Nieuwe (2de hands) surround set.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:50
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe (2de hands) 5.1 surround set, voornamelijk om films te kijken. Ik wil het geluid van mijn PS3 (Netflix) en mijn PC op de surround set via de Optical in (spdif).

Ik heb alleen van surround setjes weinig kaas gegeten, dus ik kwam hier wat advies inwinnen :)

Wat is mijn budget? tussen de 200-300 Euro, nu had ik al begrepen dat je nieuw voor dit geld weinig soeps kon krijgen.

Wat heb ik zelf al gevonden ?

- Onkyo HT-R370 versterker incl. 5 speakers & 1 subwoofer :
https://www.marktplaats.n...reviousPage=mijnberichten

- Harman Kardon HKTS-11 AVR-145/230 HKTS11 5.1
https://www.marktplaats.n...reviousPage=mijnberichten

Vooral van de Onkyo kan ik weinig tot geen reviews vinden, van de HKTS heeft de verkoper nog niet terug gereageerd :(

Wat vinden jullie bijvoorbeeld van die Onkyo set ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:20

FeaR

In GoT we trust

De Onkyo zou ik sowieso niet kopen. De set heeft alleen een uitgang voor een passieve subwoofer waar de Harman Kardon gewoon ("gewoon" als in 99,99% van de receivers) een actief exemplaar aan kan sturen. Nu is dat in de toekomst wel op te lossen met converters, maar veelal heb je met een passieve subwoofer ook minder instelmogelijkheden in de receiver. Maar de reden om de Onkyo niet te nemen is toch wel het beruchte HDMI-board probleem. Ja, er is verlengde garantie maar die loopt over een paar maanden al weer af. En volgens mij zit de HT-R370 wel tussen de modellen/series met zwakke boards.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
FeaR schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:30:
De Onkyo zou ik sowieso niet kopen. De set heeft alleen een uitgang voor een passieve subwoofer waar de Harman Kardon gewoon ("gewoon" als in 99,99% van de receivers) een actief exemplaar aan kan sturen. Nu is dat in de toekomst wel op te lossen met converters, maar veelal heb je met een passieve subwoofer ook minder instelmogelijkheden in de receiver. Maar de reden om de Onkyo niet te nemen is toch wel het beruchte HDMI-board probleem. Ja, er is verlengde garantie maar die loopt over een paar maanden al weer af. En volgens mij zit de HT-R370 wel tussen de modellen/series met zwakke boards.
Thanks, dat wist ik dus niet !

Is Onky sowieso een slecht merk ? of alleen deze serie ?

Welke surround set (merk, type) zouden jullie me aanraden voor mijn budget ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je kunt prima AV-receivers kopen van Pioneer, Sony, Denon, Marantz en Onkyo. Ieder merk, ook de duurdere, kan een maandagochtendproduct leveren, natuurlijk. Eigenlijk is het uitzoeken heel niet zo ingewikkeld.
  1. Kies er één met minimaal de speakerconfiguratie die je nu hebt / wilt. Dus geen stereoversterker met enkel 2.0 als je films in surround wilt kijken. (5.1, of 7.1, of Atmos bijvoorbeeld)
  2. Kies een apparaat met méér HDMI-aansluitingen dan je nu nodig hebt, om te voorkomen dat je bij een volgende aankoop meteen in de problemen komt. (Minimaal HDMI 2.0 met HDCP 2.2)
  3. Kies daarna de opties die je perse hebben wilt, zoals Spotify, 4k passthrough, etc
  4. Kies daarna de opties die extra zijn.
Door op deze manier de pricewatch te gebruiken, blijven er vanzelf een paar over. Die kan je dan vergelijken, waarbij je zorgt dat 1 t/m 3 natuurlijk gedekt zijn en je alleen nog op uiterlijk / grootte / extra's hoeft te kiezen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
Jorgen schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:55:
Je kunt prima AV-receivers kopen van Pioneer, Sony, Denon, Marantz en Onkyo. Ieder merk, ook de duurdere, kan een maandagochtendproduct leveren, natuurlijk. Eigenlijk is het uitzoeken heel niet zo ingewikkeld.
  1. Kies er één met minimaal de speakerconfiguratie die je nu hebt / wilt. Dus geen stereoversterker met enkel 2.0 als je films in surround wilt kijken. (5.1, of 7.1, of Atmos bijvoorbeeld)
  2. Kies een apparaat met méér HDMI-aansluitingen dan je nu nodig hebt, om te voorkomen dat je bij een volgende aankoop meteen in de problemen komt. (Minimaal HDMI 2.0 met HDCP 2.2)
  3. Kies daarna de opties die je perse hebben wilt, zoals Spotify, 4k passthrough, etc
  4. Kies daarna de opties die extra zijn.
Door op deze manier de pricewatch te gebruiken, blijven er vanzelf een paar over. Die kan je dan vergelijken, waarbij je zorgt dat 1 t/m 3 natuurlijk gedekt zijn en je alleen nog op uiterlijk / grootte / extra's hoeft te kiezen.
HDMI 2.0 en HDCP zijn toch alleen van belang bij 4K content? (Dat zie ik mijzelf voorlopig nog niet gebruiken).

