik ook dat het gewoon de voeding is

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

liedetector schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:33:
[...]

een nieuwe pc wanneer je moederbord kaduuk is? vage opmerking, maar om het bij de TS te houden denk ik ook dat het gewoon de voeding is
Probleem van TS is niet relevant meer na een jaar, en het betreft een Medion die waarschijnlijk een niet standaard voeding en aansluiting heeft. Ook zijn 775 borden niet meer te koop dus als je al moet investeren, dan maar iets van dit decennium halen :)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• liedetector
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-11 09:40
nelizmastr schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:36:
[...]

Probleem van TS is niet relevant meer na een jaar, en het betreft een Medion die waarschijnlijk een niet standaard voeding en aansluiting heeft. Ook zijn 775 borden niet meer te koop dus als je al moet investeren, dan maar iets van dit decennium halen :)
lol niet gezien dat iemand een heel oud topic gekicked had...dan nog is 775 bordje natuurlijk heus wel te vinden voor weinig (heb er nog wel een paar onder in de kast liggen denk ik)

[ Voor 5% gewijzigd door liedetector op 28-05-2018 12:39 ]

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

liedetector schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:38:
[...]

lol niet gezien dat iemand een heel oud topic gekicked had...dan nog is 775 bordje natuurlijk heus wel te vinden voor weinig
Nogmaals, Medion.... 9/10 keer zit daar een niet standaard voedingsaansluiting op en voeding. Moet je dus ook de voeding meevervangen. Moedwillig ouwe meuk in leven houden is niet economisch.

Maar goed, genoeg ontspoord zo :+

• Montu
Waar het probleem lag: de voeding. Deze was kapot. Bij corsair toen een nieuwe gekregen onder garantie. Geen problemen meer gehad sindsdien.

PC Specs

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

nelizmastr schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:40:
[...]

Nogmaals, Medion.... 9/10 keer zit daar een niet standaard voedingsaansluiting op en voeding. Moet je dus ook de voeding meevervangen. Moedwillig ouwe meuk in leven houden is niet economisch.

Maar goed, genoeg ontspoord zo :+
Voeding valt nog wel mee, meeste Medions hadden gewoon een normale ATX voeding (FSP Fortron). Moederborden echter, hadden nog wel eens een afwijkende formfactor (andere mounting holes, soms een BTX, maar inderdaad soms ook een andere voeding aansluiting).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Graag een eigen nieuw topic openen hiervoor.
Topics kapen van een ander is niet echt netjes.
Dit inderdaad. Als je probleem geen eigen topic waard is, is het ook geen offtopic-post in andermans topic waard.

Sowieso heb je andere compontente en dus hoogstwaarschijnlijk een totaal andere situati.

Oude }:O }:O }:O graag in de sloot laten liggen. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.