Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies over nieuw gamesysteem

Pagina: 1
Acties:

• yvanbroeck
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06-2022
Hoi,

Ik ben op zoek naar advies voor het aankopen van een nieuwe CPU+Mobo combinatie. Mijn huidige cpu is een i7 2600K OC'd naar 4.8GHz, hij gaat nog steeds goed maar ik voel wel dat het na 5 jaar tijd wordt voor een upgrade. Mijn GPU is een ASUS Strix 970 GTX 4GB. Toen AMD eerder dit jaar op de markt kwam met hun Ryzen line-up begon ik na te denken over een eventuele upgrade maar ik besloot om te wachten tot Intel hun nieuwtjes liet zien.

Nu Coffee Lake over een kleine twee weken beschikbaar is is mijn vraag dit. Als jullie een nieuw systeem zouden samenstellen met het idee welk platform het best 'future-proof' is zouden jullie dan opteren voor AMD Ryzen, of voor Intel Coffee Lake?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming + streaming

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag altijd zo goedkoop mogelijk zijn, Ryzen serie is sterk geprijsd maar ook de Coffee Lake cpu's. Het gaat mij voornamelijk over het beste 'bang for buck' scenario

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Enkel cpu+mobo combinatie, al de rest heb ik, inclusief het DDR4 geheugen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, als het de test van tijd maar doorstaat.

Ga je overklokken?
Jazeker

iRacing Profiel

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Had je toevallig al een eigen opzetje kunnen maken?

Ik denk dat je in ieder geval ddr4 geheugen aan het mobo en CPU mag toevoegen.

Is de gpu trouwens ook niet aan vervanging toe?
Een i7 2600k moet volgens mij nog redelijk mee kunnen komen dus wellicht is het de gpu die momenteel bottleneckt?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• yvanbroeck
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06-2022
Switchie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:53:
Had je toevallig al een eigen opzetje kunnen maken?

Ik denk dat je in ieder geval ddr4 geheugen aan het mobo en CPU mag toevoegen.

Is de gpu trouwens ook niet aan vervanging toe?
Een i7 2600k moet volgens mij nog redelijk mee kunnen komen dus wellicht is het de gpu die momenteel bottleneckt?
Ik heb de originele post aangepast. DDR4 geheugen heb ik hier al liggen. G.Skill Flare X

Mijn GPU is een ASUS Strix 970GTX 4GB

iRacing Profiel

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

yvanbroeck schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:00:
[...]

Ik heb de originele post aangepast. DDR4 geheugen heb ik hier al liggen. G.Skill Flare X

Mijn GPU is een ASUS Strix 970GTX 4GB
En antwoord op de rest van mijn vragen?

Je TS is nu wel erg summier.
Sec gezien heb je de meeste vragen beantwoord maar je antwoorden zijn wel erg vaag.
- Welke games wil je spelen, op welke settings en welke eisen stel je hieraan?
- Op welke settings wil je streamen?
- Wat vind jij goedkoop? Specificeer een budget.
- Coffee Lake ligt nog niet in de winkels dus geen idee hoe deze geprijsd worden.
- "De rest heb ik" Hoe ziet die rest er uit? Moeten wij gaan gokken of er een Eatx mobo in jouw kast gaat passen?
- Je wilt zeker weten overclocken. Moeten wij een muntje opgooien of jouw huidige cpu koeler geschikt is voor eventueel AM4?

etc. etc. je snapt wel waar ik naar toe wil.
We willen je hier met alle liefde helpen maar we zijn hierin volledig afhankelijk van jouw input.
Zonder antwoord op o.a. bovenstaande vragen, hebben wij geen enkel aanknopingspunt om ook maar enigszins een nuttige suggestie naar jou te doen.

Enfin, hopelijk wil je nog even je topicstart aanvullen met o.a. bovengenoemde punten zodat wij jou wél goed en gefundeerd kunnen verder helpen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Wacht nog maar even tot 5 oktober en maak dan maar weer een nieuw topic of recycle deze.
Wij weten namelijk op dit moment ook nog niet precies hoe coffe lake gaat presteren, wat het precies gaat kosten en of misschien AMD op dat moment alsnog een betere keuze zal zijn.
Wie weet verlaagd AMD haar prijzen sterk en is het totaalbeeld weer helemaal veranderd.

Voor hoe het er nu uit ziet is coffee lake wel een " pareltje " voor gaming pc's maar hoe en wat zullen we zien vanaf 5 oktober.

In vino veritas, in aqua sanitas