Vraag

• de_menne
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-01 14:07
Hallo,

Ik ben ook al lang de topics ivm de OLEDs aan het volgen en twijfel momenteel erg om er eentje aan te kopen.
De twee modellen die ik op het oog heb zijn de Philips 9002 en de Pana Ez950.
Bij LG vind ik de crushed blacks niet erg aantrekkelijk en hoor ik in de fora problemen met motion handling.

De LGs hebben dan wel weer Dolby Vision, wat de eerste 2 niet hebben.

Kunnen jullie me melden of er een merkelijk verschil is tussen de HDR10 weergave en de DV weergave op bv de LG oled?
Of is dit overroepen en is dit nauwelijks zichtbaar in de praktijk?

Alvast bedankt voor jullie input!

Beste antwoord (via de_menne op 26-09-2017 12:08)

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-01 10:05

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Toevallig dit artikel al doorgenomen?
https://www.whathifi.com/...dolby-vision-which-better

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik krijg ontzettend veel hits met Google. Zijn de artikelen niet duidelijk genoeg of zoek je nog meer informatie?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • Beste antwoord

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-01 10:05

• de_menne
Outerspace schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:51:
Ik krijg ontzettend veel hits met Google. Zijn de artikelen niet duidelijk genoeg of zoek je nog meer informatie?
Op Google zie ik ook veel hits, maar ik betwijfel dikwijls de onafhankelijkheid van de reviewers. Ze zijn toch vaak zeer enthousiast over een feature dat een verwaarloosbaar detail in het dagelijks leven blijkt te zijn.
Anderzijds zou het spijtig zijn om een mooie feature te missen door geen 6 maanden meer te kunnen wachten.

Ik ga de YouTube film van Resinman zeker eens bekijken, maar ik vraag me af hoe ik een HDR film kan beoordelen op een niet HDR scherm :?

• de_menne
Voor de geïnteresseerden:

https://www.forbes.com/si...ving-room/3/#27b79b2d642c
The 65EZ1000 certainly got closer to matching the DV picture with its handling of HDR10 than either the Loewe or LG TVs did, thanks to less clipping and improved color clarity and light management. However, the DV images on the other OLEDs still have an edge in terms of color and contrast response, as well as looking more detailed. So while the 65EZ1000 does a fair job of pushing Panasonic’s argument that Dolby Vision doesn’t matter, it’s telling that I still found myself wishing that I could see how DV looked on such an outstanding TV.
En op de Panasonic site lees ik :
Do Panasonic TV models support Dolby Vision?
Dolby Vision delivers high-dynamic-range (HDR) and wide-color-gamut content. Panasonic TV's do not use this standard.
Instead some of the TVs have the THX label. THX® 4K Certified Displays endure 400 laboratory tests to ensure they deliver movie experiences with the stunning clarity and detail found in the studio. As the only performance benchmark for TVs, THX certification is reserved for TVs with best-in-class picture quality.
Ik ben nog steeds in de war of de Panasonic echt beter zou zijn met DV. Ondertussen denk ik dat ik nog wel een jaartje wacht tot de format wars uitgevochten zijn. Ga nu nog wat kijken naar mijn Panasonic plasma :)
Pagina: 1