Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 975237

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een camera gekregen van mijn vader (zie foto's onderaan) en ik zou graag wat filmpjes ermee willen opnemen. Daarbij is geluidopname op afstand ook belangrijk

Ik vroeg mij af hoe ik een wireless microfoon kan gebruiken met deze camera. Ik las in het boekje dat het mogelijk is om een microfoon in te pluggen (zie foto), maar ik neem aan dat ze een microfoon met kabel bedoelen. Ik wil graag een wireless microfoon gebruiken.

Iemand enig idee wat ik daarvoor moet kopen en hoe dat werkt?

Alvast bedankt voor jullie hulp! :)

Lieke.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HhfpTuv.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uNxEKJW.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 975237 op 26-09-2017 00:02 . Reden: foto erbij ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
sennheiser ew112 zenderset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:06

Royz

Kleurenblind!!

ik heb wel draadloze mic's gezien maar zag ook dat er een paar na verloop van tijd out of sync gingen lopen helaas

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39
Geheel draadloos kan in dit geval niet. Je zult de ontvanger met een kabeltje aan je camera moeten hangen.
Bijvoorbeeld met de Sennheiser AVX-MKE2 set of de RødeLink Filmmaker Kit of Sony ECM-AW4 of ECM-W1M

Alternatief:
Wat je ook wel ziet is dat men een externe "shotgun" microfoon, al dan niet met een "deadcat" op de hot/cold shoe zet. Bijvoorbeeld de Røde VideoMic (in verschillende uitvoeringen) of een Sennheiser MKE 400 of Sony ECM-ALST1. Wel goed opletten op het formaat van je hot shoe, zodat het past :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:22

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Los opname-apparaat en dan later video en geluid samenvoegen geen optie?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 975237

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties!

Het valt me op dat er nog al wat verschil is in prijzen. Gaat dat ook ten koste van de kwaliteit van het geluid dat wordt opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-05 16:23
Bij de goedkoopste (<100) setjes wel, maar vanaf 200 euro is de geluidskwaliteit sowieso goed en daarboven hoor je niet veel verschil meer. Als een microfoon duurder is dan een paar honderd euro is het vooral de betrouwbaarheid die omhoog gaat, niet de geluidskwaliteit
Pagina: 1