Gebruik van een agenda op de redactie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomPlant0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-10 20:38
Beste Redactie,

Dit is een stuk feedback die ik jullie graag wil geven. Ik vind het namelijk bijzonder dat een grote toch website als Tweakers hier zo laat mee is. Als een aantal keer zelfs. Het is in mijn ogen een kwestie van voorbereiden. Misschien ben ik wel een van de weinige die het opvalt maar het kan ook een keuze zijn van de redactie om hier minder alert op te zijn.

Apple heeft de laatste twee welen twee flinke updates uitgebracht. Vorige week iOS11 en vandaag sinds 17:00 uur MacOS High Sierra. Apple geeft altijd van te voren aan dat deze updates komen maar toch zie je ze pas laat op de avond of de volgende dag pas. Ook bij beta’s van Apple. Terwijl dit juist belangrijke meldingen zijn en hier Tweakers lekker op los kunnen discussiëren. De leukste plekken vind ik zelf onder de nieuws/update items.

Het zal vast en zeker mogelijk zijn om een melding te ontvangen ergens als de updates zijn uitgebracht.

P.s. Nogmaals: zie dit niet als kritiek aub maar als Feedback!

Benieuwd naar jullie reactie.

Tom.cx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:05
@TomPlant0 Dank voor je feedback, en excuses voor de late reactie.

We hebben een goede bezetting op de nieuwsredactie, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Als er een bepaalde nieuwswaarde rondom een update is, dan verschijnt dat naar mijn idee snel op de frontpage. We kiezen voor nieuws meestal niet voor het moment van uitbrengen, maar het moment van aankondiging. Bijvoorbeeld: nieuws: Apple brengt iOS 11 volgende week uit

Op het releasemoment zelf schrijven we dan niet nogmaals 'Apple brengt iOS 11 uit', omdat het dan gewoon oud nieuws is ;) Als er een nieuwe insteek is, zoals een probleem of een andere bijzonderheid, dan kan dat weer aanleiding zijn voor een nieuwsbericht.

De release van software plaatsen we wel zoveel en zo snel mogelijk in de Downloads-sectie. Dat onderdeel wordt beheerd door freelancers en daar hebben we niet eenzelfde fulltime bezetting als op de (nieuws)redactie. Daarom kan het wat langer duren voordat er een download online staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomPlant0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-10 20:38
Xtuv schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:43:
@TomPlant0
Op het releasemoment zelf schrijven we dan niet nogmaals 'Apple brengt iOS 11 uit', omdat het dan gewoon oud nieuws is ;) Als er een nieuwe insteek is, zoals een probleem of een andere bijzonderheid, dan kan dat weer aanleiding zijn voor een nieuwsbericht.

De release van software plaatsen we wel zoveel en zo snel mogelijk in de Downloads-sectie. Dat onderdeel wordt beheerd door freelancers en daar hebben we niet eenzelfde fulltime bezetting als op de (nieuws)redactie. Daarom kan het wat langer duren voordat er een download online staat.
Bedankt voor de reactie. Mijn reactie is ook iets later, had de notificatie over het hoofd gezien.

Is het dan niet een idee om het nieuwsbericht deels te bewerken en dan te voorzien van '-update'. Dan kan er ook mooi een discussie op gang komen op nieuws berichten of oude weer op gang komen.

Vaak is het wel bekend wanneer de iOS/MacOS updates uitkomen dus de Downloads-sectie kan zich hier wel beter op voorbereiden.