Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Headless pc als server op locatie

Pagina: 1
Acties:

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-11 11:12
Ik ben op zoek naar een mini pc die ik in een flightcase kan stoppen. Deze pc zal een laravel applicatie draaien met php7, mysql en apache/nginx. Nu zal deze continue queries moeten doen die niet te langzaam zijn voor de pc. Ongeveer 10-15 per seconde op piek momenten.

Nu moet hij het liefst zo klein mogelijk. Ik dacht al aan een raspberry pi 3 of iets in die trant. Of kan ik beter voor een NUC gaan? Hoe goed zal het draaien op deze betaalbare systemen?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Is het niet een stuk makkelijker en goedkoper om ergens een goedkoop hostingpakket te nemen?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• sweebee
Nee aangezien ik geen internet heb/wil op locatie. Alles moet moet zonder internet werken.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

sweebee schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:28:
Nee aangezien ik geen internet heb/wil op locatie. Alles moet moet zonder internet werken.
Maar wel een LAN? Of hoe wil je de server gaan benaderen?

Kun je overigens het gebruik ook wat verder specificeren? Hoeveel clients, hoe groot is de DB, etc etc.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• sweebee
De server zal verbonden zijn met een switch en AP, via daar benader ik de server. Er komen maximaal 10 clients op die continue data ophalen.

Er worden over het algemeen 3 tabellen aangesproken waarvan 1 rij zo'n 20.000 rijen heeft en de andere rond de 10000. Deze worden maar 1 keer helemaal opgehaald bij een nieuwe client en daarna alleen de wijzigingen.