Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

naam van admin account verschijnt tussen standard gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allen,

Voor mijn werk ben ik regelmatig nieuwe gebruiker aan het toevoegen in ons AD. Draait gewoon Windows Server 2012 op, niet zo heel bijzonder verder.

Wat mij opviel, zodra ik inlog op de pc van de nieuwe gebruiker (dus met naam + wachtwoord van die gebruiker) en een aantal programma's installeer, zoals Chrome of Java, dat mijn naam dan tussen de overige gebruikers staat. Installeren kunnen standaard gebruikers niet, dus dat doe ik via mijn username + ww.

Via C:\ > Users > staat mijn naam er tussen. De standaard gebruikers kunnen er niet in zonder mijn username + ww, maar het liefst heb ik dit gewoon weg.

Weet iemand wellicht waar in de GPO ik dit kan aanpassen, of moet ik de pc's lokaal afgaan, om mijn naam weg te halen. En wat is de reden dat mijn naam verschijnt naast de standaard gebruiker? Vanwege het installeren met mijn credentials?

Ik hoor het wel, als er verder info nodig is en/of reacties zie ik graag tegemoet. Alvast bedankt!!!

Vriendelijke groet,
Koen

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11 08:49
Je logt in, dus je krijgt een profiel.

Achteraf remote verwijderen als je dit niet wil.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:05:
Via C:\ > Users > staat mijn naam er tussen. De standaard gebruikers kunnen er niet in zonder mijn username + ww, maar het liefst heb ik dit gewoon weg.
Waarom zou je dat willen? Je krijgt gewoon een profiel, met daarin je eigen persoonlijke instellingen. Wat maakt die paar MB aan diskspace nu uit. Zoals je zelf al gemerkt hebt kunnen gebruikers er toch niet bij...

Waarom verspreid je die software eigenlijk niet automatisch? Scheelt een hoop werk... :)

[ Voor 8% gewijzigd door Question Mark op 25-09-2017 16:28 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Jaa, jullie hebben allen gelijk hoor, ben nog bezig die software standaard in de image te zetten. Ik heb niet echt ingelogd, alleen idd die software geïnstalleerd, afijn hartelijk dank voor de feedback!