Toon posts:

Horizontale lijnen op de Viewsonic PF790

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dagjes

Ben sinds kort een trotse bezitter van een Viewsonic PF790 19” monitor. Echter als ik een lichte achtergrond heb, dan zijn er twee zeer irritante horizontale lijnen op het beeld. Viewsonic zegt er dit over:

5. Why does my SonicTron monitor have horizontal lines across it?
This is a property inherent to this type of CRT. Damper wires are required to maintain the aperture grille's alignment and will cast a shadow on the screen. In most applications these lines will blend into the background, but they will be visible against lightly-colored screens. They are thinner than human hair.

Ja, het is wel dunner dan haar, maar blijft irritant. Heeft iemand met een Viewsonic monitor hetzelfde probleem, of is mij geval een uitzondering.

Jullie reacties graag!

Bert

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Dit is geen probleem.. het hoort zo. Wat daar staat klopt.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Shit zeg, ik zal me dood gaan ergeren aan die streepjes (lamellen)....

Gelukkig heb ik een LG 795FT plus! :)
Deze is 100% plat en heeft geen trepen.

Whatever.

Verwijderd

Zwaluw : Geen probleem is het pas als je er geen last van hebt denk ik . :) Er zijn dus ook mensen die er echt niet tegen kunnen en er helemaal gek van worden . En die verwijzen we door naar een monitor als hierboven genoemd . :)

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ach ja, ik heb die streepjes op mijn oom's Iiyama gezien, ik zou er zelf niet wakker van liggen...

• Pathfinder
  • Laatst online: 31-08 17:33

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Bij de meeste mensen went het vanzelf... hoe lang heb je hem al?

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Voor Meendering: de PF790 is ook 100% plat

Ik heb de PF790 sinds afgelopen vrijdag en moet zeggen dat de strepen steeds minder opvallen, misschien wendt het uiteindelijk.

• Shi'ngoth
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb een 17" IIyama Vision Master Pro 410... zelfde geval, komt door trinitron en zo..... went wel..... vooral bij spellen zie je het niet

}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;:r<P><BR>

• Pathfinder
  • Laatst online: 31-08 17:33

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Ik was ook pas na een week aan de strepies op m'n Sony CPD-GST 420 (19" Trinitron) gewend, het is dus niet zo gek dat ze nu nog opvallen :)

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Een kameraad van mij heeft een iiyama pro die word er helemaal ziek van... :r

Als je erop gaat letten valt het wel op, voor de rest niet echt....

Whatever.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 10:22

MaxxMark

HT is Tof!

nou die "trinitron streepjes"(is dat een oficiele naam? of is dat gewoon een hersenspinsel van me?)vind ik ook zwaar irritant! (de laatste tijd zie ik ze ook op mn TV..das nie leuk) ok je merkt t niet in games! maar je gaat je er echt aan ergeren (althans ik) ik heb op mijn niet trinitron monitor 2 dooie pixels.... (redlijk dicht bij elkaar) en idd in games zie je het niet! maar in windows wel! en daar word ik er zwaar galisch van! :( dan maar wat meer geld en geen streepies! :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:12
maxxmark, juist alle duurdere merken gebruiken de buizen met horizontale lijntjes.

die LG's zijn idd ook 100% vlak en Zonder streepjes alleen schijnt het dat die veeeel dikker glas hebben.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

dennism:
Over de dikte van het glas kun je wel gelijk hebben, ik heb de 795FT+ voor me neus staan..

Er zit een dik stuk glas in... ;)

Whatever.

Pagina: 1