Ik gebruik Winroute 4.1 om mijn PC toegang te geven tot het internet via de PC v/d buurman...
Buurman z'n PC: Celeron@300MHz/32MB; Win95 OSR 2.5; 10.0.0.1/255.0.0.0; NAT op externe NIC geactiveerd
Mijn PC: AMD K6@350/128MB; Win98 met updatez; 10.0.0.2/255.0.0.0; gateway=10.0.0.1
10Mb Cat5 netwerk met realtek en compex NIC
Buurman Inet bij Chello via COM21...
Het probleem: Als ik een tijdje bezig ben, dan verlies ik ineens de verbinding...
Op het interne netwerk heb ik geen probleem, maar verder dan dat kom ik niet (pingen naar www.tweakers.net zorgt dan voor een "host not found" error)...
Start ik zijn PC opnieuw op, dan is het probleem weer weg...voor zolang dat duurt dan.
Het gekke is, dat er geen touw aan vast te knopen is wannéér dat gebeurt, soms kan ik maar 10 minuten internetten, en dan weer uren achter elkaar
Kent iemand dit probleem, en weet iemand er een oplossing voor
edit: intern=extern
Buurman z'n PC: Celeron@300MHz/32MB; Win95 OSR 2.5; 10.0.0.1/255.0.0.0; NAT op externe NIC geactiveerd
Mijn PC: AMD K6@350/128MB; Win98 met updatez; 10.0.0.2/255.0.0.0; gateway=10.0.0.1
10Mb Cat5 netwerk met realtek en compex NIC
Buurman Inet bij Chello via COM21...
Het probleem: Als ik een tijdje bezig ben, dan verlies ik ineens de verbinding...
Op het interne netwerk heb ik geen probleem, maar verder dan dat kom ik niet (pingen naar www.tweakers.net zorgt dan voor een "host not found" error)...
Start ik zijn PC opnieuw op, dan is het probleem weer weg...voor zolang dat duurt dan.
Het gekke is, dat er geen touw aan vast te knopen is wannéér dat gebeurt, soms kan ik maar 10 minuten internetten, en dan weer uren achter elkaar
Bovenstaande komt van de website van winroute...Cable connectivity issues
Some of our cable customers experience problems regarding the dropping of their connection. This problem is caused by the firmware within their cable modem, specifically the way the cable modem talks to the Ethernet card at a hardware level. If you experience these difficulties, please contact us.
Kent iemand dit probleem, en weet iemand er een oplossing voor
edit: intern=extern
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."