Testen van CPU's met games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyhey
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-06-2024
reviews: Intel Core i9-7960X en 7980XE - Voor twee ruggen op de eerste rij @PiweD Bij het testen van een CPU doormiddel van games gebruiken jullie altijd vrijwel dezelfde games, GTA Witcher 3 etc. Maar dit lijken me nou niet echt games die gebruik kunnen maken van al die extra cores (wat ook blijkt uit de scores) Waarom testen jullie nou nooit een game die dat wel kan? Een game zoals Planetary Annihilation:Titans die Multithreading ondersteund en elke planeet en AI op een andere core kan draaien. Met een limiet van 16 planeten en zoveel ai als je wil kun je al die cores juist wel aan het werk zetten. Hierbij kun je niet alleen de framerate testen maar ook hoeveel units ondersteund worden voordat de simulatie niet meer in realtime kan worden afgespeeld en time-dilation toegepast moet worden (Iets wat er soms voor zorgt dat het spel volledig lam gelegd kan worden en niet af gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Klopt, maar de meeste games maken geen gebruik van al die cores, en als je dan wil weten hoe zo'n processor over het algemeen in games presteert, dan zijn de vier games die we getest hebben wel relevant. Maar: we zijn ook bezig om wat nieuwe benchmarks te zoeken om dit soort processors te testen en dan is een game als PA:T wellicht interessant. Staat genoteerd dus :)

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyhey
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-06-2024
Dat is mooi om te horen, als je daar wat hulp bij nodig hebt stuur me maar een berichtje dan help ik graag.