Toon posts:

Gaming PC Upgrade | Hulp nodig!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk de laatste tijd dat ik wat games niet op hoge / middelmatig FPS. Ik speel spelen als CS:GO, PUBG, GTA V en wat andere random spellen. Ik ben al een tijdje aan het kijken op het internet wat handig is om te upgraden en wat niet. Ik gebruik de pc dagelijks en heb dat sinds dat ik met mijn huidige componenten ook gedaan.

Mijn huidige componenten / info:
GPU: GeForce GTX 760
CPU: Intel i7-4790 @ 3.60GHz
Ram: 7.88GB
Resolutie: 1920 x 1080, 144Hz
Alles is uit 2014.

Zelf had ik al wat opgezocht zoals ik al zei maar ik ben niet egt een kenner van de nieuwste hardware.
Ik zat te kijken naar een GTX 1060 en hoger. Veder had ik een Intel i7-7700, 3,6 GHz gezien.
Had gelezen dat als je iets upgrade dat je bijvoorbeeld een ander deel ook gelijk kunt vervangen. Dus kwa budget ligt het er net helemaal wat er allemaal het best vervangen kan worden.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen om mij game pc eventueel te upgraden.

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

8GB ram is misschien wat weinig, druk er 8 bij en je komt een heel eind. CPU zou ik niet upgraden, dat ga je niet merken. En een GTX1060 is zeker voor lage resoluties een prima kaart.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Eens. Gewoon beginnen met RAM extra en een nieuwe videokaart en je bent voorlopig weer good to go.

Nog wel een dooddoener, welke voeding heb je exact? Zou jammer zijn als je de boel op termijn schade toe doet met een brak exemplaar.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:04:
8GB ram is misschien wat weinig, druk er 8 bij en je komt een heel eind. CPU zou ik niet upgraden, dat ga je niet merken. En een GTX1060 is zeker voor lage resoluties een prima kaart.
Thx voor je reactie, ik heb nu 2x4GB RAM (Corsair Vengeance 1600-8GB (2x4GB)). Maakt het uit wat voor ik erbij doe of? Of wat raad je aan? En welke 1060 zou je aanraden?
br00ky schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:05:
Eens. Gewoon beginnen met RAM extra en een nieuwe videokaart en je bent voorlopig weer good to go.

Nog wel een dooddoener, welke voeding heb je exact? Zou jammer zijn als je de boel op termijn schade toe doet met een brak exemplaar.
Thx voor je reactie, mijn voeding is Corsair Builder CXM 600W, modular om precies te zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:10:
[...]

Thx voor je reactie, ik heb nu 2x4GB RAM (Corsair Vengeance 1600-8GB (2x4GB)). Maakt het uit wat voor ik erbij doe of?
Pak iets van dezelfde snelheid, of sneller. dus alles dat 800MHz of meer doet is eigenlijk al prima.
Of wat raad je aan? En welke 1060 zou je aanraden?
De GTX1060 6GB. 3GB is imho wat te weinig tegenwoordig.