-Ik heb nu deze op het oog :
V&A aangeboden: Onkyo TX-SR309 Zwart

-met deze boxen :
V&A aangeboden: Jamo A 102 HCS 6 (Zwart)

Deze is namelijk nog aan te rijden van waar ik woon (Creil, Flevoland). Meeste setjes worden aangeboden in omstreken van Rotterdam en dat is toch iets te ver voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 10:12
Kijk ook is naar de Jamo HCS 426 serie of hoger.
Leuke 5.0 setjes die veelal ook wel met subwoofer worden uitgebreid.

Eventueel is de Jamo HCS426 zelf nieuw vrij aantrekkelijk.

pricewatch: Jamo S 426 HCS 3 (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

ramon89 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:54:
[...]
Is Onky sowieso een slecht merk ? of alleen deze serie ?
Onkyo heeft jaren achtereen issues gehad met HDMI-boards. Het begon bij de TX-SRxx06 reeks en heeft daarna enkele jaren/series aangehouden. Het maakte ook niet uit of je een instap 300-serie had of een high-end Integra-model. De fout zat in de bouw van de apparaten. Er waren twee oorzaken, maar het resultaat was altijd gelijk: falende HDMI-boards. Omdat er zo veel receivers sneuvelden heeft Onkyo de garantie op dit issue vergroot tot 2018. Waarbij ook gezegd moet worden dat er met de garantie het board wordt gewisseld en niet de directe oorzaak. Oftewel, het probleem kan terugkomen. Ik zou zelf geen Onkyo uit die reeks kopen, dus ook geen TX-NR309. Het is zeker niet gezegd dat de Onkyo die je op het oog hebt gaat sterven, er zijn genoeg Onkyo's die nooit problemen hebben gehad. Maar ik zou het risico gewoon niet lopen.

Overigens hebben wel meer merken problemen. Zo is de AVR-3312 van Denon ook niet heel sterk op het vlak van zijn HDMI Board en heeft de SR6004 van Marantz de neiging om een *PLOP* te geven en dan niets meer te doen. Zelfs merken als Arcam hebben issues met HDMI-boars gehad, dan praat je over receivers van duizenden euro's. Maar dat zijn enkele modellen over vele jaren verspreid en niet zoals bij Onkyo alle series over meerdere jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
Ik heb vanavond toch het setje (Onkyo) van een mede tweaker overgenomen, set zag er prima uit. Ik heb nog gevraagd naar het probleem met de HDMI boards, dat was hem bekend. Hij had onderzocht en het was bij dit model niet het geval :) Ik had er een goed gevoel over, dus ik had besloten hem toch te kopen.

Slechter dan mijn huidige set kan toch niet (Philips HTS 3500S)

In ieder geval bedankt voor jullie hulp !

[ Voor 3% gewijzigd door PEBKAC op 26-09-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

ramon89 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:25:
Hij had onderzocht en het was bij dit model niet het geval :)
Dat zou ik ook zeggen als verkoper. De Onkyo TX-SR309 valt ook gewoon in de series dat de problemen kent met de HDMI Boards. Zoals gezegd gingen zelfs high-end Integra pre/pro's defect. Ook Onkyo zag die niet aankomen (worden/werden niet erkent op de website) maar ook die worden onder coulance gerepareerd. Het is hit or miss en dus niet uit te zoeken of jouw model wel of niet het probleem gaat krijgen. Nogmaals, de kans bestaat dat je nog jaren met de Onkyo doet, maar dat de TX-NR309 niet het issue kent is nonsens.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 26-09-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
FeaR schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:54:
[...]

De TX-SR309 valt ook tussen de series dat de problemen met de HDMI Boards voorkomen. Zoals gezegd gingen zelfs high-end Integra pre/pro's defect. Ook Onkyo zag die niet aankomen, maar ook die worden onder coulance gerepareerd. Nogmaals, de kans bestaat dat je nog jaren met de Onkyo doet, maar dat de TX-NR309 niet het issue kent is nonsens.
Hmmm.. oké, het blijft dus een gok(die ik bereid ben te nemen). De set heb ik nu in ieder geval staan, morgen de boel aansluiten.
Pagina: 1