Winroute COM21 "Cable connectivity issues"

Pagina: 1
Acties:

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik Winroute 4.1 om mijn PC toegang te geven tot het internet via de PC v/d buurman...

Buurman z'n PC: Celeron@300MHz/32MB; Win95 OSR 2.5; 10.0.0.1/255.0.0.0; NAT op externe NIC geactiveerd
Mijn PC: AMD K6@350/128MB; Win98 met updatez; 10.0.0.2/255.0.0.0; gateway=10.0.0.1

10Mb Cat5 netwerk met realtek en compex NIC

Buurman Inet bij Chello via COM21...

Het probleem: Als ik een tijdje bezig ben, dan verlies ik ineens de verbinding...
Op het interne netwerk heb ik geen probleem, maar verder dan dat kom ik niet (pingen naar www.tweakers.net zorgt dan voor een "host not found" error)... :(
Start ik zijn PC opnieuw op, dan is het probleem weer weg...voor zolang dat duurt dan.
Het gekke is, dat er geen touw aan vast te knopen is wannéér dat gebeurt, soms kan ik maar 10 minuten internetten, en dan weer uren achter elkaar :?
Cable connectivity issues
Some of our cable customers experience problems regarding the dropping of their connection. This problem is caused by the firmware within their cable modem, specifically the way the cable modem talks to the Ethernet card at a hardware level. If you experience these difficulties, please contact us.
Bovenstaande komt van de website van winroute...

Kent iemand dit probleem, en weet iemand er een oplossing voor :?

edit: intern=extern

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Er staat dat de firmware niet goed is dus dan zou je een nieuwe firmware er in moeten zetten, maar dat zou ik toch laten doen door de exploitant, voor het geval het fout mocht gaan enzo... :7

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58
dit is waarschijnlijk je straf voor het illegaal gebruik maken van de chello aansluiting van je buurman.

ff met chello bellen en vragen hoe dit op te lossen is ? :)

• Roelant
  • Niet online
Een kennis van mij had een heel ander probleem, nl. als de PC 2 uur aanstond zónder gebruik te maken van de computer of de internetverbinding, dan viel de internetverbinding ook op de computer zelf weg.

Het zou kunnen dat jouw buurman hetzelfde probleem heeft en het is logisch dat als de PC geen verbinding meer heeft dat jij ook het net niet meer op kan via de router.

Maar ik vraag me eerlijk af of dit het probleem is. Zou je kunnen nagaan door te kijken of je buurman op het moment dat je problemen krijgt nog wél op internet kan. Of dat ie moet reboten.

Wat gebruik je trouwens van winroute? Nat/Proxy/DNS/DHCP/ect?

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Heb t zelfde probleem met mijn casema basic abbo, ook t probleem wat Negotiator noemt gebeurt nog al, is erg vaag allemaal...

• brammus
  • Niet online
Op maandag 09 juli 2001 19:30 schreef Negotiator het volgende:
Een kennis van mij had een heel ander probleem, nl. als de PC 2 uur aanstond zónder gebruik te maken van de computer of de internetverbinding, dan viel de internetverbinding ook op de computer zelf weg.

Het zou kunnen dat jouw buurman hetzelfde probleem heeft en het is logisch dat als de PC geen verbinding meer heeft dat jij ook het net niet meer op kan via de router.
Dat is alleen als het modem moeilijk doet, of chello zelluf...
Maar ik vraag me eerlijk af of dit het probleem is. Zou je kunnen nagaan door te kijken of je buurman op het moment dat je problemen krijgt nog wél op internet kan. Of dat ie moet reboten.
Als bij mij de verbinding wegvalt, dan is die bij de buurman nog in orde...
Het is onafhankelijk van of de buurman die PC wel/niet gebruikt...
Hij kan dus gewoon doornetten...
Wat gebruik je trouwens van winroute? Nat/Proxy/DNS/DHCP/ect?
NAT aan op de NIC die naar het modem gaat...
DNS op forward en verder geloof ik nix.

Zoals nu, werkt het weer prima, vanaf 18:45u geen probleem, maar daarvoor was om +/- 18:30u de verbinding weg...
De buurman was ondertussen nog steeds lekker aan het webdarten...

Het is ook niet dat het in 1 keer gebeurt, het lijkt net of het steeds trager gaat, totdat op een gegeven moment zelfs de DNSsen van CHello niet meer bereikt kunnen worden...

Echt vaag ... :? :?

Edit: intern=extern

PC-Specs

• brammus
  • Niet online
Effe een bumpje...

Niemand met een suggestie ?

PC-Specs

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Ik zie dat je NAT hebt ingeschakeld op je INTERNE netwerk?! Dat is niet de bedoeling. NAT is voor je EXTERNE nic en niet voor je interne.

dus ...

• Dope-E
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Provbeer het s met een ander progje, zoals wingate. Nooit problemen mee gehad.
Tegenwoordig gebruik ik ICS in win 2000/XP, gaat ook perfect!

twitter.com/curly_sanders

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Heb t zelfde probleem met mijn casema basic abbo, ook t probleem wat Negotiator noemt gebeurt nog al, is erg vaag allemaal...
Je gaat toch niet zeggen dat je een casema basic internet verbinding deelt in huis he :?
De performance van basic is voor een pc al te slecht :r (No Flame Intended :), spreek uit ervaring)

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 14:33 schreef mph_rbi het volgende:
Ik zie dat je NAT hebt ingeschakeld op je INTERNE netwerk?! Dat is niet de bedoeling. NAT is voor je EXTERNE nic en niet voor je interne.
NAT moet je inschakelen voor je INTERNE netwerk natuurlijk |:(

BTW. Use LINUX >:)

• brammus
  • Niet online
Op dinsdag 10 juli 2001 14:33 schreef mph_rbi het volgende:
Whoops!! Foutje... dat had ik verkeerd opgeschreven.. :D

Ik heb NAT dus wel op de externe NIC en niet op de interne... ;)
Op dinsdag 10 juli 2001 14:43 schreef [Mike] het volgende:

[..]

NAT moet je inschakelen voor je INTERNE netwerk natuurlijk |:(

BTW. Use LINUX >:)
Volgens winroute.com: Choose NIC linking to the Internet, click on Properties and check ON "Perform NAT with IP address of the interface on all communication passing through". When opening the interface table dialog box you will see NAT ON beside this external line.

En nee, ik wil geen linux !!! ;)

PC-Specs

Pagina: 1