Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 11:14
Ik heb al jaren veel plezier van mijn Marantz SR-4500. Sinds kort heb ik als ik hem voor het eerst op de dag aanzet eerst een ruis die steeds harder wordt en daarna 'plopt' - dan is het weg. Dit is vergelijkbaar met wat ik hier lees.

Helaas ben ik niet zo handig als de heren daar en ben ik bang dat laten repareren me relatief teveel gaat kosten.

Ik zoek een?
Receiver

Wat is je budget?
Liefst zo min mogelijk, afhankelijk van de optie

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik de receiver dagelijks voor tv, media center en bluray speler i.c.m. een 5.1 speaker setup. Het is dus redelijk essentieel dat die het doet.

Wat heb je zelf al gevonden?
Tweedehands is er tot 150 euro best veel te vinden, alleen loop ik dan het risico dat daar ook weer wat mis mee is (buiten garantie). Veel is toch al ouder dan 5 jaar.
Nieuw ben ik fan van de Marantz NR serie, want het hoeft voor mij niet weer zo'n bakbeest te zijn. Maar ja, dan ben ik toch al gauw 350/400 euro kwijt. Voordeel zou hier wel de upgrade naar hdmi zijn.

Ik ben dus op zoek naar wat nieuws wat me niet teveel kost omdat ik dit apparaat nog niet had afgeschreven ... Marantz zou wel mijn voorkeur hebben maar is niet heilig.
Wat zouden jullie me adviseren: op zoek naar een tweedehands receiver of toch nog even doorsparen voor een nieuwe? Of wellicht toch repareren?

[ Voor 0% gewijzigd door PhoeniX- op 26-09-2017 13:16 . Reden: dode link gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je link naar je probleem is dood :)

Als het verde niet te hard is en je speakers beschadigen er niet door, zou ik lekker ff verder sparen. Qua budget ga je het iig niet halen om iets vergelijkbaars nieuw te kopen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
Dank voor de heads up, link gefixt!

Ik verwacht niet dat er iets door beschadigt - het is voornamelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Heb jij net als in die link alleen met analoge aansluitingen ruis, of ook met digitale?
Kan natuurlijk zijn dat een van de aansluitkabels niet meer lekker is of er niet helemaal meer in zit.
Is het digitale ruis, dan kan het zijn dat een van de onderdelen net niet lekker meer vast zit. Laat je dat repareren dan ben je ook zo 50 euro of meer kwijt. Wel eens ooit bij een TV gezien, na wat warmte doet ie het ineens weer.

Als het niet te hard is en het signaal niet op vol volume door je speakers heen knalt is het niet schadelijk, dat moeten ze kunnen hebben :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:18
PhoeniX- schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:22:
Veel is toch al ouder dan 5 jaar.
Nieuw ben ik fan van de Marantz NR serie, want het hoeft voor mij niet weer zo'n bakbeest te zijn. Maar ja, dan ben ik toch al gauw 350/400 euro kwijt. Voordeel zou hier wel de upgrade naar hdmi zijn.
Een beetje receiver met HDMI voor €150,- is al snel (bijna) dubbel zo oud als vijf jaar. Een Denon AVR-2809 is bijvoorbeeld voor €150,- te koop (al is die nu wel gereserveerd op Marktplaats). En dan heb je nog maar HDMI 1.3 en dus geen dingen als 3D en ARC. Om over ATMOS nog maar te zwijgen. Maar goed, HDMI 1.3 is sowieso een upgrade als je dergelijke ingangen nu helemaal niet hebt.

€150,- voor een nieuwe 5.1 receiver met digitale ingangen is volgens mij niet haalbaar. Repareren van de SR4500 zou ik ook niet doen. Arbeid zal je al snel richting je originele budget duwen en dat is een SR4500 niet meer waard. Ik zou naar tweedehands kijken, dat hoeft namelijk zeker niet slecht te zijn. Je moet alleen wel weten naar welke modellen je wel of niet moet kijken. De SR4500 is immers ook al zo'n 13 jaar oud.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Even meedenkend: wat heb je er voor speakers aan hangen? Een paar dure B&W's verdienen andere aansturing dan een paar simpele Jamo's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
Het hoeft niet heel veel power te hebben :) Er hangt een Mordaunt Short 5.1 (premiere als ik het goed heb) setje aan.

Oh en voor de duidelijkheid: ik snap dat ik geen nieuwe heb voor 150€, maar in dit segment is dat voor tweedehands wat mij betreft wel de max omdat anders de verhouding tussen nieuw en tweedehands een beetje zoek raakt wat mij betreft.

Al met al goede tips, eens kijken of ik het kan uitzingen tot black Friday ;)

[ Voor 62% gewijzigd door PhoeniX- op 27-09-2017 07:45 ]

Pagina: 1