Hoe IDE devices in te delen.

Pagina: 1
Acties:

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kheb de volgende hardware:

- Maxtor ATA100
- Aopen CD-ROM ATA33
- Lite-on CDRW PIO4

Verder heb ik 2 ATA66 poorten op mijn KT7-RAID, en 2 ATA 100 poorten.

Mijn Maxtor wil niet lekker draaien op die ATA100 poorten (waarschijnlijk controller naar de haaien), dus om de Maxtor op de ATA100 poort aan te sluiten is geen optie.

Natuurlijk wil ik de CD drives niet op 1 IDE poort ivm on-the-fly branden. Maar wil wel dat mijn HD op ATA66 loopt.

Als ik mijn ATA33 CD-ROM bij mijn HD op 1 poort zet, dan gaat de snelheid van mijn HD toch naar beneden (ATA33 ipv ATA66)??? Uiteraard gebruik ik een 80-aderige IDE kabel voor mijn HD...

Ik heb nog een ATA66 controller kaartje liggen. Als ik deze nou es in mijn PC druk. En op IDE poort 1 de Aopen (ata33) en op IDE poort 2 van die controller mijn lite-on (ata33) aansluit. Zou dat werken??

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
met brunproof heb je natuurlijk geen last van on the fly te branden..

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Maar gaat wel sneller dan wanneer ie ut prutje eerst naar de Hd moet kopieren :)

Verwijderd

Ik zie niet waarom het niet zou moeten werken. Wel even de onboard ATA100 controller disable'en, ga je toch niet gebruiken (scheelt weer een IRQ).

Verwijderd

ata100 en ata33 maakt geen verschil, aangezien die Maxtor toch niet in zn eentje 100MB/s haalt (waarschijnlijk niet eens die 33MB/s

ik zou dus gezien jouw omstandigheden
PRI1 MASTER HARDDISK udma100@udma33
PRI1 SLAVE CDROM udma33
PRI2 MASTER CDRW pio4